Ο αείμνηστος Γιώργος Κανδύλης, ο πολεοδόμος που μελέτησε και σχεδίασε τον
φάκελο υποψηφιότητας της Αθήνας, θεωρούσε ότι η Αθήνα είναι... βαριά άρρωστη
με καρκίνο. Αρρώστια που «δεν θεραπεύεται με ασπιρίνες». Ήλπιζε όμως πως μέσα
από τη διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων θα μπορούσε η πόλη να θεραπευτεί. Όπως
κατάφερε να «θεραπευτεί» το Σίδνεϊ το 2000 και πολύ περισσότερο η Βαρκελώνη το
1992.






Δύο χρόνια αφότου έπεσε η αυλαία των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, η Αθήνα
βρίσκεται σε κομβικό σημείο όπως λένε οι ειδικοί: «Ακόμα δεν έχει χάσει το
τρένο τής μεταο-ολυμπιακής αξιοποίησης, αλλά αν δεν κινηθεί με ταχύτερους
ρυθμούς και προς άλλες κατευθύνσεις ενδέχεται να το χάσει οριστικά».


Αφού έσβησαν τα φώτα του Ολυμπιακού Σταδίου και τα πρωτοσέλιδα-ύμνοι για την
ελληνική διοργάνωση άλλαξαν θεματολογία, η Αθήνα ξαναγύρισε στην προ-ολυμπιακή
εσωστρέφεια. Οι ρυθμοί έπεσαν, «εκεί που έπρεπε να ενταθούν» όπως επισημαίνουν
στελέχη.


Παρότι όπως επισημαίνει ο κ. Πέτρος Συναδινός - συνεργάτης του Κανδύλη - «η
Αθήνα δεν έχει χάσει εντελώς την ευκαιρία», το ρολόι μοιάζει κολλημένο. Οι
τουρίστες που την επισκέφθηκαν και φέτος είδαν... μέσα από τα κάγκελα τις
ολυμπιακές εγκαταστάσεις, ενώ όπως δηλώνει ο πρόεδρος τής Ολυμπιακά Ακίνητα
Α.Ε. κ. Χρήστος Χατζηεμμανουήλ, οι εγκαταστάσεις «θα ανοίξουν σταδιακά,
ανάλογα με το πότε θα τις μετασκευάσουν οι ιδιώτες-ανάδοχοι».






Η τουριστική προβολή μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες εξαντλήθηκε στις
καθιερωμένες προσπάθειες του ΕΟΤ και τις επισκέψεις υπουργών κυρίως στο
Πεκίνο, που έχει πάρει την ολυμπιακή σκυτάλη για το 2008


Η προίκα. Την ώρα που το Σίδνεϊ μετέτρεπε σε παράδεισο το Homebush Bay,
μια έκταση 5.000 στρεμμάτων - άλλοτε χώρο αποθήκευσης... λυμάτων - στην Αθήνα
δήμοι και υπουργεία δεν έχουν καταφέρει να καταστήσουν «επισκέψιμο» ούτε το
Φάληρο με την... Εσπλανάδα του. Την ώρα που η Βαρκελώνη μετά τους Ολυμπιακούς
του 1992 δεν προλάβαινε να... χτίζει νέα ξενοδοχεία για να υποδεχθεί τους
τουρίστες, στην Αθήνα προχωρούν με βήμα σημειωτόν ακόμα και οι
προγραμματισμένες επεκτάσεις του Μετρό, του Τραμ και του Προαστιακού. Η μεγάλη
«προίκα» των Αγώνων, οι μεγάλες οδικές αρτηρίες έχουν βελτιώσει εντυπωσιακά
τις μετακινήσεις στο Λεκανοπέδιο (Αττική Οδός, Λ. Μαραθώνος, κ.λπ.) αλλά οι
ρυθμοί σχεδιασμού για την κάλυψη των μελλοντικών αναγκών έχουν «πέσει». Η
Αθήνα κοντεύει να φτάσει στη Ραφήνα και το Λαύριο, αλλά οι δρόμοι σταμάτησαν
το 2004.


Οι ανάσες. Οι μεγάλες εκτάσεις-ανάσες στην πόλη (όπως το Ελληνικό και
το Φάληρο) βρίσκονται ακριβώς (από πλευράς αξιοποίησης) στο σημείο όπου ήταν
και στην προ-ολυμπιακή φάση· με - βασική - τη διαφορά ότι τουλάχιστον έχουν
«καθαρίσει» από άσχετες χρήσεις και έχουν απαλλαγεί από τους πάσης φύσεως
καταπατητές. Την ώρα που η επίσης μεσογειακή Βαρκελώνη έχει καταφέρει να
πλασαριστεί στην πρώτη πεντάδα των πόλεων-προορισμών
συνεδριακού/επαγγελματικού τουρισμού, στην Αθήνα ακόμα... σχεδιάζουν τις
μακέτες των συνεδριακών κέντρων.


Στο Σίδνεϊ αμέσως μετά τους Ολυμπιακούς τον Σεπτέμβριο του 2000, η αυστραλιανή
κυβέρνηση διοργάνωσε μια εθνική επικοινωνιακή καμπάνια στο Λονδίνο, το Παρίσι
και τις ευρωπαϊκές μεγαλουπόλεις τον Νοέμβριο του 2000, και στις ΗΠΑ τον
Μάρτιο του 2001.


Η προβολή. Στην Αθήνα, αντιθέτως, η τουριστική προβολή εξαντλήθηκε στις
καθιερωμένες προσπάθειες του ΕΟΤ και τις επισκέψεις υπουργών κυρίως στο Πεκίνο
που έχει πάρει την ολυμπιακή σκυτάλη για το 2008.


Η Αθήνα δύο χρόνια μετά τους Ολυμπιακούς είναι ξανά μια πόλη «χωρίς
χρονοδιάγραμμα».

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από