Οι Γερμανοί είναι έξαλλοι από το γεγονός ότι η επίσημη μπίρα του Παγκοσμίου

Κυπέλλου που αρχίζει τον ερχόμενο μήνα θα είναι η Budweiser. H αμερικανική

μπίρα εξασφάλισε σχεδόν το μονοπώλιο για τις πωλήσεις μπίρας στα γήπεδα του

Μουντιάλ.

H παράδοση. Ποδοσφαιριστές της Μπάγερν Μονάχου αλληλοκαταβρέχονται με μπίρα

στη φιέστα της λήξης του γερμανικού πρωταθλήματος. Πάντως, στα γήπεδα του

Μουντιάλ η μπίρα θα είναι made in USA

H αμερικανική ζυθοποιία δεν εξασφάλισε μόνο τη θέση της μέσα στα γήπεδα, αλλά

και σε ακτίνα 500 μέτρων γύρω από αυτά, παραμερίζοντας περισσότερες από 1.270

τοπικές ζυθοποιίες.

Αυτό που έχει αναστατώσει περισσότερο τους Γερμανούς φιλάθλους είναι πως η

Budweiser, η οποία διαφημίζεται στις ΗΠΑ ως ο «βασιλιάς της μπίρας», δεν

ανταποκρίνεται στις αρχαίες γερμανικές προδιαγραφές που θέλουν την μπίρα να

φτιάχνεται μόνο από βύνη, λυκίσκο και νερό. H Budweiser χρησιμοποιεί ρύζι κατά

τη διαδικασία παραγωγής και γι’ αυτό δεν θεωρείται μπίρα με τη γερμανική

έννοια του όρου.

Το στάτους που θα έχει η Budweiser στο Μουντιάλ είναι χαστούκι στο πρόσωπο

μιας χώρας που δίνει τόση σημασία στη ζυθοποιία. Όταν η Γερμανία ήταν ένα παζλ

από πριγκιπάτα και δουκάτα, μια επιχορηγούμενη ζυθοποιία θεωρούνταν κάτι σαν

επισφράγιση της ανεξαρτησίας. Και η υπερηφάνεια της Γερμανίας για το γεγονός

ότι φιλοξενεί το τουρνουά, σκιάζεται από το επιθετικό μάρκετινγκ της

αμερικανικής μπίρας.

Τα δικαιώματα

«Οι περισσότερες παμπ δεν την προσφέρουν καν», παραπονιέται ο Βάλτερ Κένιχ της

Ένωσης Βαυαρών Ζυθοποιών. «H βαυαρική μπίρα θα έπρεπε να είναι διαθέσιμη σε

ένα βαυαρικό στάδιο – στο Μόναχο – για το εναρκτήριο λάκτισμα, αλλά τι να

κάνουμε; H Budweiser πλήρωσε 40 εκατομμύρια δολάρια για τα δικαιώματα, προτού

ακόμη επιλεγεί η Γερμανία για να φιλοξενήσει τη διοργάνωση». Ο Φραντς Μάγκετ,

Βαυαρός Σοσιαλδημοκράτης, αποκάλεσε την Budweiser «τη χειρότερη μπίρα στον

κόσμο». Δεν πρόκειται για απλή ανταλλαγή ύβρεων μεταξύ ζυθοποιών, η υπόθεση

έχει πάρει τη μορφή ανταρτοπόλεμου δικηγόρων. Μια γερμανική μπίρα, η

Bitburger, θα μπορέσει να πωλήσει μερικές φιάλες στα γήπεδα. Εφόσον η τσεχική

ζυθοποιία Budweiser Budvar, η οποία παράγει μια δυνατότερη μπίρα, αμφισβητεί

το δικαίωμα των Αμερικανών να χρησιμοποιούν το όνομα Budweiser στη Γερμανία –

μόνο η ονομασία Bud μπορεί να φαίνεται έξω από τα γήπεδα. Αλλά Bud ακούγεται

σαν Bit, το όνομα που χρησιμοποιεί η γερμανική ζυθοποιία Bitburger. Οι

ιδιοκτήτες της Budweiser, ο όμιλος Anheuser-Busch, αναγκάστηκαν γι’ αυτό να

επιτρέψουν στην Bit να πωλήσει κάποιες ποσότητες του προϊόντος της δίπλα στην

Bud.

Όταν τα γκολ… πίνονται με το μπουκάλι

THN ΩΡΑ που η Budweiser εδραίωνε την κυριαρχία της στα γήπεδα του

Μουντιάλ, μια άλλη γερμανική ζυθοποιία κατάφερνε να ξεγλιστρήσει από τους

δικηγόρους της FIFA και να κατοχυρώσει ως επίσημη ονομασία της μπίρας της τη

λέξη Goal (Γκολ). «Πίνεται καλύτερα από το μπουκάλι», λέει το διαφημιστικό

σλόγκαν, «επειδή κάθε Goal γιορτάζεται καλύτερα μ’ ένα μπουκάλι στο χέρι».

Το στοίχημα είναι μεγάλο: δύο εκατομμύρια διψασμένοι Γερμανοί φίλαθλοι και ένα

εκατομμύριο ξένοι θα συγκεντρωθούν στα γήπεδα για τους 64 αγώνες, καθώς και

στους 300 δημόσιους χώρους όπου θα στηθούν γιγαντοοθόνες. Και κατά τη διάρκεια

ενός αγώνα, ο μέσος φίλαθλος του Μουντιάλ πίνει μισό λίτρο μπίρα.