Με τους χειρότερους οιωνούς αρχίζει η φετινή θερινή περίοδος για την

ακτοπλοΐα: παρά την αναμενόμενη έκρηξη στις τιμές των εισιτηρίων ύστερα από

την απελευθέρωση των ναύλων που ανακοίνωσε την Πέμπτη ο υπουργός Ναυτιλίας κ.

Μαν. Κεφαλογιάννης, οι περισσότεροι ακτοπλόοι αρνούνται να δεσμευτούν ακόμα

και για τα δρομολόγια της θερινής περιόδου!

H απελευθέρωση θα ισχύει σε γραμμές στις οποίες δραστηριοποιούνται τουλάχιστον

δύο εταιρείες και σε αυτές που παρατηρείται μεγάλος όγκος επιβατών – 150.000

ανά γραμμή ετησίως. Σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε ο κ. Κεφαλογιάννης, η

απελευθέρωση δεν θα ισχύσει στις γραμμές που επιδοτούνται και εξυπηρετούν

μικρά νησιά, ωστόσο, πρακτικά οι τιμές των εισιτηρίων απελευθερώνονται σε όλο

το Αιγαίο. Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι όλες οι ακτοπλοϊκές εταιρείες

κρατούν κλειστά τα χαρτιά τους σχετικά με την τιμολογιακή πολιτική μετά την

απελευθέρωση των ναύλων. Ωστόσο, η εμπειρία της απελευθέρωσης που ήδη

εφαρμόζεται στα λιμάνια του Λαυρίου και της Ραφήνας είναι αποκαλυπτική, αφού

σε ορισμένες περιπτώσεις οι αυξήσεις τιμών έχουν ξεπεράσει και το 50% σε σχέση

με το τέλος της περασμένης σεζόν! Παράλληλα, επτά πλοία ετοιμάζονται λόγω

ορίου ηλικίας να δέσουν οριστικά κάβους, χωρίς να υπάρχει το παραμικρό σχέδιο

αντικατάστασής τους.

«Γυρίσαμε στο 1960»

«Νιώθουμε ότι επιστρέψαμε στο 1960» λέει στα «NEA» ο νομάρχης Σάμου Μανώλης

Κάρλας. «Μπορεί να έχουμε καθημερινή σύνδεση με το λιμάνι του Πειραιά, ωστόσο

τα βαπόρια είναι πολύ παλιά. Κινούνται με ταχύτητες 16 έως 18 μιλίων την ώρα

και χρειάζονται 14 ώρες για να κάνουν ένα δρομολόγιο από τον Πειραιά. Σε 4

ώρες – μεγαλύτερο διάστημα απ’ όσο χρειάζεται κανείς για να πάει αεροπορικώς

από την Αθήνα στο Λονδίνο… – τα πλοία αυτά καταφέρνουν να κάνουν τη διαδρομή

Βαθύ – Καρλόβασι – Άγιος Κήρυκος. Αυτό το ταξίδι, τώρα με την απελευθέρωση,

πόσο άραγε θα το πληρώνουμε;».

Στην Κύθνο ο δήμαρχος κ. Γιώργος Μαρτίνος δηλώνει ότι φοβάται για τις

επιπτώσεις που θα έχει η σημερινή, χαοτική, κατάσταση της ακτοπλοΐας στον

τουρισμό. «Απέχουμε μόλις 52 ναυτικά μίλια από τον Πειραιά και νιώθουμε ότι

βρισκόμαστε στην άγονη γραμμή. Υπάρχουν εβδομάδες που το πλοίο έρχεται μόλις

δύο φορές από τον Πειραιά».

Σκουριάζουν τα πλοία της ΔΑΝΕ

Τα τρία πλοία της χρεοκοπημένης ΔΑΝΕ Sea Lines που έκαναν το δρομολόγιο της

Δωδεκανήσου σκουριάζουν στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη του Περάματος, χωρίς

κανείς να γνωρίζει αν και πότε θα μπορέσουν να αποπλεύσουν ξανά.

Τα προβλήματα δεν έχουν τέλος. Όπως λέει η έπαρχος Κυθήρων κ. Χριστίνα Φατσέα,

«έως πέρυσι εκτός από την υπέργηρη «Μυρτιδιώτισσα» υπήρχε ακόμα ένα πλοίο πολύ

νεώτερο, που συνέδεε καθημερινά τα Κύθηρα με τη Νεάπολη. Όμως φέτος, μόνο η

«Μυρτιδιώτισσα» θα μας εξυπηρετεί. Ζούμε σε ένα μικρό νησί με μόλις 3.500

κατοίκους. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν δικαιούμαστε και εμείς σύγχρονα και

γρήγορα πλοία».