Το γοητευτικό χαμόγελο του Φραντς Μπεκενμπάουερ και της Χάιντι Κλουμ προκαλεί

τους Βερολινέζους να κάνουν απλά το ίδιο: να χαμογελάσουν

«Επιχείρηση γοητεία» βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη στη Γερμανία, ταυτόχρονα με

τις προετοιμασίες για τη φιλοξενία των αγώνων του Παγκοσμίου Κυπέλλου

ποδοσφαίρου, με στόχο η χώρα να μετατραπεί σε κορυφαίο τουριστικό προορισμό τα

επόμενα χρόνια.

«Τα πιο γλυκά χαμόγελα για τους προσκεκλημένους μας», είναι το σλόγκαν

καμπάνιας που ξεκίνησε τη Δευτέρα, το οποίο έχει στόχο να πείσει τους

δύστροπους Βερολινέζους να χαμογελούν.

Περισσότερες από 450 διαφημιστικές πινακίδες φιλοξενούν τα χαμογελαστά πρόσωπα

11 Βερολινέζων, μεταξύ των οποίων του βουλευτή Κλάους Μπέγκερ και του μέλους

της εθνικής ομάδας ποδοσφαίρου Νεανίδων, Κριστίν Σόκνεχτ.

«Τα χαμόγελα προκαλούν περισσότερα χαμόγελα. Και σ’ αυτή την πόλη χρειαζόμαστε

περισσότερο χαμόγελο… Δεν θέλουμε να δούμε απλώς καλά παιχνίδια, αλλά

επιδιώκουμε να δημιουργήσουμε τέτοια ατμόσφαιρα, ώστε οι επισκέπτες να

επιστρέψουν στο Βερολίνο αρκετές φορές», λέει ο Μπέγκερ.

H «επιχείρηση γοητεία» άρχισε ουσιαστικά από την οργανωτική επιτροπή του

Μουντιάλ, όταν επέλεξε ως σλόγκαν για τη διοργάνωση τη φράση: «Περίοδος για να

κάνετε νέους φίλους».

«Είναι μια ευκαιρία που θα έχουμε ξανά έπειτα από πενήντα χρόνια, γι’ αυτό

αξίζει να χαμογελάσουμε τουλάχιστον για μερικές εβδομάδες», δηλώνει ο

επικεφαλής της οργανωτικής επιτροπής Φραντς Μπεκενμπάουερ.

H ψυχολογική πρόκληση στους Γερμανούς για να χαμογελούν περισσότερο εν όψει

του Μουντιάλ, δεν περιορίζεται σε μερικές διαφημιστικές πινακίδες.

Κυβερνητικοί παράγοντες, οργανωτική επιτροπή και δήμοι προτρέπουν τους

εργαζομένους σε εστιατόρια, μεταφορικές εταιρείες, αεροδρόμια, ακόμα και σε

ταξί και τρένα να χαμογελούν περισσότερο, να απαντούν φιλικά σε ερωτήσεις

σχετικά με τη Γερμανία και το Παγκόσμιο Κύπελλο, ακόμα και να προσπαθήσουν να

μιλήσουν με τα «σπαστά» αγγλικά τους.

Στο Βερολίνο, στη διάρκεια του 2005, έγιναν 15 εκατ. διανυκτερεύσεις

τουριστών, κάνοντας τη γερμανική πρωτεύουσα τρίτο τουριστικό προορισμό της

Ευρώπης, μετά το Λονδίνο και το Παρίσι. Το ποσό που ξόδεψαν οι τουρίστες μόνο

στο Βερολίνο υπολογίζεται σε τρία δισ. ευρώ. Οι Γερμανοί ωστόσο θεωρούν πολύ

σημαντικό, οι τουρίστες να φεύγουν με τις καλύτερες αναμνήσεις από τη χώρα

τους, ώστε να επιστρέψουν ξανά.

Με αφορμή το Μουντιάλ, οι Γερμανοί επιδιώκουν να αλλάξουν το δύστροπο πρόσωπό

τους, να γίνουν πιο φιλικοί, ειδικότερα σε μουσεία και άλλους τουριστικούς

προορισμούς και να σταματήσουν να προσβάλουν τους τουρίστες, όπως πολλοί

καταγγέλλουν.

Στη διάρκεια του Παγκοσμίου Κυπέλλου αναμένεται να επισκεφτούν τη Γερμανία ένα

εκατ. φίλαθλοι, οι οποίοι θα ξοδέψουν περίπου 850 εκατ. ευρώ σε ξενοδοχεία,

εστιατόρια, εισιτήρια για τα παιχνίδια και σε αναμνηστικά.

Πρότυπο των Γερμανών παραγόντων αποτελεί η Βαρκελώνη και το Σίδνεϊ, για τον

τρόπο που κατάφεραν να μεταλλαχτούν σε κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς,

μετά τη διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων.