British Airways. H προχειρότητα είναι ο κανόνας για πολλούς εργαζομένους στη

συντήρηση των αεροπλάνων

ΤΑ ΑΕΡΟΠΛΑΝΑ της British Airways (Β.Α.) παθαίνουν βλάβες ενώ βρίσκονται

εν πτήσει, εξαιτίας προβλημάτων που παρουσιάζονται στη συντήρησή τους. Αυτό

αποκαλύπτουν οι ειδικοί που είναι εντεταλμένοι να ερευνούν τις συνθήκες υπό

τις οποίες γίνονται αεροπορικά ατυχήματα.

Ύστερα από εξονυχιστικές έρευνες σε τέσσερα περιστατικά που συνέβησαν ενώ

αεροπλάνα τής B.A. βρίσκονταν εν πτήσει, οι ειδικοί ερευνητές λένε ότι

υπάρχουν προβλήματα ασφαλείας που μπορεί να είναι «εκτεταμένα μέσα στον

οργανισμό». Προειδοποιούν μάλιστα ότι, όπως φαίνεται, η προχειρότητα και η

αναποτελεσματικότητα στη δουλειά είναι ο κανόνας για μεγάλο μέρος του

προσωπικού που εργάζεται στη συντήρηση των αεροπλάνων.

Σύμφωνα με κορυφαίους αναλυτές στο θέμα των αερομεταφορών, είναι η πρώτη φορά

που η B.A., η οποία έχει κερδίσει τη φήμη ότι διαθέτει έναν από τους πιο καλά

συντηρημένους στόλους αεροσκαφών στον κόσμο, δέχεται τέτοια οξεία κριτική από

τον κρατικό Κλάδο Έρευνας Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB).

Πρόχειρες εργασίες

Ως απόδειξη των κακών και πρόχειρων εργασιών που είχαν γίνει στις

εγκαταστάσεις συντήρησης αεροσκαφών της B.A., αναφέρονται στην έκθεση της AAIB

ενδεικτικά τέσσερα περιστατικά. Το πρώτο αφορά μία πόρτα που έπεσε από ένα

αεροσκάφος Μπόινγκ 777 ενώ αυτό βρισκόταν εν πτήσει από το Γκάτγουικ προς την

Αντίγκουα τον Ιούνιο του 2003. Στην περίπτωση αυτή, όπως τελικά αποδείχτηκε,

οι μηχανικοί της συντήρησης είχαν ξεχάσει να ελέγξουν αν η πόρτα είχε κλείσει

σωστά ύστερα από τον τελικό έλεγχο που γίνεται προτού το αεροσκάφος

απογειωθεί.

Ως μία άλλη περίπτωση ατυχούς περιστατικού που οφείλεται σε λάθη ή παραλείψεις

της συντήρησης αναφέρεται εκείνο με τα καύσιμα που διέρρευσαν από τη δεξαμενή

καυσίμων ενός Μπόινγκ 777 της B.A. τον Ιούνιο του 2004 ενώ πετούσε από το

Χίθροου με προορισμό τη Ζιμπάμπουε. Τελικά, οι μηχανικοί αντί να βάλουν το

καπάκι πάνω στη δεξαμενή καυσίμων που βρίσκεται στο κάτω μέρος του

αεροσκάφους, το είχαν αφήσει μέσα στη δεξαμενή!

Επίσης, οι βλάβες που προξενήθηκαν στο σύστημα ελέγχου ενός Μπόινγκ 757 που

τον Σεπτέμβριο του 2003 εκτελούσε το δρομολόγιο Χίθροου – Παρίσι, αποδείχτηκε

πως οφείλονταν στο γεγονός ότι το προσωπικό του τμήματος συντήρησης του

αεροσκάφους είχε ξεχάσει να τοποθετήσει στο αεροπλάνο δύο εξαρτήματα που

μπαίνουν κάτω από τα φτερά του.

Τέλος, οι αναθυμιάσεις από καύσιμα που γέμισαν την καμπίνα ενός αεροπλάνου που

πετούσε από το Χίθροου στην Κωνσταντινούπολη, τον Νοέμβριο του 2003,

οφείλονταν στο ότι οι τεχνικοί είχαν γεμίσει υπερβολικά τη δεξαμενή καυσίμων.

The Times, 2006