H ΥΦΕΣΗ έχει κάνει την εμφάνισή της και στα ράφια των σούπερ μάρκετ. Οι

καταναλωτές μειώνουν συνεχώς τις αγορές τους, τώρα ακόμη και σε είδη

διατροφής, ενώ στρέφονται και σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αντικαθιστώντας

σε μεγάλο βαθμό πολλά από τα επώνυμα είδη. Την κατάσταση αυτή παραδέχονται οι

εκπρόσωποι τόσο των αλυσίδων σούπερ μάρκετ όσο και της βιομηχανίας τροφίμων.

Σύμφωνα με στοιχεία της IRI (Information Resources Inc), τον μήνα Απρίλιο

αρκετές κατηγορίες προϊόντων κατέγραψαν σημαντική μείωση τζίρου σε σχέση με

τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι, ενώ στο σύνολο των πωλήσεων η πτώση ήταν της τάξης

του 4%. Πρόκειται για νέο φαινόμενο στη συμπεριφορά των καταναλωτών. Έτσι, τα

αλκοολούχα ποτά, οι μπίρες και το κρασί κατέγραψαν απώλειες της τάξης του

26,9%, τα κρουασάν, οι σοκολάτες και τα άλλα ζαχαρώδη προϊόντα 15,8%, τα

συμπληρώματα μαγειρικής (π.χ. το ελαιόλαδο, η ζάχαρη, τα τοματοειδή) 11,2%,

ενώ τα μη αλκοολούχα ποτά (αναψυκτικά, χυμοί) 8,7%. Επίσης μειώθηκαν οι τζίροι

κατά 9,4% στα προϊόντα ομορφιάς, κατά 7,7% στα προϊόντα περιποίησης μαλλιών,

ενώ μικρότερες απώλειες είχαν και τα απορρυπαντικά ρούχων, οι κονσέρβες

τροφίμων και τα προϊόντα πρωινού. Πηγές της αγοράς αναφέρουν μάλιστα ότι οι

καταναλωτές έχουν βάλει φρένο στις «αυθόρμητες» αγορές ακόμη και όταν

πρόκειται να αγοράσουν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.