Τζένεραλ Μότορς. Το αυτοκίνητο Hy-Wire χρησιμοποιεί κύτταρα υδρογόνου

H ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ αυτοκινητοβιομηχανία ετοιμάζεται για την ημέρα κατά την

οποία θα στερέψουν οι πετρελαιοπηγές, επενδύοντας δισεκατομμύρια δολάρια στην

ανάπτυξη καθαρών αυτοκινήτων που θα καίνε υδρογόνο. Ήδη όμως έχει εμφανιστεί

το πρώτο μεγάλο πρόβλημα: τα πειραματικά κύτταρα υδρογόνου χρησιμοποιούν τόσο

πολύ λευκόχρυσο ώστε δεν υπάρχει αρκετό πολύτιμο μέταλλο για να

αντικατασταθούν όλες οι πετρελαιομηχανές.

Αν ληφθεί υπόψη ότι κάθε κύτταρο υδρογόνου περιλαμβάνει 60 γραμμάρια

λευκόχρυσου, εξάγεται το συμπέρασμα ότι τα 780 εκατ. αυτοκίνητα και φορτηγά

που υπάρχουν στον κόσμο θα χρειαστούν 46.800 τόνους του μετάλλου. Υπολογίζεται

όμως ότι στο έδαφος υπάρχουν σήμερα μόλις 47.570 τόνοι. Επιπλέον, οι

υπολογισμοί αυτοί γίνονται για ένα αυτοκίνητο μόλις 100 ίππων, τη στιγμή που

ένα πολυτελές BMW 7 φθάνει τους 362 ίππους.

H κρίση δεν έχει ακόμη εκδηλωθεί. Ουδείς αυτοκινητοβιομήχανος έχει ακόμη

πωλήσει αυτοκίνητο υδρογόνου και τα περισσότερα αυτού του είδους αυτοκίνητα

που κυκλοφορούν βρίσκονται σε ερευνητικά κέντρα της Ιαπωνίας και της

Καλιφόρνιας. Οι βιομηχανίες όμως έχουν δεσμευτεί να μειώσουν το κόστος αυτών

των αυτοκινήτων, με την Τζένεραλ Μότορς να σχεδιάζει το πρώτο αυτοκίνητο για

το 2010.

H Τογιότα, ο δεύτερος παραγωγός στον κόσμο, θέλει να μειώσει το κόστος από 1

εκατ. δολάρια που είναι σήμερα σε 50.000 δολάρια μέχρι το 2015. «Δεν υπάρχει

άλλη λύση από το υδρογόνο», λέει ο Καζούο Οκαμότο, ο νέος επικεφαλής έρευνας

και ανάπτυξης της εταιρείας. «Κι έτσι, μια μέρα τα πολύτιμα μέταλλα θα

αποτελέσουν ένα πολύ μεγάλο πρόβλημα. Αυτά θα σταματήσουν το υδρογόνο».