Ολοένα και μεγαλύτερα κυκλοφοριακά προβλήματα αντιμετωπίζουν, το τελευταίο
έτος, οι περιοχές της Δυτικής Αθήνας, την ίδια στιγμή που σε οδικούς άξονες
της Βόρειας και Ανατολικής Αττικής έχει παρατηρηθεί κυκλοφοριακή ελάφρυνση έως
και 7%.






Στη Θηβών, στην Ιερά Οδό, στην Πέτρου Ράλλη, στην Καβάλας, το μποτιλιάρισμα
είναι ανυπόφορο τις περισσότερες ώρες της ημέρας. Οι συγκοινωνιολόγοι εξηγούν
ότι οι περιοχές αυτές του Λεκανοπεδίου «πληρώνουν» την ανυπαρξία υποδομών και
την απουσία των μέσων μαζικής μεταφοράς σταθερής τροχιάς.


«Το Μετρό δεν προβλέπεται να φτάσει στην περιοχή πριν από το τέλος του 2007 -
όσο για τη γραμμή του προαστιακού σιδηροδρόμου που θα συνέδεε τον Σταθμό
Λαρίσης με τον Πειραιά μέσω των νοτιοδυτικών προαστίων, έχει "παγώσει" και
κανείς δεν ξέρει αν και πότε θα κατασκευασθεί» εξηγούν οι συγκοινωνιολόγοι. «Ο
Κορυδαλλός, η Νίκαια, ο Άγιος Ιωάννης Ρέντης, το Περιστέρι, το Χαϊδάρι, το
Αιγάλεω, τα Λιόσια εξυπηρετούνται αποκλειστικά με τα αργά μπλε λεωφορεία, με
αποτέλεσμα οι περισσότεροι να χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητά τους».


Το 50% των μετακινήσεων


Στις δυτικές συνοικίες γίνονται κάθε μέρα 3.200.000 μετακινήσεις με όλα τα
μεταφορικά μέσα (7.000.000 είναι οι καθημερινές μετακινήσεις όλου του
Λεκανοπεδίου). Από αυτές μόνο οι 200.000 γίνονται με τα μπλε λεωφορεία. Το
2010 οι μετακινήσεις αναμένεται να φθάσουν τα 6.000.000. «Κάθε χρόνο που
περνάει όλο και περισσότεροι κάτοικοι των περιοχών αυτών χρησιμοποιούν τα I.X.
τους» επισημαίνει ο κ. Παπαδημητρίου. Μόνο το 30% των μετακινήσεων
πραγματοποιούνται με δημόσια μέσα, δηλαδή με τα λεωφορεία του ΟΑΣΑ. Στις
υπόλοιπες περιοχές του Λεκανοπεδίου - και ιδιαίτερα αυτές που εξυπηρετεί το
Μετρό - το αντίστοιχο ποσοστό είναι 42%. «Οι... προνιομούχες περιοχές πήραν
παράταση λίγων ετών» εξηγούν οι ειδικοί.


Τα στοιχεία που φτάνουν στο Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας της Τροχαίας, αλλά και
πρόσφατες έρευνες συγκοινωνιολόγων, αποτυπώνουν την κατάσταση: Στην Πέτρου
Ράλλη ο κυκλοφοριακός φόρτος (ο αριθμός των οχημάτων παντός είδους που τη
χρησιμοποιούν) έχει επιβαρυνθεί τουλάχιστον κατά 15% σε σύγκριση με το ίδιο
χρονικό διάστημα πριν από έναν χρόνο. Στο τμήμα της από τη Νίκαια έως την
Κηφισού, η μέση ταχύτητα των αυτοκινήτων είναι μικρότερη των 7 χιλιομέτρων την
ώρα (όταν πέρσι έφτανε τα 9).


Ο κυκλοφοριακός φόρτος της Λεωφόρου Σχιστού και της Ιεράς Οδού όχι μόνο δεν
μειώθηκε αλλά αυξήθηκε κιόλας κατά 5%. Στη Λεωφόρο Καβάλας υπάρχουν ημέρες που
ο αριθμός των οχημάτων ανά λωρίδα ανά χιλιόμετρο ξεπερνά τις 4.000, όταν το
όριο ασφαλείας είναι οι 3.500. «Πολλά από αυτά τα οχήματα είναι μεγάλα
φορτηγά, επαγγελματικά. Οι οδηγοί τους προτιμούν την Καβάλας από την Αττική
Οδό προκειμένου να γλιτώσουν τα διόδια» επισημαίνουν οι αξιωματικοί της
Τροχαίας. Στη Λιοσίων, για να διανύσει ένας οδηγός 100 μέτρα απαιτούνται έως
και 40 λεπτά.


Το 2008 αρχίζουν τα δρομολόγια του Μετρό






MEXPI TO 2008 (9 ολόκληρα χρόνια μετά τη λειτουργία του μέσου για πρώτη
φορά) θα πρέπει να περιμένουν οι κάτοικοι της Δυτικής Αθήνας προκειμένου να
εξυπηρετηθούν από το Μετρό. Στο τέλος αυτής της χρονιάς υπολογίζεται ότι θα
λειτουργήσουν οι σταθμοί του Βοτανικού, του Ελαιώνα, του Αιγάλεω, του
Περιστερίου και της Ανθούπολης. Όσο για τον προαστιακό σιδηρόδρομο, ουδείς
υπεύθυνος γνωρίζει να απαντήσει εάν θα λειτουργήσει ποτέ - αφού εκκρεμούν,
εκτός των άλλων, δεκάδες προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατά του
έργου.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από