Το 50% απ’ όσα εισιτήρια αναμένονταν στις συγκοινωνιακές μελέτες «κόβει» το

τραμ της Αθήνας 8 μήνες μετά την έναρξη της λειτουργίας του.

Την ίδια στιγμή, στις πόλεις Μονπελιέ και Γκρενόμπλ της Γαλλίας και στο

Αννόβερο της Γερμανίας – όπου το τραμ κυκλοφόρησε σχεδόν ταυτόχρονα με την

Αθήνα – τα εισιτήρια που «κόβονται» είναι έως και 20% περισσότερα από αυτά που

περίμεναν οι αρμόδιοι. Εκεί όμως η δημιουργία του νέου μέσου συνδυάστηκε με

πλήθος παράπλευρων συγκοινωνιακών και άλλων μέτρων που το βοήθησαν και το

ενίσχυσαν.

Στην Γκρενόμπλ, μάλιστα, όπου καθημερινά ο αριθμός των εισιτηρίων ξεπερνά το

120% του στόχου, οι φορείς της πόλης κατασκεύασαν 4 σταθμούς μετεπιβίβασης σε

ισάριθμους κομβικούς σταθμούς του τραμ, όπου οι επιβάτες μπορούν να σταθμεύουν

δωρεάν τα αυτοκίνητά τους. Σε όλες τις πόλεις, δε, κυκλοφόρησαν ειδικά

εισιτήρια με μειωμένη τιμή για τους τακτικούς επιβάτες, ενώ καταργήθηκαν

πολλές λεωφορειακές γραμμές ανταγωνιστικές προς το νέο μέσο – και αυτό παρά το

γεγονός ότι στις πόλεις αυτές τα λεωφορεία και τα τραμ τα διαχειρίζονται

διαφορετικές μεταξύ τους ιδιωτικές εταιρείες, οι οποίες ούτως ή άλλως έχουν

αντικρουόμενα συμφέροντα.

Στην Αθήνα, όμως, τα βαγόνια εξακολουθούν να πηγαινοέρχονται με ελάχιστους

επιβάτες – τα στοιχεία κάνουν λόγο για λιγότερα από 50.000 εισιτήρια

καθημερινά, όταν η συγκοινωνιακή μελέτη προ της κυκλοφορίας του έκανε λόγο για

100.000. Και οι αρμόδιοι μόλις προχθές αποφάσισαν τη… διατήρηση σε

λειτουργία – παρά τις αντίθετες εξαγγελίες – μιας λεωφορειακής γραμμής η οποία

κινείται παράλληλα με τον τροχιόδρομο και είναι ευθέως ανταγωνιστική του.

Πρόκειται για τη γραμμή 110, που συνδέει την Πλατεία Κολοκοτρώνη, στο

Σύνταγμα, με το Παλαιό Φάληρο.

«Το λεωφορείο αυτό κινείται ακριβώς δίπλα στις γραμμές του τραμ» επισημαίνει ο

συγκοινωνιολόγος, καθηγητής του Πανεπιστημίου Πειραιά, κ. Στράτος

Παπαδημητρίου. Φτάνει, μέσω του Νέου Κόσμου, στην Ελευθερίου Βενιζέλου και

καταλήγει στην παραλιακή λεωφόρο, λίγο μετά τον Φλοίσβο. H γραμμή αυτή,

σύμφωνα με δελτίο Τύπου του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών, επρόκειτο

να καταργηθεί την 1η Μαρτίου. Τώρα, ωστόσο, ο ίδιος ο ΟΑΣΑ επικαλείται την

-… ασφυκτική, όπως λέει – πίεση των επιβατών και ανακοίνωσε ότι αποφάσισε να

διατηρήσει τη γραμμή.