Aπό Iούνιο οι αυξημένοι μισθοί και τα ημερομίσθια όπως και τα αναδρομικά για 500.000 χαμηλόμισθους


Αναδρομικά 5 μηνών θα πάρουν περίπου μισό εκατομμύριο χαμηλόμισθοι στον
ιδιωτικό τομέα που αμείβονται με τους κατώτατους μισθούς-ημερομίσθια της
Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας. H αύξηση στους κατώτατους
μισθούς-ημερομίσθια (μαζί με τα αναδρομικά από 1.1.2004) θα αρχίσει να
καταβάλλεται από την 1/6/2004, ανάλογα με τη δυνατότητα των λογιστηρίων των
επιχειρήσεων.
Η αύξηση στους κατώτατους μισθούς-ημερομίσθια του ιδιωτικού τομέα που θα
δοθούν τη διετία 2004-2005 θα φθάνει έως και το 13,7%.
Σύμφωνα με τη νέα διετή Εθνική Γενική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας:
* Για το έτος 2004 οι αμειβόμενοι με τα κατώτατα όρια μισθών και
ημερομισθίων θα πάρουν συνολική αύξηση 7,5%. Οι υπόλοιποι εργαζόμενοι θα
πάρουν αύξηση 6%. Οι αυξήσεις θα καταβληθούν σε δύο δόσεις, ως εξής:
* Από 1/1/2004 αύξηση 4%
* Από 1/9/2004 αύξηση 2%.
Επιπλέον, από 1/9/2004, πέραν των ποσοστιαίων αυτών αυξήσεων, το κατώτατο
ημερομίσθιο θα αυξηθεί κατά 8 ευρώ τον μήνα και ο κατώτατος μισθός κατά 8,5
ευρώ τον μήνα.
Για το έτος 2005, η αύξηση είναι 5,5%, ως εξής:
* Από 1/1/2005 αύξηση 2,2%
* Από 1/9/2005 αύξηση 3,3%.
Στην ολοκλήρωσή της η νέα Εθνική Γενική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας (ΕΓΣΣΕ)
δίνει τις εξής αυξήσεις:
* Το κατώτατο ημερομίσθιο από 23,29 ευρώ γίνεται 26,41 ευρώ (αύξηση
13,4%).
* Ο κατώτατος μισθός από 519 ευρώ γίνεται 591,2 ευρώ (αύξηση 13,7%).
Σύμφωνα με την εκτίμηση της ΓΣΕΕ, για όλους τους εργαζομένους ο μέσος όρος
αυξήσεων είναι 12,3%.













