Τρόφιμα, είδη ένδυσης και υπόδησης, έπιπλα, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, CD

και βιντεοκασέτες, είδη κινητής τηλεφωνίας, παιχνίδια, ταξιδιωτικές υπηρεσίες

ακόμη και βουλκανιζατέρ μπορεί κανείς να βρει σε ένα μεγάλο σούπερ μάρκετ.

Ο έντονος ανταγωνισμός και η μείωση των περιθωρίων κέρδους στα είδη διατροφής

αποτελεί αφετηρία για ανάπτυξη και άλλων δραστηριοτήτων στους χώρους των

σούπερ μάρκετ

Αν το «στοίχημα» του σύγχρονου ανθρώπου είναι να προλάβει σε ένα πρωινό

Σαββάτου να κάνει τα εβδομαδιαία ψώνια για το σπίτι, να αλλάξει λάστιχα στο

αυτοκίνητό του, να βάλει βενζίνη, να αγοράσει κινητό τηλέφωνο και να ρίξει μια

ματιά στις νέες κυκλοφορίες των μουσικών CD, αλλά να πάει και τα παπούτσια του

στον τσαγκάρη, δεν χρειάζεται αυστηρό χρονοδιάγραμμα. Τη λύση δίνουν τα

υπερμάρκετ και φαίνεται ότι οι καταναλωτές τη βρίσκουν αποτελεσματική.

Προσέλκυση πελατών

Σε χώρους που συγκεντρώνουν όλες τις εμπορικές δραστηριότητες που απαιτεί ο

σύγχρονος καταναλωτής εξελίσσονται οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Από το κλασικό

σούπερ μάρκετ στα ράφια του οποίου φιλοξενούνταν είδη διατροφής περάσαμε πλέον

στην εποχή των υπεραγορών που συνδυάζουν σε ένα χώρο πολλές και διαφορετικές

υπηρεσίες χαρίζοντας στους πελάτες τους πολύτιμο χρόνο.

Οι μεγάλες αλυσίδες ακολουθούν και στην Ελλάδα τον «δρόμο» άλλων χωρών του

εξωτερικού συνδυάζοντας μέσα στους χώρους των μεγάλων καταστημάτων τους

(υπερμάρκετ) και άλλες εμπορικές δραστηριότητες. Στόχος η προσέλκυση πελατών

οι οποίοι θα έχουν την ευκαιρία να πραγματοποιούν το σύνολο των αγορών τους

μέσα στο ίδιο κατάστημα. Για τον σκοπό αυτό οι επιχειρηματίες είτε δημιουργούν

εξειδικευμένα τμήματα εντός των καταστημάτων είτε συνάπτουν συνεργασίες για

την παρουσία shop in shop άλλων αλυσίδων στα καταστήματά τους καλύπτοντας έτσι

τις ανάγκες των πελατών τους.


Από βουλκανιζατέρ έως εμβάσματα

Στα καταστήματα του ομίλου Carrefour υπάρχει μια μεγάλη γκάμα υπηρεσιών, καθώς

οι καταναλωτές μπορούν να αγοράσουν από ρούχα, ηλεκτρικά είδη, έπιπλα,

χρυσαφικά έως ταξίδια ή να αλλάξουν λάστιχα στο αυτοκίνητό τους και τακουνάκια

στα παπούτσια τους.

H αλυσίδα Βερόπουλος διαθέτει πρατήρια καυσίμων και έχει προχωρήσει μαζί με

την αλυσίδα Jumbo A.E. στην υπογραφή συμφωνίας, η οποία αφορούσε τη συνεργασία

τους και τη συστέγαση της Μπέιμπι Λαντ στα καταστήματα Βερόπουλος των

Βριλησσίων και του Αγρινίου. Ηλεκτρικά είδη υπάρχουν σε καταστήματα της

αλυσίδας ΑΤΛΑΝΤΙΚ, ενώ σε καταστήματα της A-B Βασιλόπουλος παρέχεται και η

υπηρεσία αποστολής εμβασμάτων σε ολόκληρο τον κόσμο καθώς η συγκεκριμένη

εταιρεία έχει συνάψει συνεργασία με τον διεθνή οργανισμό WESTERN UNION. Επίσης

στα περισσότερα καταστήματα των μεγάλων αλυσίδων υπάρχουν εγκατεστημένα και

μηχανήματα αυτόματων τραπεζικών συναλλαγών από αρκετές εμπορικές τράπεζες.

H εποχή του κλασικού σούπερ μάρκετ φαίνεται να τελειώνει, αν και οι

επιχειρηματίες του κλάδου δηλώνουν ότι ποτέ δεν πρόκειται να εγκαταλείψουν τη

βασική τους δραστηριότητα που είναι τα τρόφιμα. Όμως ο έντονος ανταγωνισμός

και η μείωση των περιθωρίων κέρδους στα είδη διατροφής αποτελεί αφετηρία για

ανάπτυξη και άλλων δραστηριοτήτων στους χώρους των σούπερ μάρκετ. Μάλιστα

υπολογίζεται ότι οι ρυθμοί ανάπτυξης των νέων δραστηριοτήτων των αλυσίδων

ξεπερνούν το 10%, και αυτό διότι είναι υπηρεσίες και προϊόντα τα οποία οι

καταναλωτές περιλαμβάνουν στις προγραμματισμένες αγορές τους και κερδίζοντας

χρόνο μπορούν πραγματοποιούν επισκεπτόμενοι ένα μόνο κατάστημα.

Το ωράριο και το μέλλον

Δεν είναι λίγοι εκείνοι που υποστηρίζουν ότι τα καταστήματα διευρυμένου

ωραρίου (ανάμεσα σε αυτά είναι και τα υπερμάρκετ), διευκολύνουν τους

καταναλωτές και γι’ αυτό τα επιλέγουν για να κάνουν τις αγορές τους. Τα

καταστήματα του μέλλοντος εκτιμάται ότι θα εφαρμόζουν διευρυμένο ωράριο και θα

προσφέρουν ένα πλέγμα διευρυμένων υπηρεσιών, όπως πρόσβαση στο Ίντερνετ, σε

τραπεζικές υπηρεσίες, στεγνό καθάρισμα, ενοικιάσεις βίντεο, εμφανίσεις

φωτογραφιών, κομμωτήριο και άλλες πολλές υπηρεσίες.