Δύο ατυχήματα στο Μετρό του Λονδίνου, μέσα σε 48 ώρες, αναστατώνουν τη

βρετανική πρωτεύουσα. Αλλεπάλληλοι εκτροχιασμοί κάνουν πολλούς να αναζητούν

τους υπευθύνους μεταξύ των ιδιωτικών επιχειρήσεων που έχουν αναλάβει τη

συντήρηση του Μετρό.

Νέο δυστύχημα. Τρίτωσαν χθές τα φετινά δυστυχήματα στο Μετρό του Λονδίνου,

μετα τον εκτροχιασμό συρμού στον σταθμό Κάμντεν Τάουν

Έξι επιβάτες τραυματίσθηκαν, οι δύο από τους οποίους σοβαρά, όταν δύο βαγόνια

του υπόγειου σιδηρόδρομου εκτροχιάσθηκαν χθες σε πολυσύχναστο σταθμό του

Βορείου Λονδίνου. Άνδρες της Πυροσβεστικής απομάκρυναν τους περίπου 200

επιβάτες του τρένου και έκλεισαν τον σταθμό του Κάμντεν Τάουν, που ήταν

γεμάτος τουρίστες και ανθρώπους που κάνουν τα κυριακάτικα ψώνια τους στα

παλαιοπωλεία της περιοχής. Ο εκτροχιασμός έγινε, ενώ ο συρμός πλησίαζε τον

σταθμό με σχετικά χαμηλή ταχύτητα. Οι Αρχές διεξάγουν έρευνες για τα αίτια του

ατυχήματος.

Κακή συντήρηση

Ένα από τα μεγαλύτερα συνδικαλιστικά σωματεία της Βρετανίας απειλεί να βάλει

λουκέτο στο Μετρό του Λονδίνου με απεργίες, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για το

δεύτερο ατύχημα που σημειώνεται στον υπόγειο σιδηρόδρομο μέσα σε σαράντα οκτώ

ώρες. Το συνδικάτο των εργαζομένων στις μεταφορές RMT υποστηρίζει ότι η ζωή

των εργαζομένων του βρίσκεται σε κίνδυνο και αποδίδει τα ατυχήματα στην ελλιπή

συντήρηση των σιδηροτροχιών, η οποία έχει ανατεθεί με συμβόλαια από την

κυβέρνηση σε ιδιώτες.

«Θα προτείνουμε στο εκτελεστικό όργανο του RMT και σε άλλα συνδικάτα να

αναλάβουμε δράση, αν η κυβέρνηση, ο δήμαρχος ή ο επιθεωρητής Μεταφορών του

Λονδίνου δεν αναστείλουν αυτά τα συμβόλαια», δήλωσε χθες ο εκπρόσωπος του RMT.

Ενδεχόμενη απεργία αναμένεται να βυθίσει στο χάος τη βρετανική πρωτεύουσα. Οι

εκτροχιασμοί και η απειλή των απεργιών έχουν φέρει σε αμηχανία τις Αρχές της

πόλης, η οποία φιλοδοξεί να φιλοξενήσει τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2012.

Και άλλοι δύο

Την Παρασκευή, ένας άλλος συρμός του Μετρό είχε εκτροχιασθεί στον σταθμό

Χάμερσμιθ, χωρίς να τραυματισθεί κανείς από τους επιβάτες του τρένου. Οι Αρχές

είχαν αποδώσει τον εκτροχιασμό του σε πιθανή ρήξη σιδηροτροχιών. Τον περασμένο

Ιανουάριο τουλάχιστον 32 άνθρωποι είχαν τραυματισθεί, όταν ένας συρμός του

Μετρό του Λονδίνου γεμάτος κόσμο είχε εκτροχιασθεί στην Κεντρική Γραμμή. Τα

δρομολόγια του Μετρό είχαν διακοπεί τότε για πολλές εβδομάδες σε μερικές

γραμμές που κόβουν το Λονδίνο στα δύο και στις οποίες διακινούνται καθημερινά

600.000 επιβάτες.

Σε κρίση

«Το Μετρό βρίσκεται σε κρίση», είχε δηλώσει η Λιν Φέδερστοουν, πρόεδρος της

επιτροπής μεταφορών του δημοτικού συμβουλίου του Λονδίνου, μετά το ατύχημα της

Παρασκευής. «Για άλλη μία φορά, οι επιβάτες έζησαν τον εφιάλτη ενός

εκτροχιασμού. Φτάνει πια. Ο δήμαρχος (Κεν Λίβινγκστον) οφείλει να λάβει

επείγοντα μέτρα, για να σταματήσουν αυτά τα τρομερά ατυχήματα».

Επίσης, η δήλωση του Μπομπ Κρόου, γενικού γραμματέα του συνδικάτου RMT, το

Σάββατο, αποδείχθηκε προφητική. «Είχαμε προβλέψει ότι η κατάρρευση της

υποδομής του Μετρό του Λονδίνου θα απέβαινε εις βάρος της ασφάλειας», είχε

πει, αποδίδοντας τα ατυχήματα στις «εκπτώσεις» που κάνει ο ιδιωτικός τομέας, ο

οποίος έχει αναλάβει τη συντήρηση και την ασφάλεια του δικτύου. Βάσει ενός

συστήματος ημιιδιωτικοποίησης που έχει προωθήσει η βρετανική κυβέρνηση,

ιδιωτικές εταιρείες όπως η Metronet και η Tubes Lines έχουν αναλάβει τη

συντήρηση και τη βελτίωση των υποδομών του Μετρό. Τα συνδικάτα υποστηρίζουν

ότι από τότε που αυτοί οι τομείς ανατέθηκαν σε ιδιώτες, τα ατυχήματα στο Μετρό

έχουν πολλαπλασιαστεί.