Έτοιμες θα είναι οι μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων για την κατασκευή

της Ιονίας Οδού, στο τμήμα Κορίνθου – Πάτρας – Πύργου – Τσακώνας Μεσσηνίας το

πρώτο τρίμηνο του 2004.

Οι μελέτες αποτελούν τη βασική προϋπόθεση για να προχωρήσει στη συνέχεια το

υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ στην προκήρυξη του έργου και την ανάθεσή του με συμβάσεις

παραχώρησης, στα πρότυπα της Αττικής Οδού, την επόμενη χρονιά. Τμήμα της

Ιονίας Οδού είναι και η γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου, που ωστόσο, όταν ολοκληρωθεί

και τουλάχιστον μέχρι το 2012, θα συνδέει τους σημερινούς στενούς και με

συνεχείς στροφές δρόμους της Στερεάς και της Πελοποννήσου, αφού δεν

προβλέπεται νωρίτερα η ολοκλήρωση της Ιονίας.

Όπως είπε στα «NEA» ο περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας κ. Γ. Παπατσάκωνας, οι

τέσσερις όμιλοι εταιρειών που έχουν προεπιλεγεί για την κατασκευή της Ιονίας

Οδού στο βόρειο τμήμα θα πάρουν τα τεύχη δημοπράτησης μέχρι το τέλος του μήνα,

ώστε μέσα σε 150 ημερολογιακές ημέρες να καταθέσουν τις προσφορές τους και να

αναδειχθεί ο ανάδοχος.

Στην Κακαβιά σε 2 ώρες

H Ιονία Οδός, που θεωρείται ως το σημαντικότερο έργο ανάπτυξης για τη Δυτική

Ελλάδα, θα ξεκινά από την περιοχή της Τσακώνας στη Μεσσηνία και θα καταλήγει

στην Κακαβιά. Πρόκειται για τον κάθετο προς την Εγνατία Οδό οδικό άξονα που θα

εξυπηρετεί τις ανάγκες των μεταφορών για ολόκληρη την Πελοπόννησο, τη Δυτική

Ελλάδα, την Ήπειρο και τα νησιά του Ιονίου, με εξόδους στην Ευρώπη, τα λιμάνια

της Ηγουμενίτσας και της Πάτρας και μελλοντικά και της Καλαμάτας. Έως τώρα,

ωστόσο, τα έργα έχουν ελάχιστα προχωρήσει και μόνο στο βόρειο τμήμα του άξονα,

από το Αντίρριο έως την Κακαβιά. Όταν ο δρόμος ολοκληρωθεί – θα έχει συνολικό

μήκος 262 χιλιόμετρα – η διαδρομή από το Αντίρριο έως την Κακαβιά θα

καλύπτεται σε δύο ώρες και δέκα λεπτά.

Για το τμήμα της Πελοποννήσου αυτό που έχει καθορισθεί έως τώρα είναι η

διαδρομή του οδικού άξονα: θα συνδέεται με τον εθνικό δρόμο Τρίπολης –

Καλαμάτας στο ύψος της Αλλαγής (κοντά στα όρια Μεσσηνίας – Αρκαδίας), θα

συνεχίζει στο Καλό Νερό (έξω από την Κυπαρισσία) και από εκεί μέσω Πύργου θα

φτάνει στο Ρίο και θα συνδέεται μέσω της γέφυρας με το βόρειο τμήμα της Ιονίας

Οδού.

Δύο τμήματα

«Ήδη κατασκευάζονται δύο τμήματα του έργου: από το Κεφαλόβρυσο έως το

Αγγελόκαστρο, στην παράκαμψη Αγρινίου, μήκους 13,5 χιλιομέτρων, και από το

στρατόπεδο Φιλιππιάδας μέχρι την εθνική οδό Άρτας – Τρικάλων στην παράκαμψη

Άρτας – Φιλιππιάδας», είπε στα «NEA» η διευθύντρια της υπηρεσίας Οδικών Αξόνων

Παραχώρησης του ΥΠΕΧΩΔΕ κ. Ελένη Καλαφούτη.

Ανισόπεδοι κόμβοι

Στο βόρειο τμήμα της (Αντίρριο – Κακαβιά) η Ιονία Οδός θα διασχίζει τους

Νομούς Αιτωλοακαρνανίας, Άρτας, Πρέβεζας και Ιωαννίνων και θα παρακάμπτει όλα

τα αστικά κέντρα στις συγκεκριμένες περιοχές. Θα συνδέεται όμως, με

ανισόπεδους κόμβους, με το υφιστάμενο εθνικό και επαρχιακό δίκτυο. Βεβαίως, θα

συνδέεται και με την Εγνατία Οδό, διευκολύνοντας έτσι τις μετακινήσεις και τις

μεταφορές προς τη Βόρεια Ελλάδα. H εκτίμηση του κόστους για το βόρειο τμήμα

της Ιονίας Οδού ανέρχεται στο 1,5 δισ. ευρώ και συγχρηματοδοτείται από την

Ευρωπαϊκή Ένωση.

ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ

H μεγαλύτερη αναπτυξιακή ευκαιρία

Ανησυχία για την απραξία που διαπιστώνουν στην πορεία κατασκευής του οδικού

άξονα στην Πελοπόννησο, και συγκεκριμένα στο τμήμα Κορίνθου – Πάτρας – Πύργου

– Τσακώνας, επικρατεί μεταξύ των φορέων της περιοχής, καθώς θεωρούν πως

πρόκειται για τη μεγάλη αναπτυξιακή τους ευκαιρία.

«H ανάπτυξη μεγάλων διευρωπαϊκών δικτύων είναι στις προτεραιότητες της

Ευρωπαϊκής Ένωσης, που για τα επόμενα δέκα χρόνια θα διαθέσει κονδύλια που

ξεπερνούν τα 75 τρισεκατομμύρια δραχμές. Σε αυτό το τεράστιο πρόγραμμα θέλουμε

κι εμείς να διεκδικήσουμε το δικό μας κομμάτι» λέει στα «NEA» ο πρόεδρος του

Επιμελητηρίου Μεσσηνίας κ. Γιώργος Καραμπάτος. Όπως τονίζει, η Ιόνια Οδός

αποτελεί αναπτυξιακή ευκαιρία για την Πελοποννήσο, με τις δυνατότητες που

προσφέρει για τις μεταφορές και το εμπόριο.

Αυτές οι δυνατότητες, αλλά και οι καθυστερήσεις στην κατασκευή της Ιονίας Οδού

θα συζητηθούν αύριο, σε ημερίδα που διοργανώνουν από κοινού όλα τα

Επιμελητήρια της Δυτικής Ελλάδας, της Πελοποννήσου και των Ιονίων Νήσων, στην

Καλαμάτα.