H μάχη της πολ ποζίσιον στα σημερινά δοκιμαστικά θα κρίνει σε μεγάλο βαθμό τη

μονομαχία Σούμαχερ – Ράικονεν

H Ιταλία έχει πλημμυρίσει από τισέρτ και καπέλα που αναφέρονται στην κατάκτηση

του έκτου τίτλου του Μίχαελ Σούμαχερ στη Φόρμουλα 1. H Φεράρι έχει στέψει τον

Γερμανό παγκόσμιο πρωταθλητή από την επομένη του αγώνα στη Μόντσα, μέσω της

επίσημης ιστοσελίδας της στο Διαδίκτυο.

Και οι τιφόζι δεν διστάζουν να στοιχηματίσουν υπέρογκα ποσά για την επικράτηση

του Σούμι στο φετινό πρωτάθλημα της Φόρμουλα 1.

Το πανηγύρι που έχει στηθεί στην Ιταλία και σε κάθε γωνιά της Γης, όπου

υπάρχουν φίλοι της Φεράρι, προκαλεί τρόμο στον επίδοξο πρωταθλητή, ο οποίος

γνωρίζει καλύτερα από τον καθένα πόσο απέχει ο θρίαμβος από την καταστροφή:

ίσως λιγότερο και από ένα κλάσμα του δευτερολέπτου.

Την Κυριακή, στην πίστα της Σουζούκα στην Ιαπωνία, θα πέσει η αυλαία του

πρωταθλήματος της Φόρμουλα 1, τον τίτλο του οποίου διεκδικούν δύο οδηγοί. Ο

Μίχαελ Σούμαχερ και ο Κίμι Ράικονεν. H αναμέτρησή τους είναι άνιση, αν

αναλογιστούμε πως ο Γερμανός χρειάζεται μόλις έναν βαθμό (δηλαδή να τερματίσει

όγδοος) για να κατακτήσει τον τίτλο, ενώ το «παγόβουνο» θα πρέπει να νικήσει

και ταυτόχρονα ο Σούμι να μην πλασαριστεί στην πρώτη οκτάδα!


Απίθανο θα πείτε. Κι όμως στη Φόρμουλα 1 υπάρχουν πολλά παραδείγματα που το

φαβορί καταποντίστηκε. Ένα από αυτά τα «θύματα» είναι και ο Μίχαελ Σούμαχερ, ο

οποίος θα διεκδικήσει τον τίτλο στον τελευταίο αγώνα για τέταρτη φορά στην

καριέρα του.

Στις τρεις προηγούμενες βγήκε νικητής μόλις μία φορά, όταν «μονομάχησε» με τον

Ντέιμον Χιλ το 1994.

Το 1997 ηττήθηκε από τον Βιλνέβ και ύστερα από έναν χρόνο από τον Χάκινεν.

H αναμέτρησή του με τον Βιλνέβ στη Σουζούκα αποτελεί μια μαύρη στιγμή για την

καριέρα του που θα τον ακολουθεί για πάντα. Ο Σούμι ταξίδεψε στην Ιαπωνία

έχοντας έναν βαθμό περισσότερο από τον Καναδό. Κατά τη διάρκεια μιας

μονομαχίας τους, ο Σούμαχερ έριξε το μονοθέσιό του πάνω στον Βιλνέβ με εμφανή

σκοπό να τον θέσει εκτός μάχης και να καρπωθεί ο ίδιος τον τίτλο.

Τελικά, τέθηκε ο ίδιος νοκ άουτ, έχασε τον τίτλο από τον Καναδό, ενώ του

αφαιρέθηκαν όλοι οι βαθμοί που είχε κατακτήσει εκείνη τη χρονιά.

H πιο κραυγαλέα περίπτωση που οδηγός έχασε τον τίτλο μέσα από τα χέρια του, αν

και ήταν το μεγάλο φαβορί, είναι του Νάιτζελ Μάνσελ το 1986, και είναι αυτή

που επικαλείται συνεχώς ο τεχνικός διευθυντής της Φεράρι, Ρος Μπρόουν, για να

τονίσει πως τίποτε δεν έχει κριθεί ακόμη.

Ο Μάνσελ πήγε στον τελευταίο αγώνα στην Αδελαΐδα έχοντας έξι βαθμούς διαφορά

από τον Αλέν Προστ. Ωστόσο, ο Βρετανός δεν κατάφερε να τερματίσει λόγω

μηχανικού προβλήματος και τον τίτλο κατέκτησε ο Γάλλος.

«Θα είναι τραγωδία να πλησιάσουμε τόσο πολύ τον τίτλο και να μην τον

κατακτήσουμε. Υπό ορισμένες προϋποθέσεις υπάρχει μεγαλύτερη πίεση να

κατακτήσεις έναν βαθμό από το να νικήσεις έναν αγώνα», λέει ο Μπρόουν.



1984

Όταν ο Λάουντα «έκλεψε» τον τίτλο από τον Προστ

Το πιο συναρπαστικό φινάλε στην ιστορία της Φόρμουλα 1 έγινε το 1984, όταν

ο Αυστριακός Νίκι Λάουντα κατέκτησε τον τίτλο με μισό βαθμό διαφορά (ήταν

διαφορετική η βαθμολόγηση των οδηγών) από τον ομόσταβλό του Αλέν Προστ.

Αυτά λοιπόν επικαλείται ο Μίχαελ Σούμαχερ και προσπαθεί να προσγειώσει στην

πραγματικότητα πρώτα απ’ όλα τους τιφόζι και μετά τα ίδια τα στελέχη της

ομάδας του.

«Όλοι πιστεύουν πως έχει κριθεί ο τίτλος αλλά δεν είναι έτσι. Χωρίς να θέλω

να φανώ πεσιμιστής αυτή η μικρή πιθανότητα που έχει ο Ράικονεν να κερδίσει το

πρωτάθλημα που τριβελίζει το κεφάλι. Έτσι είναι η ζωή. Αν αισθάνεσαι για κάτι

πολύ σίγουρος, μπορεί να συμβεί ακριβώς το αντίθετο, γι’ αυτό πρέπει να

είμαστε πάντα συγκεντρωμένοι στον στόχο μας», είναι τα λόγια του Σούμι, τα

οποία δικαιολογούν απόλυτα γιατί είναι ο κορυφαίος οδηγός όλων των εποχών.