Στο πρώτο δεκαήμερο του Δεκεμβρίου αναμένεται να ξεκαθαρίσει το τοπίο όσον

αφορά την ιδιωτικοποίηση της Ολυμπιακής Αεροπορίας.

Νέο γύρο διαπραγματεύσεων για την πώληση της Ολυμπιακής Αεροπορίας αρχίζει η

κυβέρνηση με τους ενδιαφερόμενους επιχειρηματίες κ.κ. Π. Βαρδινογιάννη, Κ.

Μπαντουβά (στις φωτό) και Στ. Ράπη

Μέχρι τις 30 Νοεμβρίου όλοι οι ενδιαφερόμενοι για την απόκτηση πλειοψηφικού

πακέτου μετοχών της νέας Ολυμπιακής, καλούνται να υποβάλουν τις προσφορές τους

και τα σχετικά αποδεικτικά ότι διαθέτουν τα απαιτούμενα για την επένδυση

κεφάλαια (Proof of funds). Οι σύμβουλοι ιδιωτικοποίησης της Ο.Α., που είναι οι

Τράπεζες Εθνική, Εμπορική και Alpha Bank, βρίσκονται ήδη σε επαφές με τους

ενδιαφερόμενους ομίλους και εντός του Δεκεμβρίου θα εισηγηθούν στα συναρμόδια

υπουργεία Μεταφορών και Οικονομίας με ποια κοινοπραξία θα αρχίσουν οι

δεσμευτικές διαπραγματεύσεις.

Προτάσεις από τρεις

Υπενθυμίζεται ότι στο προσκήνιο έχει επανέλθει επισήμως ο Ελληνοαμερικανός

επιχειρηματίας κ. Στέλιος Ράπης, ιδιοκτήτης της Chrysler Aviation, ο οποίος

ενδιαφέρεται για το 51% της Ο.Α. Ο ίδιος είχε ενδιαφερθεί και πέρυσι για την

Ο.Α., αλλά τότε ο σύμβουλος της κυβέρνησης (Credit Suisse First Boston) δεν

τον συμπεριέλαβε στην τελική λίστα των κοινοπραξιών με τις οποίες ακολούθησαν

διαπραγματεύσεις.

Επίσης, νέα πρόταση ετοιμάζει και ο επιχειρηματίας Παύλος Βαρδινογιάννης,

αυτήν τη φορά από κοινού με γαλλική τράπεζα, η οποία συνεργάζεται με την

αεροναυπηγική βιομηχανία Airbus.

Μία νέα κοινοπραξία, που απαρτίζεται από τέσσερις Έλληνες εφοπλιστές και ξένες

τράπεζες, με επικεφαλής τον επιχειρηματία κ. Κώστα Μπαντουβά, ετοιμάζεται να

καταθέσει προσφορά για την εξαγορά του 51% της ΟΑ.

Σημειώνεται ότι ενδιαφέρον για συμμετοχή στο σχήμα που τελικά θα επιλεγεί, με

ποσοστό γύρω στο 5%, έχει εκδηλώσει και η εταιρεία του Διεθνούς Αερολιμένος

Αθηνών (ΔΑΑ). Η Ο.Α. είναι ο μεγάλος χρήστης του νέου αεροδρομίου και η

εταιρεία του ΔΑΑ, έστω και με μικρό ποσοστό, επιθυμεί να έχει λόγο στο

μάνατζμεντ της νέας Ολυμπιακής.

Η Κομισιόν για επιδοτήσεις

Η πορεία της Ο.Α. συζητήθηκε την περασμένη εβδομάδα στην Κομισιόν, όπου η

ελληνική πλευρά παρουσίασε στους αρμόδιους κοινοτικούς αξιωματούχους στοιχεία

για την οικονομική κατάσταση στην οποία βρίσκεται σήμερα ο εθνικός

αερομεταφορέας.

Με τα στοιχεία αυτά, η ελληνική πλευρά προσπάθησε να αποδείξει ότι δεν υπάρχει

καμία παρατυπία στον τρόπο και το ύψος των επιδοτήσεων που δόθηκαν από το

Ελληνικό Δημόσιο προς την Ολυμπιακή, την περίοδο από το 2000 μέχρι σήμερα.

Πάντως, φαίνεται ότι οι ελεγκτές της Κομισιόν έχουν εστιάσει τους ελέγχους

τους στο 1998, ζητώντας αναλυτικά στοιχεία για τις εγγυήσεις που παρασχέθηκαν

από πλευράς Ελληνικού Δημοσίου (ύψους περίπου 180 εκατομμυρίων δολαρίων) και

αφορούσαν την αγορά των τεσσάρων καινούργιων αεροσκαφών μεγάλων αποστάσεων,

τύπου Airbus 340.