<

Η πρώτη μεγάλη διεθνής επιτυχία του ελληνικού αθλητισμού στο 2001 είναι

ιστιοπλοϊκή και ήλθε από το σκάφος «Αταλάντη ΧΙ» με κυβερνήτη τον Γιώργο

Ανδρεάδη που κατέκτησε το χρυσό μετάλλιο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα των σκαφών

«Farr 40», το οποίο έγινε στο Κι Ουέστ των ΗΠΑ. Μεγάλη επιτυχία αφού

σημειώθηκε στο πιο σημαντικό πρωτάθλημα που οργανώνεται στις ΗΠΑ με σκάφη

ανοικτής θάλασσας και με αντιπάλους στον τομέα υπευθύνων τακτικής διάσημους

ιστιοπλόους όπως ο Νεοζηλανδός Ράσελ Κάουτς (νικητής του «Αμέρικα’ς Καπ»), ο

Γερμανός Γιόχεν Σίμαν (χρυσός Ολυμπιονίκης στα «Φιν»), ο Αμερικανός Μαρκ

Ρέινολντς (χρυσός Ολυμπιονίκης 1992 και 2000 στα «Σταρ») κ.ά. ανάμεσα σε 37

σκάφη, αριθμό ρεκόρ

Και όμως πρόκειται για μεγάλη ομαδική προσπάθεια για την οποία χρειάστηκε

σκληρή και πειθαρχημένη δουλειά πολλών ατόμων με αποκλειστικό χρηματοδότη τον

Γιώργο Ανδρεάδη.

Εδώ και αρκετά χρόνια ο γνωστός οικονομολόγος και επιχειρηματίας ναυλώνει

σκάφη με το όνομα «Αταλάντη» (φθάσαμε αισίως στον αριθμό 11) τα οποία έχουν

κατακτήσει αρκετά μετάλλια σε Παγκόσμια Πρωταθλήματα σκαφών μισού μισού τόνου,

1/4 τόνου κ.τ.λ.

Στο Κι Ουέστ το δεκαμελές πλήρωμα συγκροτήθηκε από τον ίδιο ως κυβερνήτη,

τρεις Έλληνες με εμπειρία και σε σκάφη Ολυμπιακών κατηγοριών, τους Λεωνίδα

Πελεκανάκη (12ος μαζί με τον Δημήτρη Μπούκη στο Σίδνεϊ στα «Σταρ»), Αντώνη

Κυπραίο, Αντώνη Καραγιαννίδη και επτά ξένους με επικεφαλής τον διάσημο

Αμερικανό Ρόμπι Χέινς, χρυσό Ολυμπιονίκη στα «Σόλινγκ» στο Λος Άντζελες το

1984.


Το σκάφος «Αταλάντη ΧΙ» θριάμβευσε στα νερά του Κι Γουέστ. Ο κυβερνήτης

Γιώργος Ανδρεάδης στελέχωσε το πλήρωμά του με έμπειρους και καταξιωμένους

ιστιοπλόους και κατάφερε να νικήσει σε ένα πολύ δύσκολο αγώνα με σπουδαίους αντιπάλους

Ο Γιώργος Ανδρεάδης εξηγεί για την προτίμηση στους ξένους: «Δεν είναι θέμα

ικανότητας, αφού στη χώρα μας υπάρχουν αρκετά άτομα με εμπειρία. Δεν υπάρχουν,

όμως, αρκετοί που να ασχολούνται επαγγελματικά με την ιστιοπλοΐα και να

μπορούν να λείψουν πολλές ημέρες για προετοιμασία και συμμετοχή σε αγώνες στο

εξωτερικό».

Σχετικά με τους λόγους που η παγκόσμια ναυτιλιακή δύναμη Ελλάδα βρίσκεται πολύ

πίσω ακόμη στον τομέα της ναύλωσης σκαφών που θα δοκιμασθούν σε μεγάλες

παγκόσμιες διοργανώσεις όπως το «Αμέρικα’ς Καπ», το «Άντμιραλ’ς Καπ», το

«Ουίτμπρεντ» κ.ά., ο κ. Ανδρεάδης πιστεύει: «Χρειάζονται πολλά χρήματα τα

οποία μπορούν να βρεθούν μόνο αν υπάρξει καλύτερη οργάνωση και συντονισμός της

προσπάθειας για προβολή και προσέλκυση χορηγών, κάτι που γίνεται εδώ και καιρό

σ’ άλλες χώρες, όπως η Ισπανία στην οποία όλοι ενδιαφέρονται επειδή ασχολείται

η βασιλική οικογένεια». Με την τεράστια εμπειρία που διαθέτει ως παράγοντας με

διεθνείς ρόλους επί δεκαετίες ο αντιπρόεδρος της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας

Ιστιοπλοΐας σήμερα Γιώργος Ανδρεάδης επισημαίνει όσον αφορά τις δυσκολίες που

είναι πιθανό να συναντήσει η διοργάνωση των αγώνων ιστιοπλοΐας στην Ολυμπιάδα

2004: «Θα χρειαστούν γύρω στα 300 εκπαιδευμένα άτομα και προς το παρόν

διαθέτουμε μόνο γύρω στα 150. Ήδη ξεκινήσαμε σχολές καταμετρητών σκαφών γιατί

πρέπει να είμαστε έτοιμοι δύο χρόνια νωρίτερα, αφού στην ιστιοπλοΐα υπάρχουν

επίσημοι Προολυμπιακοί Αγώνες το 2002 και το 2003».