Ένα από τα μεγαλύτερα σερί στην ιστορία του τηλεοπτικού σκηνικού έσπασε την

περασμένη Πέμπτη για τον Ολυμπιακό. Οι φίλοι των «ερυθρολεύκων», έπειτα από 80

συνεχόμενα παιχνίδια της ομάδας τους στην τηλεόραση, την περασμένη Τετάρτη

στον αγώνα με τη Βερόνα περιορίστηκαν στο παραδοσιακό τρανζιστοράκι…

<

Νωρίτερα για την ίδια διοργάνωση μόνο τα παιχνίδια του Ολυμπιακού καλύφθηκαν

εξ ολοκλήρου από τον Alpha (πλήρωσε γύρω στις 500.000 δολάρια), ενώ η ΕΤ3

έδειξε σχεδόν όλα τα παιχνίδια του ΠΑΟΚ με το εξευτελιστικό ποσό των 1.000

δολαρίων ανά παιχνίδι. Για την ΑΕΚ και το Περιστέρι δεν βρέθηκε τηλεοπτική

στέγη.

Στη Σουπρολίγκα λίγο πριν από την… έναρξη της σεζόν, ο Παναθηναϊκός βρήκε

στέγη στο Tempo, το οποίο πλήρωσε περί τα 700 εκατομμύρια δραχμές, ενώ 200

εκατ. δραχμές κόστισαν στο TV Μακεδονία οι αγώνες του Ηρακλή.

Η ISL, η εταιρεία που διαχειρίστηκε τα δικαιώματα για λογαριασμό της ΦΙΜΠΑ,

λειτούργησε σαφώς πιο έξυπνα από την Telefonika που δούλεψε για την Ούλεμπ.

Έτσι διαπραγματεύτηκε ξεχωριστά τις ομάδες ανά χώρα. Αντίθετα η αδιάλλακτη

στάση της Ούλεμπ, ιδιαίτερα στη φάση των πλέι-οφ, δεν έφερε αποτέλεσμα, αφού

δεν βρέθηκε κανάλι να δώσει σχεδόν 2 δισ. δολάρια για να πάρει ένα πακέτο 51

παιχνιδιών έως και τον τελικό.

Στο Περιστέρι και στο ΣΕΦ την Τετάρτη, αλλά και στο ΟΑΚΑ και στην Πυλαία την

Πέμπτη οι συζητήσεις ακόμα και μεταξύ των παικτών αρκετές φορές γύριζαν γύρω

από το συγκεκριμένο θέμα: «Κρίμα τέτοια παιχνίδια που δεν τα έδειξε η

τηλεόραση» ήταν η ατάκα που άκουγες ειδικά στο ΣΕΦ και στο Μαρούσι.

Ο Alpha δεν έχει εγκαταλείψει την προσπάθεια για να πάρει τον αγώνα του

Ολυμπιακού στη Βερόνα και τα υπόλοιπα παιχνίδια των «ερυθρολεύκων», πάντα όμως

με ειδική συμφωνία. Η Ούλεμπ μέχρι πρότινος έδειχνε ανένδοτη λέγοντας πως είτε

κάποιος αγοράσει 51 παιχνίδια είτε ένα, το ποσό παραμένει το ίδιο αλλά δεν

αποκλείεται να ρίξει νερό στο κρασί της.

Το εκπληκτικό εδώ είναι πως ο Ολυμπιακός προτίθεται να χαρίσει στον Alpha το

μεγαλύτερο μέρος από τον διαφημιστικό χρόνο που του αναλογεί, προκειμένου να

μειωθεί έτσι για το κανάλι το κόστος της αγοράς των δικαιωμάτων από την

Ούλεμπ, η οποία – όπως είπαμε ήδη – θα πέσει όπως φαίνεται από τα 2 δισ.

δραχμές.

Τα παιχνίδια Ολυμπιακού – Παναθηναϊκού στα φάιναλ φορ του Τελ Αβίβ (1994) και

της Σαραγόσα (1995) όπως και ο τελικός των «ερυθρολεύκων» με τη Ρεάλ (1995)

βρίσκονται ακόμα στις υψηλότερες θέσεις τηλεθέασης των αθλητικών μεταδόσεων

όλων των εποχών, ξεπερνώντας ακόμα και τους τελικούς αργότερα του Παναθηναϊκού

(1996 και 2000) και Ολυμπιακού (1997) που πήραν και το τρόπαιο!

Η υπερβολική δόση τηλεοπτικών μεταδόσεων έφερε τον κορεσμό στον κόσμο, έριξε

την τηλεθέαση σε πολύ χαμηλά επίπεδα ενώ έπαιξε σημαντικό ρόλο στην

απομάκρυνση του κόσμου από τα γήπεδα. Ίσως τώρα είναι ευκαιρία για όλους, να

επιστρέψει ο κόσμος. Από την άλλη πλευρά η προσεκτική επιλογή αγώνων που θα

μεταδοθούν τηλεοπτικά επιβάλλεται, ακόμα και αν υπάρχει πακέτο αγώνων, μπορεί

κανείς να επιλέξει από το να γεμίσει απλά το τηλεοπτικό του πρόγραμμα με ένα

σωρό παιχνίδια.

Ο ΠΑΟ

Οι ομάδες πάντως αυτή τη χρονιά δεν μπορεί να έχουν παράπονο, αφού είτε

δείξουν τους αγώνες τους στην τηλεόραση είτε όχι έχουν προπληρωθεί από τις

διοργανώτριες αρχές, οι οποίες ουσιαστικά εξαγόρασαν τα τηλεοπτικά δικαιώματα.

Ο πρωταθλητής Ευρώπης Παναθηναϊκός πήρε πεντέμισι εκατομμύρια δολάρια για να

εκχωρήσει τηλεοπτικά και φανέλα, ενώ ο Ολυμπιακός τρία εκατομμύρια μόνο για τα

τηλεοπτικά. Από εκεί και έπειτα το θέμα είναι στις εταιρείες που

διαχειρίζονται τα δικαιώματα, το αν θα έχουν το μυαλό να εκμεταλλευτούν με τον

καλύτερο τρόπο το φιλέτο που έχουν στα χέρια τους. Άλλωστε δεν είναι τυχαίο

πως οι δύο «αιώνιοι» πήραν περισσότερα χρήματα από τις άλλες ελληνικές ομάδες,

επειδή πρωτοστάτησαν στο στρατόπεδο που ακολούθησαν στον διχασμό του

ευρωπαϊκού μπάσκετ.

Πάντως, η διαχείριση πλέον των τηλεοπτικών δικαιωμάτων φαίνεται πως θα

επικρατήσει και στο μέλλον, σε ένα πιθανόν ενιαίο ευρωπαϊκό πρωτάθλημα ή και

ακόμα αργότερα σε μια κλειστή λίγκα τύπου ΝΒΑ, την οποία οι περισσότερες

ομάδες ονειρεύονται.