Αναβολή πτήσεων. Με καθυστέρηση ενός μηνός θα λειτουργήσουν τα Σπάτα

Στο τέλος Μαρτίου αναμένεται να μετατεθεί η ημερομηνία έναρξης της

λειτουργίας του νέου Διεθνούς Αεροδρομίου της Αθήνας «Ελευθέριος Βενιζέλος»,

το οποίο υποδέχθηκε χθες την πρώτη δοκιμαστική πτήση αεροσκάφους της

Ολυμπιακής Αεροπορίας.

Ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Χρίστος Βερελής που ήταν μεταξύ των

πρώτων 27 επιβατών που έφθασαν αεροπορικώς στα Σπάτα, αμέσως μετά την

προσγείωση του αεροσκάφους της Ο.Α., δήλωσε χαρακτηριστικά: «Είχαμε μια

σύντομη και ασφαλή πτήση. Είμαστε στην τελική ευθεία και πιστεύουμε ότι μέσα

στον Μάρτιο θα εκδώσουμε την άδεια να λειτουργήσει το αεροδρόμιο».

Η έναρξη της λειτουργίας του νέου αεροδρομίου, που αρχικά είχε προσδιοριστεί

για την 1η Μαρτίου, αναμένεται να μετατεθεί για το τέλος του ίδιου μήνα, καθώς

εξακολουθούν να υπάρχουν εκκρεμότητες που σχετίζονται κυρίως με τα συστήματα

αεροναυτιλίας και τηλεπικοινωνιών.

Ειδικότερα, όσον αφορά το κομμάτι της αεροναυτιλίας, δεν έχει ακόμα παραδοθεί

στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) το σύστημα PALAS του νέου

αεροδρομίου, μέσω του οποίου οι συντεταγμένες μιας πτήσης (ύψος αεροσκάφους,

αποστάσεις κ.λπ.) εμφανίζονται στην οθόνη των τερματικών υπολογιστών που έχουν

μπροστά τους οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας.

Το PALAS (σύστημα απεικόνισης) του νέου αερολιμένα των Σπάτων με ευθύνη των

κατασκευαστών του αεροδρομίου είχε συμφωνηθεί να ολοκληρωθεί έως το τέλος του

περασμένου Δεκεμβρίου και να παραδοθεί αμέσως στην ΥΠΑ (στους ελεγκτές

εναέριας κυκλοφορίας) για δοκιμαστική λειτουργία.

Η εταιρεία Tomson που έχει αναλάβει το συγκεκριμένο έργο δεν το έχει ακόμα

ολοκληρώσει και σύμφωνα με πηγές της εταιρείας του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών

(ΔΑΑ) αυτό δεν πρόκειται να συμβεί πριν από τις 20 Φεβρουαρίου.

Σύμφωνα με τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, για τις δοκιμές του συστήματος

PALAS απαιτείται τυπικά χρόνος 72 ωρών (3 μέρες). Ωστόσο, όπως επισημαίνουν,

σε ένα καινούργιο διεθνές αεροδρόμιο με αυξημένη αεροπορική κίνηση «τα τεστ θα

πρέπει να διαρκούν περισσότερο και να ολοκληρώνονται εγκαίρως», όχι μόνο για

την καλύτερη εξοικείωση των ελεγκτών αλλά και για τη διόρθωση τυχόν τεχνικών

προβλημάτων που θα παρουσιαστούν.

Επίσης, όσον αφορά τον τομέα των τηλεπικοινωνιών, δεν έχουν ολοκληρωθεί τα

back up συστήματα του τηλεπικοινωνιακού δικτύου του νέου αεροδρομίου.

Συγκεκριμένα δεν έχει διασφαλιστεί ακόμα η λειτουργία του δεύτερου

εναλλακτικού δικτύου τηλεπικοινωνιών που είναι απαραίτητο για τη λειτουργία

του νέου αερολιμένα.

Κρίσιμη σύσκεψη

Πάντως, όλες οι εκκρεμότητες του νέου αεροδρομίου θα εξεταστούν σε ευρεία

σύσκεψη που έχει προγραμματιστεί για αύριο το πρωί στο υπουργείο Μεταφορών και

Επικοινωνιών. Η σύσκεψη αυτή, στην οποία έχουν κληθεί να λάβουν μέρος όλοι οι

εμπλεκόμενοι φορείς στη λειτουργία του αεροδρομίου (ΥΠΑ, ΔΑΑ, υπουργείο

Δημόσιας Τάξης, ΕΥΠ, Τελωνειακοί κ.λπ.), συγκαλείται για τον εντοπισμό τυχόν

και άλλων προβλημάτων.

Η οριστική ημερομηνία της έναρξης λειτουργίας του νέου διεθνούς αερολιμένα της

Αθήνας πρόκειται να ανακοινωθεί στο τέλος της ερχόμενης εβδομάδας (έως τις 2

Φεβρουαρίου).

Χθες πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η πρώτη δοκιμαστική πτήση της Ο.Α. στο

καινούργιο αεροδρόμιο, η οποία έγινε προκειμένου να διαπιστωθεί το επίπεδο

λειτουργίας των διαφόρων συστημάτων και υπηρεσιών του αεροδρομίου.

Στις 12.50, ένα Μπόινγκ 737-400 της Ο.Α. προσγειώθηκε στα Σπάτα από το

αεροδρόμιο του Ελληνικού, με επιβάτες τον υπουργό Μεταφορών Χρίστο Βερελή, τον

υφυπουργό Αλέκο Βούλγαρη, τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Ο.Α.

Διονύσιο Καλόφωνο και 24 στελέχη της Ολυμπιακής Αεροπορίας.

Το αεροσκάφος της Ο.Α., με πιλότους τους κ.κ. Γιώργο Στίκα και Βασίλη Δώριζα,

προσγειώθηκε στον διάδρομο 03R/21L και τροχοδρόμησε στον διάδρομο CE του νέου

αερολιμένα Αθηνών με απόλυτη ασφάλεια, εφαρμόζοντας τα ισχύοντα πρότυπα αεροναυτιλίας.