Τον προσεχή Ιούλιο ευελπιστεί η κυβέρνηση ότι θα ξεκινήσει η κατασκευή του

Μετρό της Θεσσαλονίκης με στόχο να είναι έτοιμο σε 4,5 – 5 χρόνια.

Αυτό ανακοίνωσε χθες ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Κ. Λαλιώτης αμέσως μετά την έγκριση

από την Κυβερνητική Επιτροπή (που συνεδρίασε υπό την προεδρία του Πρωθυπουργού

κ. Κ. Σημίτη) του νέου χρηματοοικονομικού μοντέλου του έργου. Ο υπουργός είπε

ότι με τις τροποποιήσεις που εγκρίθηκαν από την Κυβερνητική Επιτροπή στο

χρηματοοικονομικό μοντέλο του έργου, στοχεύουν στη διασφάλιση της

χρηματοδότησης, κατασκευής, λειτουργίας, αλλά και των μελλοντικών επεκτάσεων

του Μετρό της Θεσσαλονίκης.

Οι τροποποιήσεις που εγκρίθηκαν θα τεθούν υπόψη της Ευρωπαϊκής Τράπεζας

Επενδύσεων (ΕΤΕπ), το διοικητικό συμβούλιο της οποίας αναμένεται να

συνεδριάσει τον προσεχή Μάρτιο ή Απρίλιο για να αποφασίσει αν τις αποδέχεται,

ώστε στη συνέχεια να υπογραφούν οι δανειακές συμβάσεις, και γύρω στον Ιούλιο

ελπίζεται ότι όλα θα είναι έτοιμα για να ξεκινήσει η κατασκευή του έργου.

Μεταξύ των τροποποιήσεων που αποφασίστηκαν είναι: το εισιτήριο στο Μετρό της

Θεσσαλονίκης θα είναι 250 δραχμές (σε σημερινές τιμές) αντί των 190 δραχμών

που προβλέπει η αρχική σύμβαση (με επικαιροποιημένη τιμή).

Δημιουργείται ειδικό ταμείο για τις επεκτάσεις του Μετρό Θεσσαλονίκης ή την

κατασκευή τραμ προς τις δυτικές και ανατολικές περιοχές της πόλης και τους

γειτονικούς δήμους. Γίνονται επίσης διάφορες αλλαγές σε σχέση με την αρχική

σύμβαση σε οικονομικά θέματα, όπως στα ποσοστά που θα παίρνει το Δημόσιο από

τα πλέον των 30.000.000 εισιτήρια τον χρόνο, στα επιτόκια κ.λπ.

Θυμίζουμε ότι, σε σημερινές τιμές, ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 220

δισεκατομμύρια δραχμές, από τα οποία τα 132 δισ. δρχ. θα είναι δάνεια από την

ΕΤΕπ και τις εμπορικές τράπεζες.