Πιο αυστηρές γίνονται οι κοινοτικές νόρμες για την κατανάλωση αλκοόλ από

τους οδηγούς καθώς η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θεωρεί την κατάσταση μέθης ως τη

βασικότερη αιτία των αυτοκινητικών ατυχημάτων μέσα στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Αυστηρότερες γίνονται οι νόρμες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την κατανάλωση

αλκοόλ από οδηγούς

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή με σύστασή της αποφάσισε χθες να περιορισθεί στο 0,5

mg/ml το ποσοστό του επιτρεπτού αλκοόλ και θα ισχύει για όλη την Κοινότητα.

Η Κομισιόν υπολογίζει σε 10.000 τους νεκρούς λόγω κατανάλωσης αλκοόλ σε

αυτοκινητικά δυστυχήματα που αποτελούν το ένα τέταρτο εκείνων που αφήνουν την

τελευταία τους πνοή στους δρόμους.

Την πρόταση αυτή για περιορισμό στο 0,5 mg/ml είχε προτείνει η Επιτροπή από το

1988 αλλά δεν είχε υιοθετηθεί η πρόταση από το Συμβούλιο.

Η σύσταση της Επιτροπής στηρίζεται σε τρεις άξονες:

* Όλα τα κράτη-μέλη θα πρέπει να υιοθετήσουν ένα νόμιμο όριο της τάξεως

του 0,5 mg/ml ως ποσοστό μέγιστης ανίχνευσης αλκοόλ. Μόνο 4 χώρες (Μ.

Βρετανία, Ιταλία, Ιρλανδία, Λουξεμβούργο) διατηρούν ένα όριο 0,8 mg/ml.

* Ένα μέγιστο ποσοστό της τάξεως του 0,2 mg/ml θα πρέπει να ισχύει για

τους καινούργιους άπειρους οδηγούς (που έχουν αποκτήσει άδεια οδήγησης πριν

από λιγότερο από 2 χρόνια) αλλά και για τους οδηγούς φορτηγών αυτοκινήτων.

* Όλα τα κράτη-μέλη θα πρέπει να υιοθετήσουν στη νομοθεσία τους μέτρα

για συνεχή έλεγχο αλκοτέστ σε οδηγούς. Θα πρέπει μάλιστα να γίνονται τόσο

συχνά αλκοτέστ ώστε κάθε οδηγός στατιστικά να έχει μία εξέταση τουλάχιστον

μέσα στα τρία χρόνια.

Εάν τα μέτρα αυτά της Ευρωπαϊκής Επιτροπής υιοθετηθούν, τότε το εκτελεστικό

όργανο της Ε.Ε. εκτιμά ότι θα υπάρξει σταδιακά μείωση των αυτοκινητικών

ατυχημάτων σε όλο το ευρωπαϊκό δίκτυο αφού το αλκοόλ θεωρείται μία από τις

βασικότερες αιτίες για το αίμα που κυλάει στην ευρωπαϊκή άσφαλτο.