ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑΣ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ


ΓΕΝΝΗΘΗΚΕ: Στη Χίο το 1939


ΣΠΟΥΔΑΣΕ: Αρχαιολογία στα Πανεπιστήμια Αθηνών και Μονάχου


ΔΙΔΑΣΚΕΙ: Κλασική Αρχαιολογία


ΔΙΔΑΣΚΕΤΑΙ: Από τη ζωή


ΛΑΤΡΕΥΕΙ: Την οικογένειά του και τη δουλειά του


ΑΚΟΥΕΙ: Με προσοχή


ΑΠΟΦΕΥΓΕΙ: Την απραξία


ΝΟΣΤΑΛΓΕΙ: Τα χρόνια των σπουδών του


Είναι αισιόδοξος για το μέλλον της παιδείας στη χώρα μας. Στην Ελλάδα τον
θλίβει περισσότερο «η έλλειψη συστηματικού, μακροπρόθεσμου προγραμματι-σμού».
Αντίθετα, τον καθηγητή Βασίλη Λαμπρινουδάκη τον κάνει υπερήφανο «η πρόοδος που
έχει συντελεσθεί σε λίγα χρόνια, η πολιτισμική μας κληρονομιά και η σύγχρονη
ζωντάνια».


ΕΡ.: Λίφτινγκ στην Επίδαυρο;


ΑΠ.: Με την έννοια της συντήρησης, ναι. Πέρα όμως, από τη συντήρηση, η πορεία
μου στην Επίδαυρο από το 1974 ευτύχησε να φέρει στο φως σημαντικές, αλλά
άγνωστες πτυχές της ιστορίας της.


ΕΡ.: Το άβατον στο Ασκληπιείο;


ΑΠ.: Ήταν η κλειστή στοά μέσα στην οποία οι ασθενείς πραγματοποιούσαν το
τελικό στάδιο της ίασης, με αυθυποβολή, κατά το οποίο ο Ασκληπιός έδινε στον
ύπνο τους τη λύση.


ΕΡ.: Η ιστορική και αισθητική αξία των μνημείων της Επιδαύρου;


ΑΠ.: Το ιερό του Ασκληπιού στην Επίδαυρο είναι σημαντικότατο. Έχουμε σ' αυτό
τεκμηριωμένα λεπτομερώς τα πρώτα βήματα και την εξέλιξη της Ιατρικής, που δεν
είναι μόνον η πιο ανθρώπινη επιστήμη, αλλά είναι και η πρώτη επιστήμη.


ΕΡ.: Από το μουσείο στην ύπαιθρο;


ΑΠ.: Οι εργασίες στην Επίδαυρο στοχεύουν στη μετατροπή τού χώρου σε ένα
υπαίθριο μουσείο με τη σύγχρονη έννοια.


ΕΡ.: Παναγιώτης Καββαδίας;


ΑΠ.: Μέγαλη μορφή της ελληνικής αρχαιολογίας. Θεμελιωτής της ελληνικής
Αρχαιολογικής Υπηρεσίας.


ΕΡ.: Αρχαία αρχιτεκτονική;


ΑΠ.: Ανεπανάληπτα μνημειώδης. Κύριο χαρακτηριστικό της το ανθρώπινο μέτρο, η
αίσθηση της λογικής και ταυτόχρονα του ζωντανού οργανισμού.


ΕΡ.: Ναοί στα Ύρια και στο Σαγκρί στη Νάξο;


ΑΠ.: Νιώθω ιδιαίτερη επιστημονική ικανοποίηση για την αποκάλυψη και την
παράδοση των μοναδικών αυτών μνημείων από τη ναξιακή επιστημονική μας ομάδα
στο κοινό.


ΕΡ.: Νικόλαος Κοντολέων;


ΑΠ.: Δάσκαλός μου στην επιστήμη και τη ζωή.


ΕΡ.: Το μέλλον του Επικούριου Απόλλωνα;


ΑΠ.: Ο υπέροχος αυτός ναός, όσο κι αν διατηρήθηκε όρθιος, έχει σοβαρότατα
προβλήματα. Η επέμβαση καθυστέρησε. Τώρα που αρχίζει η πρώτη πιλοτική επέμβαση
στο περιστύλιο, μπορούμε να βλέπουμε τα πράγματα με μεγαλύτερη αισιοδοξία.


ΕΡ.: Επαρκούν οι πόροι για τα αρχαιολογικά έργα;


ΑΠ.: Η απάντηση στο αν επαρκούν είναι δύσκολη, δεδομένου του μνημειακού
πλούτου και της φύσης του στη χώρα μας.


ΕΡ.: Τρίτο Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης και αναστηλωτικά προγράμματα;


ΑΠ.: Μεγάλη ευκαιρία για την ανάδειξη των μνημείων μας. Προβλέπεται καλή
χρηματοδότηση. Αρκεί να αρχίσει!


ΕΡ.: Εικονογραφικό Λεξικό Κλασικής Μυθολογίας;


ΑΠ.: Το οκτάτομο ομώνυμο Λεξικό, σε λίγο θα είναι προσιτό και σε ψηφιακή
μορφή.


ΕΡ.: Διοίκηση, έρευνα ή διδασκαλία;


ΑΠ.: Η έρευνα δικαιώνεται με τη διδασκαλία και την εφαρμογή.


ΕΡ.: Χρήματα για την έρευνα;


ΑΠ.: Χρειάζεται σαφώς να διατίθενται περισσότερα.


ΕΡ.: Κέντρο και περιφέρεια;


ΑΠ.: Εκτιμώ ότι στον χώρο που κινούμαι δεν υπάρχει διαφορά.


ΕΡ.: Η σύγχρονη αρχαιολογία;


ΑΠ.: Χρησιμότερη παρά ποτέ.


ΕΡ.: Ο πόθος σας για την παιδεία;


ΑΠ.: Να παρέχεται σε όλους και να διαπλάσει τον άνθρωπο.


ΕΡ.: Τα ιδανικά βρίσκουν έδαφος στην τεχνοκρατική παιδεία;


ΑΠ.: Είναι διδακτικό ότι στην Αρχαία Ελλάδα και η πιο υψηλή ανθρώπινη
δημιουργία ονομαζόταν τέχνη.


ΕΡ.: Το μέλλον της παιδείας στην Ελλάδα;


ΑΠ.: Παρά τις χρήσιμες γκρίνιες, αισιόδοξο.


ΕΡ.: Πολιτική και παιδεία;


ΑΠ.: Υπάρχει η πολιτική που πιστεύει στη ζωτική σημασία της παιδείας και η
πολιτική που την εκμεταλλεύεται.


ΕΡ.: Πώς θα χαρακτηρίζατε τον σημερινό φοιτητή;


ΑΠ.: Καλλιεργημένο, προβληματισμένο και ικανό. Με ένα μεγάλο ποσοστό
εξαιρέσεων.


ΕΡ.: Τις πιο δύσκολες ερωτήσεις ποιοι φοιτητές σας διατύπωναν;


ΑΠ.: Οι πιο κριτικοί και διαβασμένοι.


ΕΡ.: Επίδαυρος, Νάξος, και;


ΑΠ.: Ολοκλήρωση αυτών των επιστημονικών προγραμμάτων.


ΕΡ.: Τι σας θλίβει περισσότερο στη σύγχρονη Ελλάδα;


ΑΠ.: Η έλλειψη συστηματικού, μακροπρόθεσμου προγραμματισμού.


ΕΡ.: Τι σας κάνει υπερήφανο;


ΑΠ.: Η πρόοδος που έχει συντελεσθεί σε λίγα χρόνια, η πολιτισμική μας
κληρονομιά και η σύγχρονη ζωντάνια.


ΕΡ.: Ο ελληνικός πολιτισμός;


ΑΠ.: Ο πιο ανθρώπινος. Απαραίτητο να καλλιεργείται με μνήμη και
δημιουργικότητα.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από