Οι συνεχείς κατολισθήσεις των τελευταίων μηνών, αλλά και η αντιπαράθεση που

έχει προκύψει μεταξύ των εργαζομένων και της διοίκησης για το μέλλον του

Ισθμού, κρατούν τη Διώρυγα της Κορίνθου κλειστή από τις 14 Νοεμβρίου…

Κρεμασμένοι με σχοινιά, προσπαθούν με κομπρεσέρ, που και αυτά είναι δεμένα με

σχοινιά, να λειάνουν τα τοιχώματα της Διώρυγας

Αποτέλεσμα της κατάστασης που έχει δημιουργηθεί, είναι τα πλοία να

αναγκάζονται τώρα να κάνουν επιπλέον 135 ναυτικά μίλια προκειμένου να

προσεγγίσουν στο λιμάνι της Πάτρας, ενω σύμφωνα με τούς εργαζομένους, έχουν

αρχίσει να δημιουργούνται προβλήματα στον ανεφοδιασμό των επιβατηγών –

οχηματαγών στη γραμμή Πάτρας – Ιταλίας.

Οι εργαζόμενοι ζητούν μέτρα για την ασφάλεια της διέλευσης, καθώς και τη μη

ιδιωτικοποίηση της επιχείρησης που εκμεταλλευεται τη Διώρυγα. Στο τέλος τού

μηνός προκειται να ανοίξουν οι προσφορές τού διαγωνισμού για την παραχώρηση

των δικαιωμάτων της εκμεταλλευσης για 30 χρόνια σε ιδιώτη. Ο πρώτος

διαγωνισμός κρίθηκε άγονος τον Ιούλιο για τυπικούς λόγους.

Αυτό είναι και το σημείο τριβης μεταξύ των δυο πλευρων. Με ανακοίνωσή του, το

Διοικητικο Συμβούλιο της εταιρείας κάνει λόγο «για μια μικρη ομάδα

εργαζομένων, η οποία δημιουργεί προβλήματα στη λειτουργία της Διώρυγας,

εκμεταλλευόμενη φυσικα γεγονότα οφειλόμενα στην τεχνική και γεωλογική

μοναδικότητα της Διωρυγας, με σκοπο το μπλοκάρισμα της διαδικασίας

ιδιωτικοποιησης…».

Από την πλευρα του, ο αντιπρόεδρος τού Σωματείου Ναυτικών Διωρυγας Κορίνθου κ.

Δημήτρης Πέτσας, παραδεχεται τούς φοβους των εργαζομενων για την αλλαγη τού

εργασιακού καθεστωτος, αφου, όπως λεει, από τις πληροφορίες που εχει το

σωματείο, οι μισοί από τούς 163 εργαζομενους θα απολυθούν, ενω επισημαίνει πως

τα τελευταία τεσσερα χρόνια τεραστιοι όγκων βραχων και χωματος

κατακρημνίζονται απειλώντας ανθρωπινες ζωες, χωρις η διοικηση να παρει

ουσιαστικα μετρα…

Την Πρωτοχρονια, έπεσαν και παλι μεγαλοι όγκοι χωματος, με αποτελεσμα, όπως

υποστηριζουν οι εργαζομενοι, να εχουν σχηματιστει δυο «βραχονησίδες» μεσα στη

Διωρυγα, ενω στις 6 Ιανουαρίου εμφανιστηκε κι αλλο ένα ρήγμα, το οποίο ακόμη

δεν εχει εκτιμηθει ως προς τη σοβαρότητά του.

Στις αρχές του Δεκεμβρίου, ο εισαγγελεας Κορίνθου άσκησε εναντίον των μελών

τού Δ.Σ. τού ναυτεργατικού σωματείου της Διώρυγας διώξεις για παρακώλυση

θαλασσίων συγκοινωνιων. Στο Αυτοφωρο, όπως λεει ο αντιπροεδρος τού σωματείου

κ. Δημήτρης Πέτσας, και ο επτα συνδικαλιστες αθωωθηκαν, αφού το διαστηριο με

απόφασή του χαρακτηρισε «επικίνδυνο το κανάλι για τη ναυσιπολοϊα».

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα συμβουλο της εταιρείας που διαχειριζεται τη Διωρυγα

κ. Γιάννη Δημητριάδη, από το 1893 που εγκαινιαστηκε ο Ισθμός εως σημερα εχουν

σημειωθει 31 κατολισθήσεις.

Ολες αυτες τις ημερες, εργατες της Ανωνυμου Εταιρείας Διωρυγας Κορίνθου

κρεμασμενοι με σχοινιά προσπαθούν με κομπρεσέρ (τα οποία ειναι και αυτα δεμενα

με σχοινια) να λειάνουν τα τοιχωματα της Διωρυγας, κινδυνευοντας ανα πάσα

στιγμη να πεσουν στο κενό. Πριν από τεσσερις μερες κινδυνευσαν δυο εργαζομενοι

όταν υποχωρησε ο βραχος κάτω από τα ποδια τους και βρεθηκαν κρεμασμενοι για

αρκετή ωρα!

Το 1980 η εκμεταλλευση της Διωρυγας περιήλθε στο Ελληνικο Δημοσιο. Στη Διωρυγα

λειτουργούν δυο βυθιζομενες γεφυρες, μια στην Ποσειδωνία και μια στα Ίσθμια,

που εξυπηρετουν την επικοινωνία μεταξυ Στερεάς και Πελοποννήσου.