Μία ημέρα μετά τα αρνητικά μηνύματα της αμερικανικής Υπηρεσίας Πολιτικής
Αεροπορίας για την ασφάλεια των πτήσεων στη χώρα μας, η ποινική δίωξη η οποία
ασκήθηκε από τον εισαγγελέα Πρωτοδικών κ. Δημήτρη Ζαχαρόπουλο έφερε...
αναταράξεις στις πτήσεις που πραγματοποιεί η θυγατρική εταιρεία της Ολυμπιακής
Αεροπορίας, Μακεδονικές Αερογραμμές.


Ο εισαγγελικός λειτουργός, ο οποίος διενεργεί προκαταρκτική εξέταση για άλλες
23 ιδιωτικές αεροπορικές εταιρείες, βάσει των στοιχείων που συγκέντρωσε
δρομολόγησε τις πρώτες ποινικές διώξεις, ακόμη και σε βαθμό κακουργήματος,
εναντίον τόσο της διοίκησης της εταιρείας όσο και χειριστών που πετούσαν χωρίς
να έχουν ­ σύμφωνα με την κατηγορία ­ αναγνωρίσει νομίμως τα πτυχία τους.


Συγκεκριμένα κατηγορούμενοι είναι:


* Οι υπεύθυνοι της διοίκησης των Μακεδονικών Αερογραμμών, καθώς και τα
μέλη-επιθεωρητές των Επιτροπών της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), για
διατάραξη ασφάλειας των αεροσκαφών κατ' εξακολούθηση, που θα μπορούσε να
προκαλέσει κίνδυνο σε ανθρώπινες ζωές (κακούργημα) και ψευδή βεβαίωση, αδίκημα
το οποίο αφορά σε παράνομες αναγνωρίσεις πτυχίων.


* Χειριστές αεροσκαφών για χρήση ψευδούς βεβαιώσεως, που αφορά όλους εκείνους
τους πιλότους οι οποίοι πετούσαν είτε με παράνομα αναγνωρισμένα πτυχία είτε
χωρίς να έχουν καθόλου πτυχία.


* Ο πρώην διοικητής της ΥΠΑ για παράβαση καθήκοντος, ηθική αυτουργία στο
αδίκημα και παράβαση του άρθρου 165 του Νόμου 1815/1988, που αφορά στη
διενέργεια πτήσεων χωρίς την έγκριση της Πολιτικής Αεροπορίας.


Η υπόθεση έφθασε στη Δικαιοσύνη ύστερα από σειρά δημοσιευμάτων το διάστημα
Αυγούστου - Οκτωβρίου 1999, τα οποία αναφέρονταν σε παραλείψεις των αρμοδίων
που έθεταν σε κίνδυνο την ασφάλεια των πτήσεων των Μακεδονικών Αερογραμμών.
Στα επίμαχα δημοσιεύματα, τα οποία προκάλεσαν την εισαγγελική παρέμβαση,
περιλαμβάνονταν ακόμη και αποσπάσματα από το πόρισμα της ΥΠΑ. Σε αυτό, μεταξύ
άλλων, οι υπεύθυνοι είχαν επισημάνει:


* Ελλείψεις σε έγγραφα και εγκεκριμένα από την ΥΠΑ εγχειρίδια εκπαίδευσης και
πτητικής εκμετάλλευσης.


* Χρέωση πλασματικών ωρών πτήσεων σε κυβερνήτες.


* Εκτέλεση δρομολογίων σε προορισμούς που δεν είχε εγκρίνει η ΥΠΑ.


* Έλλειψη εγκεκριμένου από την ΥΠΑ σύστημα συνεχούς επιθεώρησης-συντήρησης,
καθώς και ότι


* Η εταιρεία δεν είχε καθιερώσει σύστημα ελέγχου ζυγοστάθμισης των αεροπλάνων
εγκεκριμένο από την ΥΠΑ.


Η περαιτέρω διερεύνηση της υπόθεσης για τις Μακεδονικές Αερογραμμές ανετέθη σε
τακτικό ανακριτή ενώπιον του οποίου θα κληθούν σε απολογία οι κατηγορούμενοι,
ενώ ο εισαγγελικός λειτουργός συνεχίζει την προκαταρκτική εξέταση, προκειμένου
να διαπιστώσει εάν πληρούνται οι προϋποθέσεις για την ασφάλεια των επιβατών
από τις άλλες 23 ιδιωτικές αεροπορικές εταιρείες που βρίσκονται εδώ και καιρό
στο μικροσκόπιο της Δικαιοσύνης.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από