Το «σπάσιμο» στα δύο των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά προβληματίζει έντονα το
Πεντάγωνο, που είναι ο κυριότερος πελάτης τους


Προβληματίζει το Πεντάγωνο ­ τον κυριότερο πελάτη των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά ­
αλλά και αρκετούς υπουργούς η επιδίωξη μερίδας του οικονομικού επιτελείου της
κυβέρνησης να «σπάσουν» στα δύο την επιχείρηση και να πωλήσουν μόνο την
«προίκα» της ­ τα συμβόλαια για τα νέα πλοία και τα υποβρύχια δηλαδή.


Οι εισηγητές της φόρμουλας αυτής εκτιμούν ότι αν η εταιρεία ­ ανήκει κατά 51%
στην ΕΤΒΑ και κατά 49% στους εργαζομένους ­ πωληθεί ως έχει, δεν θα υπάρξει το
ανάλογο ενδιαφέρον και ενδεχομένως κηρυχθεί άγονος ο διαγωνισμός.


Αντίθετα, τόσο ο συνεταιρισμός των εργαζομένων-μετόχων όσο και το Πεντάγωνο
έχουν γίνει δέκτες ενδιαφέροντος και σοβαρών ομίλων και ναυπηγείων του
εξωτερικού που «βάζουν χρήμα» στο μετοχικό κεφάλαιο, πέραν της αγοράς των
υπαρχουσών μετοχών. «Άλλωστε», λένε, «μόνον αν μπει "ζεστό χρήμα" στα ταμεία
θα εξασφαλισθεί η βιωσιμότητα του Σκαραμαγκά. Και μόνον αν ο επιχειρηματίας
που τον αγοράσει διαθέσει δικό του κεφάλαιο θα ενδιαφερθεί», έλεγε χθες
αρμόδιος κυβερνητικός παράγοντας.


Η αγωνία του Πενταγώνου είναι εξίσου δικαιολογημένη με αυτήν των εργαζομένων
που θέλουν να διασφαλίσουν το μέλλον τους.


Η ανανέωση του στόλου


Η ανανέωση μεγάλου μέρους του Στόλου εξαρτάται ευθέως απ' τη βιωσιμότητα των
Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, στα οποία έχουν ήδη ανατεθεί συμβόλαια αξίας 494,5 δισ.
δραχμών για υποβρύχια, κανονιοφόρους και γενικής χρήσης πλοία. Παράλληλα η
«προίκα» αναμένεται να αυξηθεί και άλλο, καθώς εκκρεμούν οι ναυπηγήσεις
κορβετών, ο εκσυγχρονισμός των φρεγατών «S» και του υποβρυχίου «Ποσειδών»,
αξίας πέραν των 350. Μάλιστα αν το εξοπλιστικό πρόγραμμα επεκταθεί, ίσως η νέα
«προίκα» φθάσει το ένα (1) τρισ. δραχμές την επόμενη 10ετία!!


Πέρα όμως από την αμφίβολη βιωσιμότητα των ναυπηγείων, αν δεν γίνει
καθοριστικό στοιχείο αξιολόγησης η αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου, τυχόν
διαχωρισμός (διαγραφή) των ζημιών θα έχει σοβαρές νομικές συνέπειες.


Πελάτες των ναυπηγείων ­ κυρίως το Πεντάγωνο ­ αλλά και η πλευρά των
εργαζομένων φοβούνται ότι η λύση που προωθούν «οι γραφειοκράτες ­ όπως λένε ­
του οικονομικού επιτελείου», θα προσκρούσει σε κανονισμούς της Ε.Ε. περί
έμμεσης επιδότησης και υπονόμευσης του ανταγωνισμού.


Διαφάνεια


«Θα ακυρωθεί το εγχείρημα ύστερα από προσφυγή και θα βρεθούμε με τα πολεμικά
μας πλοία στα... σκαριά», σχολίαζε χθες αρμόδιος κυβερνητικός παράγοντας. Η
πρόταση που έχουν θέσει οι εργαζόμενοι προβλέπει επιτάχυνση των διαδικασιών
ιδιωτικοποίησης με διαφάνεια και εξασφάλιση της βιωσιμότητας και ήδη αρχίζουν
ενημέρωση των βουλευτών.


«Κλειδί» θεωρούν τη συμβατική δέσμευση για αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου και
μάλιστα με καθοριστική βαθμολογία στην αξιολόγηση. «Όχι να δώσουμε με
ψωροδεκάρες τα Ναυπηγεία και αυτός να μην ανοίξει το κομπόδεμά του», σχολίαζε
χθες συνεταιριστής.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από