Ώρες τρόμου και αγωνίας έζησαν τουλάχιστον 23 από τα 118 μέλη του πληρώματος

του «Κουρσκ» μετά τις εκρήξεις που οδήγησαν στις 12 Αυγούστου το ρωσικό

πυρηνοκίνητο υποβρύχιο στον βυθό της θάλασσας Μπάρεντς.

Το σημείωμα που βρέθηκε στην τσέπη του υποπλοιάρχου Κολέσνικοφ, ενός από τους

τέσσερις Ρώσους ναυτικούς που έχουν ανασύρει μέχρι στιγμής οι δύτες από το

κουφάρι του «Κουρσκ», έρχεται να ανατρέψει τους ισχυρισμούς των Ρώσων

αξιωματούχων που ήθελαν και τα 118 μέλη του πληρώματος να χάνουν τη μάχη με

τον θάνατο ένα με δύο λεπτά μετά τις εκρήξεις. Αποκαλύπτει, όπως μετέδωσε το

πρακτορείο «Itar-Tass», ότι υπήρξαν τουλάχιστον 23 επιζώντες, οι οποίοι

μάλιστα μετακινήθηκαν προς τα πίσω διαμερίσματα του υποβρυχίου. «Η ώρα είναι

13.15», γράφει μέσα στο σκοτάδι σε ένα κομμάτι χαρτί ο υποπλοίαρχος

Κολέσνικοφ, λίγο μετά το μοιραίο ατύχημα. «Όλο το προσωπικό των διαμερισμάτων

6, 7 και 8 πέρασε στο ένατο διαμέρισμα. Είμαστε 23 άνθρωποι εδώ. Πήραμε αυτή

την απόφαση διότι ουδείς μπορεί να διαφύγει… Γράφω στα τυφλά».

Ο επιτελάρχης του Στόλου της Βόρειας Θάλασσας, αντιναύαρχος Μιχαήλ Μότσακ,

δήλωσε στη ρωσική τηλεόραση ότι το σημείωμα που βρέθηκε στην τσέπη του

υποπλοιάρχου περιέχει και «ένα προσωπικό μήνυμα προς τα μέλη της οικογένειάς

του», το οποίο δεν θέλησε, ωστόσο, να αποκαλύψει.

Πρόσθεσε, όμως, ότι περιλαμβάνει και ορισμένες σημαντικές πληροφορίες σχετικά

με το ατύχημα της 12ης Αυγούστου.

Ο Μότσακ υποστήριξε ότι το σημείωμα γράφτηκε «στο διάστημα μεταξύ 13.15 και

15.15» και αποδεικνύει πως «μέλη του πληρώματος από διάφορα διαμερίσματα του

«Κουρσκ» είχαν καταφέρει να συγκεντρωθούν στο πίσω μέρος του σκάφους,

απέτυχαν, όμως, να διαφύγουν». Ο Μότσακ δεν θέλησε να διευκρινίσει σε πόσα

μέλη του πληρώματος αναφέρεται το σημείωμα, αλλά είπε ότι πρόκειται «για τα

περισσότερα μέλη των διαμερισμάτων 6, 7 και 8».

Ο κίνδυνος

Πλατφόρμα Ρεγκάλια. Ρώσοι ειδικοί εξετάζουν ένα κομμάτι από το κύτος του

υποβρυχίου του Κουρσκ, που έκοψαν και ανέσυραν στην επιφάνεια οι δύτες

Η προσπάθεια να ανασυρθούν οι σοροί των μελών του πληρώματος του ρωσικού

υποβρυχίου, είναι από τις πλέον ριψοκίνδυνες επιχειρήσεις και θεωρείται ότι θα

μείνει στη ναυτική ιστορία επειδή οι δύτες που συμμετέχουν στην επιχείρηση,

βρίσκονται αντιμέτωποι με πρωτοφανείς δυσκολίες.

Όχι μόνο εξαιτίας της κακοκαιρίας που επικρατεί στην περιοχή, αλλά και επειδή

η ορατότητα μέσα στο υποβρύχιο είναι μικρή ­ πλησιάζει το μηδέν ­ και

επικρατεί δριμύ ψύχος.

Οι δύτες θα πρέπει να είναι εξαιρετικά προσεκτικοί στις κινήσεις τους, ώστε να

μην αγγίξουν καν οι στολές που τους προφυλάσσουν κάποιο αιχμηρό μέταλλο. Ένα

μικρό σχίσιμο μπορεί να αποβεί μοιραίο.

Η ομάδα των 18 Ρώσων, Βρετανών και Νορβηγών δυτών υποχρεώθηκε μετά την πρώτη

επιχείρηση διείσδυσης στο βυθισμένο υποβρύχιο να εγκαταλείψει την προσπάθεια,

λόγω της θαλασσοταραχής.

Τα κύματα της Θάλασσας Μπάρεντς απειλούν να μετακινήσουν την τεράστια

πλατφόρμα ­ έχει διαστάσεις 100 τετραγωνικά μέτρα ­ από όπου ξεκινούν όλα τα

βοηθήματα για την πραγματοποίηση του εγχειρήματος. Η επιχείρηση μπορεί να

συνεχιστεί με ανέμους που δεν ξεπερνούν τα πέντε Μπωφόρ. Από κει και πέρα,

όμως, η πλατφόρμα δεν μπορεί να διατηρηθεί σταθερά πάνω από το βυθισμένο

υποβρύχιο και η κακοκαιρία απειλεί τη ζωή των δυτών.