Οι πλευρικοί αερόσακοι του πίσω καθίσματος ανοίγουν στο ύψος των ώμων, όταν

πρόκειται για ενήλικα άτομα. Αντίθετα, τα παιδιά κινδυνεύουν να χτυπήσουν στο

κεφάλι τους

Οι πλευρικοί αερόσακοι για τους πίσω επιβάτες αποτελούν ακόμη προνόμιο των

ακριβών αυτοκινήτων, θεωρείται όμως βέβαιο ότι στο άμεσο μέλλον θα αρχίσουν να

τοποθετούνται και σε προσιτότερα μοντέλα. Όμως τα «μπαλόνια» που προορίζονται

για την ασφάλειά μας είναι πιθανόν να αποδειχθούν θανατηφόρα για τα μικρά

παιδιά, αν κάθονται στις ακραίες θέσεις των πίσω καθισμάτων.

Και αυτό επειδή τα συγκεκριμένα αίρμπαγκ έχουν σχεδιαστεί σύμφωνα με τις

διαστάσεις των ενηλίκων και όχι με των μικρών παιδιών, γι’ αυτό και φουσκώνουν

στο ύψος της κεφαλής τους. Ιδιαίτερο πρόβλημα μπορεί να εμφανιστεί, όταν

αποκοιμηθούν τα παιδιά, οπότε γέρνουν το κεφάλι προς το παράθυρο και δέχονται

όλη την ορμή του αερόσακου, όταν ανοίγει, πάνω στο κρανίο τους.

Μήπως θα πρέπει να αρχίσουν να φορούν πίσω τα παιδιά…. κράνος; Αν

πιστέψουμε τους ειδικούς, δεν θα ήταν άτοπο εφόσον κάθονται στις άκρες των

πίσω καθισμάτων, για τα οποία προβλέπονται πλευρικοί αερόσακοι

Η μεταφορά των παιδιών μόνον στο κεντρικό μέρος του πίσω καθίσματος δεν δίνει

την λύση, καθώς εξάλλου πολλές φορές μετακινούνται περισσότερα από ένα στο

ίδιο αυτοκίνητο. Αντίθετα, θα έπρεπε να υπάρχει δυνατότητα απενεργοποίησής

τους, ώστε να μην κινδυνεύουν τα παιδιά.

Μέχρι σήμερα όμως, μόνον η Audi προσφέρει αυτή την δυνατότητα και μάλιστα στα

εξουσιοδοτημένα συνεργεία της και όχι με το απλό πάτημα ενός διακόπτη. Οι

υπόλοιποι κατασκευαστές αρκούνται σε προειδοποιητικά αυτοκόλλητα και σημάνσεις

στο εσωτερικό των μοντέλων τους.