Χαρακτηριστικό παράδειγμα ενός εκ των πλεονεκτημάτων του «Prozone». Στην

πρώτη εικόνα διακρίνεται ο χώρος στον οποίο κινήθηκε ο Γκρέιαμ Λε Σο στο ματς

Μάντσεστερ – Τσέλσι και ο αντίστοιχος για τον Ντέιβιντ Μπέκαμ. Τα συμπεράσματα εύγλωττα…

Κάτω από το άγρυπνο μάτι της κάμερας-Μεγάλου Αδελφού θα εξελίσσονται πλέον οι

φάσεις των ποδοσφαιρικών αγώνων. Το σύστημα ονομάζεται «Prozone» και θα

εφαρμοστεί επίσημα για πρώτη φορά από το συνδρομητικό κανάλι που έχει αγοράσει

τα δικαιώματα του αγώνα Φινλανδίας-Αγγλίας, στις 11 Οκτωβρίου, στο Ελσίνκι,

για τα προκριματικά του Μουντιάλ 2002.

Όλα γίνονται με τη βοήθεια ειδικών αισθητήρων που έχουν τοποθετηθεί σε δέκα

περίπου κάμερες που βρίσκονται σε διάφορα σημεία γύρω από τον αγωνιστικό χώρο.

Αυτή η λήψη δημιουργεί μια εικόνα 360 μοιρών του ματς, η οποία «συλλαμβάνεται»

ψηφιακά πριν μετατραπεί σε πληροφοριακά δεδομένα.

Όταν οι πληροφορίες συγκεντρωθούν χωρίζονται σε τέσσερα διαφορετικά γκρουπ: 1)

Απεικόνιση, 2) Τακτική, 3) Αθλητικά και 4) Στατιστικά.

Το πρώτο παρουσιάζει μια, δύο διαστάσεων, εικόνα του παιχνιδιού,

περιλαμβάνοντας και τις κινήσεις μακριά από την μπάλα. Με αυτόν τον τρόπο ο

Αρσέν Βενγκέρ π.χ. θα μπορεί να ελέγξει το κατά πόσον οι αμυντικοί του

ακολούθησαν τις οδηγίες του. Ακόμα και το πόσο συχνά ο Τόνι Άνταμς σήκωσε τα

χέρια του διαμαρτυρόμενος για οφσάιντ!

ΠΡΟΦΙΛ

Η τακτική βοηθά τον προπονητή να δει πώς η ομάδα του αξιοποίησε την κατοχή της

μπάλας, σε έναν αγώνα, με τη βοήθεια ενός ειδικού χάρτη που περιέχει όλες τους

τις πάσες. Τα Αθλητικά αποτυπώνουν τα προσωπικά προφίλ των ποδοσφαιριστών, ενώ

τα Σταστιστικά δείχνουν την ταχύτητα και τη δύναμη των παικτών που βρίσκονται

μέσα στο γήπεδο. Με τη βοήθεια του «Prozone», οι προπονητές μπορούν να βγάλουν

χρήσιμα συμπεράσματα, κάτι που παραδέχεται και ο Άλεξ Φέργκιουσον:

«Μία από τις αναλύσεις μού έδειξε πως το ποσοστό σωστής πάσας του Ντέιβιντ

Μέι, σε πέντε συνεχόμενα ματς, ήταν 98%.

Μια πραγματικά εντυπωασιακή επίδοση που δεν θα είχα ποτέ ανακαλύψει μόνος

μου».

Όπως δηλώνει η Έλενορ Μακ Μπράιεν, διευθύντρια μάρκετινγκ στην εταιρεία που

δημιούργησε το «Prozone»:

«Δεν μπορείς να κρυφτείς, ακόμα και αν πας πίσω από τα γκολπόστ. Αν ένα σκυλί

μπει στον αγωνιστικό χώρο θα το εντοπίσουμε κι αυτό. Ο Μεγάλος Αδελφός είναι

πράγματι εδώ!».