Οι ιδιοκτήτες φορτηγών αυτοκινήτων στην Ισπανία άρχισαν χθες τριήμερη απεργία

διαμαρτυρόμενοι για τις υψηλές τιμές των καυσίμων. Στο πλαίσιο των

κινητοποιήσεών τους, οι αυτοκινητιστές απέκλεισαν τα δύο σημαντικότερα

μεθοριακά φυλάκια που συνδέουν την Ισπανία με τη Γαλλία, προκαλώντας ουρά

αυτοκινήτων μήκους έξι χιλιομέτρων στον αυτοκινητόδρομο που οδηγεί στη

Βαλένθια.

Η απεργία αποτελεί στην ουσία συνέχεια των κινητοποιήσεων που πραγματοποίησαν

οι αγρότες, οι αλιείς και οι αυτοκινητιστές τις δύο προηγούμενες εβδομάδες,

και που είχαν ως συνέπεια να προκληθούν ελλείψεις καυσίμων και αγαθών στις

ισπανικές αγορές. Την Τετάρτη μάλιστα, οι κινητοποιήσεις αναμένεται να

κορυφωθούν, καθ΄ ότι εκείνη την ημέρα συμπίπτουν με τον αποκλεισμό δρόμων που

κάνουν κάθε χρόνο οι Ευρωπαίοι ιδιοκτήτες φορτηγών, διαμαρτυρόμενοι για την

επικίνδυνη και πολύωρη εργασία τους.

Αδιάλλακτοι

Ο υπουργός Οικονομικών, Ροδρίγο Ράτο, δήλωσε πάντως ότι οι κινητοποιήσεις

είναι αβάσιμες, διότι η κυβέρνηση έχει ήδη φθάσει σε συμφωνία με τις

κυριότερες οργανώσεις των αγροτών και των αλιέων για να ελαχιστοποιηθούν οι

συνέπειες από τις υψηλές τιμές του πετρελαίου. Ενώ πρόσθεσε ότι δεν πρόκειται

η κυβέρνηση της Ισπανίας να υποκύψει σε εκβιασμούς. Αλλά και χθες, στο

Λουξεμβούργο, περίπου 200 οδηγοί φορτηγών αυτοκινήτων έκλεισαν κεντρικές

οδικές αρτηρίες, προκαλώντας μεγάλα προβλήματα στην κυκλοφορία των οχημάτων.

Οι οδηγοί από την Ολλανδία, τη Γαλλία, το Βέλγιο, και το Λουξεμβούργο,

απηύθυναν έκκληση στους υπουργούς Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης που

συνεδρίαζαν χθες, να θέσουν όριο στον αριθμό των ωρών που οι οδηγοί μπορούν να

εργάζονται κάθε εβδομάδα. Οι συνδικαλιστικές οργανώσεις των ιδιοκτητών και

οδηγών φορτηγών αυτοκινήτων επισημαίνουν πως ορισμένοι οδηγοί εργάζονται ως

και 70 ώρες την εβδομάδα, δημιουργώντας έτσι κινδύνους, τόσο για τον εαυτό

τους όσο και για τους άλλους.