Το σύνολο των βενζινάδικων στην Κρήτη, τη Ρόδο και την Ήπειρο δεν διαθέτουν

καύσιμα, ενώ πολύ μεγάλες είναι πλέον οι ελλείψεις καυσίμων στην Ανατολική

Μακεδονία και τη Θράκη, στην Αιτωλοακαρνανία, την Ηλεία, την Ημαθία, τη

Θεσσαλία και την Κεντρική Στερεά Ελλάδα. Στην Αττική και τη Θεσσαλονίκη

καύσιμα διαθέτει το 60% των πρατηρίων

Σοβαρά προβλήματα έχουν προκληθεί από την απεργία των ιδιοκτητών βυτιοφόρων

και φορτηγών αυτοκινήτων σε πολλές περιοχές. Η ζωή στη Ρόδο έχει παραλύσει,

αφού και τα τελευταία πρατήρια καυσίμων έκλεισαν χθες. Στα Χανιά έγινε σύσκεψη

για την αντιμετώπιση της κατάστασης που έχει διαμορφωθεί, ενώ το ένα μετά το

άλλο κλείνουν και τα πρατήρια υγρών καυσίμων στην Ανατολική Μακεδονία και τη

Θράκη.

Έτσι, η ζωή στη Ρόδο παρέλυσε εξαιτίας της απεργίας των ιδιοκτητών φορτηγών

αυτοκινήτων και βυτιοφόρων, οι οποίοι δεν εφοδιάζουν με καύσιμα τα πρατήρια.

Ζημιά στον τουρισμό

Χιλιάδες αυτοκίνητα έχουν ακινητοποιηθεί, ενώ ανυπολόγιστη ζημιά έχει υποστεί

και ο τουρισμός του νησιού, δεδομένου ότι τα περισσότερα ξενοδοχεία

αντιμετωπίζουν προβλήματα λόγω της έλλειψης καυσίμων.

Μάλιστα, η Ένωση Ξενοδόχων Ρόδου με επείγον έγγραφό της στα υπουργεία Εθνικής

Οικονομίας και Ανάπτυξης αναφέρει ότι έχουν σημειωθεί ακυρώσεις κρατήσεων,

διότι τα τουριστικά πρακτορεία του εξωτερικού έχουν ενημερωθεί για την

κατάσταση που έχει δημιουργηθεί εξαιτίας της έλλειψης καυσίμων.

Όλα τα πρατήρια υγρών καυσίμων έχουν κλείσει και από το πρωί έχουν αρχίσει

διαβουλεύσεις μεταξύ της νομαρχίας και του σωματείου των ιδιοκτητών βυτιοφόρων

για την κατάσταση που επικρατεί.

Με το «δελτίο»

Τελικά, οι ιδιοκτήτες των βυτιοφόρων δέχθηκαν να εφοδιάσουν με καύσιμα ένα

πρατήριο της Ρόδου, που από τις 3 το απόγευμα διέθετε βενζίνη.

Η διάθεση γίνεται με το «δελτίο» και κάθε οδηγός έχει δικαίωμα να πάρει μόνο

20 λίτρα(!). Μόλις άνοιξε το πρατήριο σχηματίστηκε μια ατελείωτη ουρά πολλών

χιλιομέτρων, και μάλιστα δεν έλειψαν τα επεισόδια, με αποτέλεσμα να χρειαστεί

η επέμβαση της Αστυνομίας.

Στις 8 το βράδυ σταμάτησε ο εφοδιασμός των Ι.Χ. αυτοκινήτων με καύσιμα και στη

συνέχεια άρχισε ο εφοδιασμός των τουριστικών λεωφορείων, ταξί και

ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων που θα διαρκέσει μέχρι τις 8 το πρωί…

Παράλληλα, ελπίδες για μερική επίλυση των προβλημάτων που έχει προκαλέσει στα

Χανιά η έλλειψη καυσίμων, λόγω της απεργίας των ιδιοκτητών φορτηγών και

βυτιοφόρων, δημιουργούνται ύστερα από σύσκεψη που έγινε χθες στη Νομαρχία

Χανίων.

Σήμερα προτάσεις

Στη σύσκεψη συμμετείχαν εκπρόσωποι τοπικών φορέων και πρατηριούχων, και

κατέληξαν σε προτάσεις που θα κάνουν προς τους ιδιοκτήτες των φορτηγών. Θα

ζητήσουν να εφοδιαστούν σήμερα τα πρατήρια με κάποια ποσότητα καυσίμων, ώστε

να εξυπηρετηθούν οι καταναλωτές. Χθες, δεν υπήρχε βενζίνη ούτε για… δείγμα

στο σύνολο σχεδόν των πρατηρίων.

Σε ορισμένα όπου υπήρχε ελάχιστη ποσότητα, τα αυτοκίνητα είχαν σχηματίσει

ουρές. Πρόβλημα δημιουργείται και για τα γραφεία ενοικιάσεως αυτοκινήτων, ενώ

στην αγορά οι όποιες ελλείψεις σε διάφορα προϊόντα δεν είναι σοβαρές.

Εξαντλήθηκαν τα αποθέματα

Τέλος, κλείνουν το ένα μετά το άλλο τα πρατήρια υγρών καυσίμων στην Ανατολική

Μακεδονία και Θράκη, λόγω έλλειψης υγρών καυσίμων και ιδιαίτερα βενζίνης

σούπερ και αμόλυβδης. Όλα τα αποθέματα που υπήρχαν εξαντλήθηκαν, κυρίως στις

πρωτεύουσες των νομών, αλλά και στις άλλες πόλεις και χθες υπήρχαν ελάχιστα σε

περιφερειακά πρατήρια, που λειτουργούν κοντά σε χωριά. Στα δύο άκρα των

εθνικών δρόμων Καβάλας – Θεσσαλονίκης, Σερρών – Θεσσαλονίκης, Δράμας – Σερρών,

Καβάλας – Δράμας και Καβάλας – Ξάνθης – Θράκης, βρίσκονται σταθμευμένα

περισσότερα από 500 φορτηγά αυτοκίνητα δημόσιας χρήσης και οι οδηγοί τους

επεμβαίνουν σε περιπτώσεις που διαπιστώνουν μεταφορές υγρών καυσίμων από

εταιρείες ή προϊόντων με προορισμό τους Νομούς Έβρου, Ροδόπης, Ξάνθης, Δράμας,

Καβάλας και Σερρών.

Στο μεταξύ, η απεργία των ιδιοκτητών φορτηγών Δ.Χ. έγινε αιτία να σταματήσουν

και οι προωθήσεις αγροτικών προϊόντων και οπωρολαχανικών σε μεγάλες αγορές της

Βόρειας Ελλάδας μέχρι και της Αθήνας, με αποτέλεσμα να υφίστανται τεράστια

ζημιά καθημερινά τόσο η εθνική οικονομία όσο και αυτή της Βορειοανατολικής Ελλάδας.