Αυτόματες μηχανές ανάληψης μετρητών, σε όλους τους υπόγειους σταθμούς του

Μετρό, θα λειτουργούν από τις αρχές του 2001. Ήδη το ενδιαφέρον εκ μέρους των

τραπεζών για την εξασφάλιση μίας από τις 20 θέσεις που προβλέπονται στο

σχετικό project είναι σημαντικό, όπως εκδηλώνεται, προς το παρόν ατύπως, προς

την επιτροπή η οποία θα διενεργήσει τον σχετικό διαγωνισμό. Αναμένεται να

δοθεί «μάχη», κυρίως για εκείνους τους σταθμούς του υπογείου οι οποίοι, βάση

μετρήσεων που έχουν γίνει, αποδείχθηκαν ως οι πλέον πολυσύχναστοι.

Άλλωστε, δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι για τους δύο «δημοφιλέστερους»

σταθμούς, και συγκεκριμένα αυτόν της Πλατείας Συντάγματος κι αυτόν της

Πλατείας Ομονοίας, προβλέπεται η δημιουργία και λειτουργία ακόμη και υπόγειων

τραπεζικών καταστημάτων, ενός σε κάθε σταθμό, τα οποία θα παρέχουν στους

επιβάτες του Μετρό πλήρη γκάμα των τραπεζικών προϊόντων και υπηρεσιών. Η

εξέλιξη αυτή όμως αποτελεί τη δεύτερη φάση του σχεδιασμού που έχει γίνει,

καθώς προηγείται – κατά κάποιο τρόπο πιλοτικά – η εγκατάσταση και λειτουργία

των ATM’s. Σε αυτή τη φάση προετοιμάζεται ο σχετικός διαγωνισμός, τα βασικά

χαρακτηριστικά του οποίου, προς το παρόν τουλάχιστον, δεν δημοσιοποιούνται.

Ακόμη και στις ενδιαφερόμενες τράπεζες που ζητούν περισσότερες πληροφορίες η

αρμόδια επιτροπή της «Αττικό Μετρό», που έχει επιφορτισθεί με το συγκεκριμένο

έργο, δεν δίνει περισσότερες λεπτομέρειες. Δεδομένο πάντως θα πρέπει να

θεωρείται ότι η συγκεκριμένη διαδικασία θα έχει τον χαρακτήρα πλειοδοτικού

διαγωνισμού. Αναμένεται δε ότι οι τράπεζες θα «διασταυρώσουν» τα ξίφη τους για

μία ή και περισσότερες από τις 20 θέσεις που θα δημοπρατηθούν, καθώς, σύμφωνα

με όλες τις ενδείξεις, δεν θα υπάρξει περιορισμός σε αυτό το επίπεδο. Δηλαδή,

μία τράπεζα θα μπορεί να έχει περισσότερα από ένα ΑΤΜ στο δίκτυο του Μετρό,

εφόσον βέβαια στον σχετικό διαγωνισμό καταθέσει καλύτερες προσφορές.

Η σχετική προκήρυξη αναμένεται ότι θα γίνει στις αρχές του επόμενου μήνα.

Αρχικά η πρόβλεψη που γίνονταν προέβλεπε ότι η διαδικασία θα λάμβανε χώρα μέσα

στον Σεπτέμβριο. Χωρίς να αποκλείεται κι αυτή η εξέλιξη, όλες οι ενδείξεις

συγκλίνουν σε μία παράταση μερικών εβδομάδων, για καθαρά τεχνικούς λόγους. Το

γεγονός ότι για τον Οκτώβριο έχει προγραμματισθεί η έναρξη λειτουργίας και της

νέας γραμμής του Μετρό (προς Δάφνη) έχει ως αποτέλεσμα να δίνεται ιδιαίτερη

βαρύτητα, σε αυτή τη φάση, στην πετυχημένη λειτουργία της. Κατ’ αυτόν τον

τρόπο δικαιολογείται από τους αρμόδιους και η μικρή καθυστέρηση του

προγράμματος εγκατάστασης των ATM’s, που ενδεχομένως να παρατηρηθεί ως προς

την προκήρυξη του διαγωνισμού. Σε ό,τι αφορά στο θέμα των τραπεζικών

καταστημάτων που θα λειτουργήσουν στον υπόγειο, προς το παρόν τουλάχιστον

ιδιαίτερη βαρύτητα δεν δίνεται από την αρμόδια επιτροπή για δύο λόγους. Όπως

εξηγείται, κατ’ αρχήν θα πρέπει να τελειώσει το ζήτημα της εγκατάστασης των

μηχανημάτων αυτόματης ανάληψης μετρητών και δεύτερον θα πρέπει να

δημιουργηθούν πρώτα οι χώροι οι οποίοι θα «φιλοξενήσουν» τα υπόγεια τραπεζικά

καταστήματα. Όπως τονίζεται χαρακτηριστικά αρμοδίως, «δεν μπορούμε να μιλάμε

για τα δύο υπόγεια καταστήματα πριν δημιουργήσουμε τους απαραίτητους χώρους».

Και η διαδικασία αυτή όμως αναμένεται ότι θα δρομολογηθεί σύντομα, καθώς

στόχος των αρμοδίων είναι η εξασφάλιση όσο το δυνατόν περισσότερων εσόδων.

Σε κάθε περίπτωση, ιδιαίτερη μέριμνα θα ληφθεί για τους όρους ασφαλείας, οι

οποίοι θα πρέπει να πληρούνται προκειμένου να τεθεί σε λειτουργία τόσο το

πρόγραμμα που προβλέπει την εγκατάσταση των ATM’S, όσο κι εκείνο που αφορά στα

τραπεζικά καταστήματα των σταθμών της Πλατείας Συντάγματος και της Πλατείας

Ομονοίας. Αρκεί να σημειωθεί ότι η εγκατάσταση και λειτουργία ενός απλού

μηχανήματος αυτόματης ανάληψης μετρητών στοιχίζει περί τα 15 εκατομμύρια

δραχμές. Κατά συνέπεια, η προστασία τους είναι ένα από τα βασικά ζητήματα που

αφορούν τις ενδιαφερόμενες τράπεζες και αναμένεται ότι σε αυτό θα δώσουν

ιδιαίτερη βαρύτητα κατά την εξέλιξη των σχετικών διαδικασιών που ξεκινούν τον

επόμενο μήνα.