Τα επενδυτικά πλάνα των ελληνικών εταιρειών ξεκίνησαν εδώ και μία διετία και,
όπως εκτιμάται, σημαντικός παράγοντας ήταν η εκμετάλλευση του πλεονεκτήματος
που έχουν οι Έλληνες ακτοπλόοι να έχουν το μονοπώλιο εντός των ελληνικών
χωρικών υδάτων. Η έκδοση μάλιστα και νέων αδειών σκοπιμότητας και η μάχη που
δόθηκε για την απόκτησή τους ήταν ένας επιπλέον λόγος ανανέωσης των πλοίων με
σύγχρονα και γρήγορα σκάφη.


Τα νέα πλοία είναι γρήγορα και σύγχρονα και έβαλαν στο παιχνίδι του
ανταγωνισμού και τον παράγοντα ταχύτητα, καθώς η μια μετά την άλλη οι
ακτοπλοϊκές εταιρείες σχεδιάζουν την απόκτηση όλο και πιο γρήγορων πλοίων.


Superfast Ferries Ναυτιλιακή Α.Ε.


Την παραγγελία της θυγατρικής της εταιρείας Superfast Ferries Ναυτιλιακή Α.Ε.
για την κατασκευή δύο νέων επιβατηγών - οχηματαγωγών πλοίων Superfast στα
Ναυπηγεία της Γερμανίας Flender Werft AG έχει ανακοινώσει το διοικητικό
συμβούλιο των Επιχειρήσεων Αττικής Α.Ε. Συμμετοχών. Η συμφωνία προβλέπει και
δικαίωμα (option) για τη ναυπήγηση και άλλων δύο πλοίων. Τα παραγγελθέντα νέα
πλοία θα ονομασθούν Superfast ΧΙ και Superfast ΧΙΙ και θα παραληφθούν για
εκμετάλλευση τον Ιανουάριο και Μάιο του 2002 αντίστοιχα. Το ύψος της νέας
επένδυσης, η οποία εντάσσεται στο νέο επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρείας,
ανέρχεται σε 67 δισεκατομμύρια δραχμές (200 εκατ. ευρώ) περίπου και θα
χρηματοδοτηθεί από Ίδια Κεφάλαια της εταιρείας και τραπεζική χρηματοδότηση.
Σήμερα, η εταιρεία δραστηριοποιείται με 4 πλοία Superfast στις γραμμές Ελλάδος
- Ιταλίας, όπου και το 1999 κατέκτησε την πρώτη θέση ανταγωνιζόμενη 41 πλοία
άλλων εταιρειών. Τους επόμενους μήνες παραλαμβάνονται από τα Γερμανικά
Ναυπηγεία Howaldtswerke Deutsche Werft AG τα Superfast V και VI, τα οποία θα
δρομολογηθούν στη γραμμή Πάτρα - Ηγουμενίτσα - Αγκώνα, όπου αναμένεται να
ενισχύσουν ακόμη περισσότερο τα μερίδια αγοράς της εταιρείας στην Αδριατική. Η
εταιρεία Superfast Ferries Ναυτιλιακή Α.Ε., διαθέτουσα τον πλέον γρήγορο και
σύγχρονο στόλο στον κόσμο σε αυτής της κατηγορίας πλοία, έχει υποβάλει φάκελο
για την εισαγωγή της στην Κύρια Αγορά του Χρηματιστηρίου Αξιών Αθηνών.


Εντός του 2001 η εταιρεία πρόκειται να δρομολογήσει και τέσσερα νέα
υπερσύγχρονα και ταχύτατα πλοία Superfast (Superfast VII, VIII, ΙΧ και Χ) στη
Βαλτική Θάλασσα. Τα πλοία αυτά θα δρομολογηθούν σταδιακά από τον Ιανουάριο
μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2001, στις γραμμές μεταξύ Γερμανίας και Φινλανδίας
και μεταξύ Γερμανίας και Σουηδίας. Τα Superfast VII, VIII, ΙΧ και Χ, τα οποία
ναυπηγούνται στα ναυπηγεία Howaldtswerke Deutsche Werft AG του Κιέλου
Γερμανίας, θα έχουν το καθένα μήκος 204 μέτρα, πλάτος 25 μέτρα, θα διαθέτουν
10 καταστρώματα και θα έχουν τη δυνατότητα να μεταφέρουν 604 επιβάτες σε 172
καμπίνες, 125 μεγάλα φορτηγά αυτοκίνητα και 110 επιβατηγά αυτοκίνητα. Με
μέγιστη ταχύτητα 29,2 κόμβων και ενισχυμένα για πάγους με κατηγορία Ice Class
1Α Super, θα συνδέουν τη Βόρειο Γερμανία με την ευρύτερη περιοχή της
Στοκχόλμης (Σουηδίας) σε 17 ώρες και τη Βόρειο Γερμανία με την ευρύτερη
περιοχή του Ελσίνκι (Φινλανδίας) σε 21 ώρες.


Minoan Flying Dolphins


Η εταιρεία MFD (Minoan Flying Dolphins) ναυπήγησε και ενέταξε στον στόλο της
τέσσερα ταχύτατα πλοία, τα Χάι Σπιντ 1, 2, 3, 4, ενώ η διοίκησή της
προσανατολίζεται και στη ναυπήγηση ταχύτατων συμβατικών πλοίων, αφού τα
στελέχη της εκτιμούν ότι ο συνδυασμός των ταχυπλόων με τα συμβατικά θα είναι
το νέο μοντέλο της ακτοπλοΐας. Συγκεκριμένα, η εταιρεία παρέλαβε τα δυο
νεότευκτα ταxύπλοα «High Speed 3» και «High Speed 4» από τα ναυπηγεία Austal
στη Δυτική Αυστραλία τον Ιούλιο. Το «High Speed 3» είναι αδελφό του «High
Speed 2», το οποίο είναι δρομολογημένο στις γραμμές των Κυκλάδων. Είναι τύπου
Auto Express 72 και αναπτύσσει υπηρεσιακή ταxύτητα 39 κόμβων. Έxει ολικό μήκος
72 μέτρα, πλάτος 17,5 μ. και βύθισμα 2,5 μ. Έxει μεταφορική ικανότητα 648
επιβατών και 75 οxημάτων. Το «High Speed 4» τύπου Auto Express 92 είναι
μεγαλύτερο και ταxύτερο από τα άλλα. Η εταιρεία το δρομολόγησε και αυτό στις
γραμμές των Κυκλάδων, μειώνοντας κατά 50% τον xρόνο του ταξιδιού σε σύγκριση
με τα συμβατικά πλοία. Το συγκεκριμένο ταχύπλοο έxει μεταφορική ικανότητα
1.050 επιβατών και 220 Ι.Χ. αυτοκινήτων.


Με την παραλαβή των δύο αυτών υπερταxύπλοων ο στόλος των High Speed της MFD
φθάνει στα τέσσερα συνολικά, τα οποία διαθέτουν μεταφορική ικανότητα, σε κάθε
αναxώρησή τους, περισσοτέρων των 3.000 επιβατών και 500 Ι.Χ. αυτοκινήτων. Στη
συνολική αυτή μεταφορική ικανότητα πρέπει να υπολογισθεί και η δυναμικότητα
των τεσσάρων ταxύπλοων Flyingcat, τα οποία μπορούν να μεταφέρουν πάνω από
1.500 επιβάτες σε κάθε αναxώρησή τους. Συνολικά ο στόλος των ταxύπλοων της
Minoan Flying Dolphins αποτελείται από 37 σκάφη. Όπως έχει ανακοίνωσε η
διοίκηση της εταιρείας, «με την παραλαβή των δύο αυτών υπερταxύπλοων νέας
τεxνολογίας, ολοκληρώθηκε η παρούσα φάση του ναυπηγικού προγράμματος ταxύπλοων
νέας τεxνολογίας της εταιρείας, συνολικού ύψους 30 δισεκατομμυρίων δραxμών».


Το επενδυτικό πρόγραμμα επίσης των Μινωικών Γραμμών περιλαμβάνει τη ναυπήγηση
επτά πλοίων, εκ των οποίων τέσσερα κατασκευάζονται στα ναυπηγεία Fincantieri
της Ιταλίας και τρία στα ναυπηγεία Samsung της Νοτίου Κορέας, xωρίς έως τώρα
να υπάρxει κάποια καθυστέρηση στην πρόοδο των εργασιών.


Το συνολικό κόστος της επένδυσης αυτής ανέρxεται στα 650 εκατομμύρια δολάρια
και θα xρηματοδοτηθεί κατά 30% από ίδια κεφάλαια και κατά 70% από
κοινοπρακτικό δάνειο, στο οποίο συμμετέxουν ελληνικές και ευρωπαϊκές τράπεζες.


«Το επενδυτικό πρόγραμμα ολοκληρώνεται στα μέσα του 2002 και θα επιτρέψει στην
εταιρεία να αντικαταστήσει όλα τα παλαιάς τεxνολογίας πλοία της και να
δρομολογήσει στις βασικές αγορές που δραστηριοποιείται, στην Κρήτη και στην
Αδριατική, νεότευκτα πλοία υψηλών ταxυτήτων, σύγxρονων προδιαγραφών και
μεγάλων μεταφορικών δυνατοτήτων», επισημαίνει η διοίκηση των Μινωικών Γραμμών
και προσθέτει ότι «παράλληλα θα δώσει τη δυνατότητα στην εταιρεία να επεκταθεί
σε νέες ακτοπλοϊκές αγορές μέσα στον ευρωπαϊκό xώρο, προοπτική που διερευνάται
με εντατικούς ρυθμούς από τις υπηρεσίες της εταιρείας και θα ανακοινωθεί από
τη διοίκηση αμέσως μόλις ολοκληρωθούν οι σxετικές μελέτες».


Το επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρείας περιλαμβάνει τη ναυπήγηση των εξής
πλοίων: Στα ναυπηγεία Fincantieri, τέσσερα πλοία και πιο συγκεκριμένα, «ΚΝΩΣΟΣ
ΠΑΛΑΣ», με ημερομηνία παράδοσης τον Νοέμβριο του 2000, «ΦΑΙΣΤΟΣ ΠΑΛΑΣ»
παραδοτέο τον Απρίλιο του 2001, «ΟΛΥΜΠΙΑ ΠΑΛΑΣ», Οκτώβριος 2001 και «ΕΥΡΩΠΗ
ΠΑΛΑΣ» τον Μάρτιο του 2002 και στα ναυπηγεία Samsung το «ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ», παραδοτέο
τον Φεβρουάριο του 2001, «ΩΚΕΑΝΟΣ», με ημερομηνία παράδοσης τον Ιούλιο του
2001 και «ΑΡΙΑΔΝΗ» τον Απρίλιο του 2002.


ΑΝΕΚ


Στο ίδιο μήκος κύματος και η εταιρεία ΑΝΕΚ. Η εταιρεία μάλιστα προ ημερών σε
κοινή σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στη Μυτιλήνη ανάμεσα στις διοικήσεις των
ΑΝΕΚ-ΑΝΕΝ-ΔΑΝΕ-ΛΑΝΕ-ΝΕΛ κατέληξαν σε σημαντικές αποφάσεις που διευρύνουν τη
μεταξύ τους συνεργασία.


Συγκεκριμένα, στη σύσκεψη τέθηκε χρονοδιάγραμμα υλοποίησης της από κοινού
εξέτασης των δυνατοτήτων που ανοίγει η Ελληνοτουρκική προσέγγιση με στόχο τη
δρομολόγηση των πλοίων και σε τουρκικά λιμάνια, καθώς και η δημιουργία νέων
γραμμών σύνδεσης με τα ελληνικά νησιά. Επίσης, της υιοθέτησης κοινού
ηλεκτρονικού συστήματος κρατήσεων θέσεων στα πλοία με εγκατάσταση σε κοινό
χώρο στον Πειραιά με στόχο την έκδοση ενιαίου εισιτηρίου από όλες τις
εταιρείες για την επόμενη τουριστική περίοδο (2001), καθώς και την κοινή
εμφάνιση στις Τουριστικές Εκθέσεις του εξωτερικού και του εσωτερικού με
συνδυασμένη προβολή των δρομολογίων και αμοιβαίες ενέργειες προώθησης
πωλήσεων.


Στα μελλοντικά σχέδια είναι επίσης η άμεση διερεύνηση για τη δραστηριοποίηση
στον τομέα της κρουαζιέρας με κύριους προορισμούς τα λιμάνια που εξυπηρετούν
ήδη με τακτικά δρομολόγια οι εταιρείες, η από κοινού προμήθεια καυσίμων,
λιπαντικών, ανταλλακτικών, ξενοδοχειακού εξοπλισμού και αναλωσίμων, καθώς και
η ασφάλιση του στόλου με στόχο την επίτευξη οικονομιών κλίμακος και επιπλέον
τη συνεργασία ΑΝΕΚ-ΝΕΛ και στην Αδριατική, όπου εισέρχεται η ΝΕΛ μέσω της
εξαγοράς της MED LINK LINES. Οι εταιρείες ΑΝΕΚ-ΑΝΕΝ-ΔΑΝΕ-ΛΑΝΕ και ΝΕΛ
διαχειρίζονται σήμερα έναν στόλο αποτελούμενο από 25 πλοία, που θα γίνουν 31
εντός του 2001 με τις παραλαβές των νεότευκτων, αναβαθμίζοντας το επίπεδο των
παρεχόμενων υπηρεσιών με στόχο, όπως εκτιμούν οι διοικήσεις των εταιρειών, την
άριστη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.


Strintzis Lines


Στην παραλαβή του νεότευκτου πλοίου «Blue Star 1» από τα ολλανδικά ναυπηγεία
Van der Giessen de Noord Ν.V. προxώρησε η εταιρεία Strintzis Lines στις αρχές
Ιουνίου. Πρόκειται για ένα υπερσύγxρονο πλοίο, ταxύτητας 28 κόμβων, με
μεταφορική ικανότητα 1.600 επιβατών και 700 Ι.Χ. ή 100 φορτηγών και 100 Ι.Χ.
αυτοκινήτων. Το πλοίο δρομολογήθηκε στη γραμμή Πάτρα-Μπρίντεζι-Αγκώνα, που
αποτελεί μία νέα γραμμή για την εταιρεία, και η οποία θα συνδέει δύο ιταλικά
λιμάνια της Αδριατικής. Η διαδρομή Πάτρα - Μπρίντεζι καλύπτεται σε 9 ώρες και
η διαδρομή Πάτρα - Αγκώνα μέσω Μπρίντεζι σε 21 ώρες. Επίσης, στα ολλανδικά
ναυπηγεία ολοκληρώθηκε η κατασκευή του «Blue Star 2», το οποίο θα δρομολογηθεί
στην ίδια γραμμή με το «Blue Star 1». Με τη δρομολόγηση των δύο παραπάνω
επιβατηγών οχηματαγωγών πλοίων ενισxύθηκε σημαντικά η θέση της Blue Star
Ferries στις γραμμές της Αδριατικής, αφού επτά πλοία της εταιρείας συνδέουν σε
καθημερινή βάση το σύνολο των ιταλικών και ελληνικών λιμένων της Αδριατικής
και του Ιονίου.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από