Οικονομία

Αύξηση συντάξεων 4% από το 2000

Αύξηση συντάξεων 4% από το 2000
Σχόλια
3 λεπτά


Κατά 4% θα αυξηθούν το νέο έτος οι συντάξεις στο ΙΚΑ και στα ταμεία που
ακολουθούν την κυβερνητική εισοδηματική πολιτική (ΔΕΗ, ΟΤΕ, Τράπεζες, ΗΣΑΠ),
αλλά οι σχετικές αυξήσεις θα καταβληθούν το νέο έτος.






Η σχετική κατεύθυνση στα ασφαλιστικά ταμεία θα δοθεί εντός της εβδομάδας από
το αρμόδιο υπουργείο Εργασίας – Κοιν. Ασφαλίσεων ύστερα από απόφαση του
υπουργείου Εθν. Οικονομιας. Οι νέες αυξήσεις στις συντάξεις (στο πλαίσιο αυτό
δεν υπάγονται οι πολιτικοί συνταξιούχοι και γενικά οι συνταξιούχοι που
πληρώνονται από το Δημόσιο) θα δοθούν χρονολογικά, ανάλογα με τη δυνατότητα
του κάθε ταμείου. Οι κατευθύνσεις που δίνει το υπουργείο Εργασίας – Κοιν.
Ασφαλίσεων σε όλα τα ασφαλιστικά ταμεία της αρμοδιότητάς του για τις αυξήσεις
στις συντάξεις είναι οι παρακάτω:


* Οι συντάξεις των ταμείων κύριας ασφάλισης αλλά και της επικουρικής θα
αυξηθούν το έτος 2000 κατά 4% με πρόβλεψη από το υπουργείο Εθν. Οικονομίας για
πληθωρισμό 2%.


* Το έτος 2001 θα δοθεί στις συντάξεις διορθωτικό ποσό στην περίπτωση που το
έτος 2000 ο πληθωρισμός υπερβεί το 2%.


* Για τους φορείς κύριας ασφάλισης αυτοαπασχολούμενων παρέχεται η δυνατότητα
να χορηγηθεί μεγαλύτερη αύξηση στις συντάξεις, εφόσον υπάρχει η σχετική
οικονομική δυνατότητα. Ήδη η διοίκηση του ΤΕΒΕ προτείνει αύξηση 4% με αύξηση
των εισφορών κατά 8%.


* Υπάρχει δυνατότητα για τους φορείς που δίνουν εφάπαξ παροχές να καταβληθεί
μεγαλύτερη αύξηση, αλλά μέχρι 5% και αφού προηγηθεί μελέτη.


* Οι συντάξεις επικουρικής ασφάλισης και μέχρι του ποσού των 50.000 δρχ. δεν
υπόκεινται σε περιορισμούς της εισοδηματικής πολιτικής, εφόσον υπάρχει η
απαιτούμενη οικονομική δυνατότητα.


* Το ΕΚΑΣ (Επίδομα Κοινωνικής Αλληλεγγύης Συνταξιούχων) αυξάνεται από την
1/1/2000 κατά 17% και αναμορφώνονται τα εισοδηματικά κριτήρια για την καταβολή
του. Έτσι για εισοδήματα μέχρι 1.725.400 δρχ. το ποσό του ΕΚΑΣ διαμορφώνεται
στις 20.885 δρχ., για εισόδημα από 1.725.401 μέχρι 1.793.070 δρχ.
διαμορφώνεται στις 15.670 δρχ., από 1.793.071 μέχρι 1.838.170 δρχ.
διαμορφώνεται στις 10.460 δρχ., και από 1.838.171 μέχρι 1.894.560 δρχ. το ποσό
του ΕΚΑΣ διαμορφώνεται στις 5.230 δρχ.


* Οι συντάξεις του ΟΓΑ αυξάνονται κατά 10.000 δρχ. και η καταβολή τους θα
αρχίσει στις 27 Δεκεμβρίου 1999 και θα ολοκληρωθεί στις 31/12/99. Όσον αφορά
τους συνταξιούχους του ΟΓΑ (νέες συντάξεις) στους οποίους χορηγείται βασική,
πρόσθετη και κύρια σύνταξη, θα λαμβάνουν μηνιαίο ποσό σύνταξης που θα φθάνει
στις 65.830 δρχ. η κατώτερη, και μέχρι 86.750 δρχ. η ανώτερη. Οι συντάξεις
αυτές ανάλογα με τα προστατευόμενα μέλη (σύζυγο και παιδιά) προσαυξάνονται
κατά 10.000 δρχ. περίπου για κάθε προστατευόμενο μέλος. Δηλαδή συνταξιούχος
αναπηρίας με σύζυγο και δύο παιδιά θα πάρει ποσό μηνιαίας σύνταξης από 95.830
έως 116.750 δρχ., ανάλογα με την ασφαλιστική του κατηγορία. Όσον αφορά τις
παλιές συντάξεις του ΟΓΑ, οι συνταξιούχοι του Οργανισμού που παίρνουν μόνο τη
βασική σύνταξη των 33.201 έως 35.196 δρχ., από την 1/1/2000 θα παίρνουν
σύνταξη από 43.201 δρχ. έως 45.196 δρχ. Τέλος, οι συνταξιούχοι του ΟΓΑ που
παίρνουν βασική και πρόσθετη σύνταξη που κυμαίνεται σήμερα από 37.000 έως
69.650 δρχ. θα πάρουν και αυτοί αύξηση των 10.000 δρχ. και από την 1/1/2000 θα
παίρνουν ποσό μηνιαίας σύνταξης από 47.200 έως 81.200 δρχ.

Επόμενο άρθρο

Google news

Ακολουθήστε tanea.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Σχετικά άρθρα

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
0 /50
0 /2000

Τα Νεότερα

  1. EuroLeague: Μεγάλες νίκες για Μπεσίκτας (91-95) και Αναντολού Εφές (103-91)
  2. Ο Γιοβάνοβιτς γύρισε τη Γαλανόλευκη 88 χρόνια πίσω
  3. Nations League: Η βαθμολογία του ομίλου της Εθνικής μετά τη βαριά ήττα από την Ολλανδία

Πιο Σχολιασμένα

Πιο Διαβασμένα

Cookies