Οικονομία

Μειώνεται η παρακράτηση

Το λογότυπο ΤΑ ΝΕΑ με σκούρα μπλε γράμματα σε ανοιχτόχρωμο φόντο
Σχόλια
4 λεπτά


Λιγότερος φόρος από 505 δρχ. μέχρι 10.533 δρχ. θα παρακρατείται από τους
μισθούς και τις συντάξεις από την 1η Ιανουαρίου 2000. Η μείωση της
παρακράτησης φόρου, που θα οδηγήσει σε ανάλογη αύξηση του μισθού ή της
σύνταξης από τον Ιανουάριο, θα προέλθει λόγω της αύξησης στα 2.300.000 δρχ.
(από 1.900.000 δρχ. φέτος) του αφορολόγητου ποσού για τους μισθούς και τις
συντάξεις που θα αποκτηθούν το 2000.


Αυτό προκύπτει από την εγκύκλιο του υπουργείου Οικονομικών που στάλθηκε σε
όλες τις Εφορίες της χώρας με αναλυτικές οδηγίες για τον τρόπο που θα
υπολογίζεται η παρακράτηση φόρου εισοδήματος από την 1η Ιανουαρίου του 2000.
Όσον αφορά τους μισθωτούς που έχουν δεύτερη δουλειά, στην εγκύκλιο
διευκρινίζεται ότι στα εισοδήματα από την εργασία με τις μικρότερες αποδοχές
θα γίνεται παρακράτηση με συντελεστή 20%. Για μισθωτό με ετήσιο εισόδημα
15.000.000 δρχ. και τέσσερα παιδιά, η μηνιαία παρακράτηση από το 2000 θα
ανέλθει σε 276.186 δρχ. έναντι 286.719 δρχ. φέτος, δηλαδή θα προκύψει όφελος
10.533 δρχ. τον μήνα. Σύμφωνα με την εγκύκλιο, η παρακράτηση φόρου στις
διάφορες κατηγορίες αμειβομένων θα γίνεται ως εξής:


* Στους μισθωτούς, τους συνταξιούχους (από φορείς κύριας ασφάλισης) και τους
αμειβομένους με ημερομίσθιο τα λογιστήρια θα κάνουν τα παρακάτω βήματα:


1 Από το μηνιαίο ακαθάριστο εισόδημα του μισθωτού ή του συνταξιούχου θα
αφαιρούνται τα ποσά των κρατήσεων που έγιναν για ασφαλιστικές εισφορές κ.ά.


2 Το ποσό που θα προκύπτει θα ανάγεται σε ετήσιο εισόδημα αφού
υπολογισθούν τα δώρα Χριστουγέννων και Πάσχα αλλά και τυχόν εφάπαξ
καταβαλλόμενες αποδοχές.


3 Στο ετήσιο αυτό εισόδημα θα υπολογίζεται ο φόρος με βάση την κλίμακα
φορολογίας εισοδήματος και τις μειώσεις φόρου που προβλέπονται για τα
προστατευόμενα τέκνα.


4 Από το ποσό του φόρου θα αφαιρείται 2,5% και το υπόλοιπο θα
διαιρείται διά 14 για να προκύψει η μηνιαία παρακράτηση.


Υπενθυμίζεται ότι με βάση τις νέες αυξημένες εκπτώσεις φόρου για παιδιά
προβλέπεται μείωση του φόρου κατά 30.000 δρχ. για τους φορολογούμενους με ένα
παιδί, κατά 35.000 δρχ. το παιδί για φορολογούμενους με δύο παιδιά, 50.000
δρχ. το παιδί για μέχρι τρία παιδιά, 60.000 δρχ. για κάθε ένα μέχρι τα
τέσσερα. Το ποσό αυξάνεται κατά 10.000 δρχ. για κάθε παιδί από τα πέντε και πάνω.


Σημειώνεται ότι οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι θα πρέπει να υποβάλλουν στον
εργοδότη τους δήλωση μεταβολής της οικογενειακής τους κατάστασης τον Ιανουάριο
κάθε έτους αν έχει προηγηθεί αλλαγή, προκειμένου αυτή να ληφθεί υπόψη κατά την παρακράτηση.


* Στους αμειβομένους με ημερομίσθιο οι οποίοι παρέχουν υπηρεσίες ορισμένου
χρόνου αλλά διάρκειας μικρότερης από ένα έτος το ποσό της παρακράτησης ισούται
με το 3% επί του ακαθάριστου ημερομισθίου όταν αυτό είναι πάνω από 6.000 δρχ.
Για ημερομίσθιο κάτω των 6.000 δρχ. δεν θα γίνεται παρακράτηση αλλά θα
αποδίδεται μόνο το οφειλόμενο χαρτόσημο 1% και η εισφορά υπέρ ΟΓΑ 20%.


* Στις αμοιβές από υπερωρίες, επιχορηγήσεις, επιδόματα, αποζημιώσεις, καθώς
και σε όλες τις πρόσθετες αμοιβές, θα παρακρατείται το 20% επί του καθαρού
ποσού. Το ίδιο θα ισχύει και για τα εισοδήματα που καταβάλλονται αναδρομικά.


* Στις συντάξεις ή άλλες παροχές που καταβάλλονται από ταμεία επικουρικά,
μετοχικά, αρωγής ή αλληλοβοηθείας θα γίνεται παρακράτηση 5% όταν το καθαρό
ποσό της σύνταξης ή της παροχής δεν υπερβαίνει τις 600.000 δρχ. ετησίως, 10%
όταν το καθαρό ποσό κυμαίνεται από 600.000 δρχ. μέχρι 1.400.000 δρχ. τον χρόνο
και 15% για μεγαλύτερά ποσά.


* Στις αμοιβές των αξιωματικών και του κατώτερου πληρώματος του Εμπορικού
Ναυτικού από την εργασία τους σε εμπορικά πλοία, η παρακράτηση θα γίνεται με
συντελεστή 9% για τους αξιωματικούς και 6% για κατώτερο ημεδαπό πλήρωμα. Στις
αμοιβές του ιπτάμενου προσωπικού της Πολιτικής Αεροπορίας από την εργασία τους
σε αεροσκάφη η παρακράτηση φόρου θα υπολογίζεται με συντελεστή 15%. Επιπλέον
προβλέπεται ειδική εισφορά υπέρ ΟΓΑ επί του φόρου εισοδήματος που υπολογίζεται
με συντελεστή 10% στο τμήμα του φόρου μέχρι 60.000 δρχ. και 15% για το
επιπλέον ποσό φόρου. Επιβάλλεται επίσης χαρτόσημο 1% και εισφορά υπέρ ΟΓΑ 20%
επί του χαρτοσήμου.


(Άλλο ρεπορτάζ για την επιστροφή φόρου του ’99 στους συνταξιούχους του ΙΚΑ στη
σελίδα 42)

Επόμενο άρθρο

Google news

Ακολουθήστε tanea.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Σχετικά άρθρα

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
0 /50
0 /2000

Τα Νεότερα

  1. Nvidia: Το διοικητικό συμβούλιο εξετάζει την απομάκρυνση του CEO Jensen Huang
  2. Παρίσι: Φρουρός κατέρρευσε δίπλα στον Μακρόν στο Μέγαρο των Ηλυσίων (vid)
  3. Χέγκσεθ: Φρουρός τον επέπληξε για φασαρία στο Μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη (vid)

Πιο Σχολιασμένα

Πιο Διαβασμένα

Cookies