Οικονομία

Μηδέν φόρος για τα 3 εκατ.

Το λογότυπο ΤΑ ΝΕΑ με σκούρα μπλε γράμματα σε ανοιχτόχρωμο φόντο
Σχόλια
4 λεπτά





Αφορολόγητα θα είναι τα εισοδήματα μέχρι 3 εκατ. δρχ., ενώ θα υπάρξουν
ελαφρύνσεις και στα υψηλότερα κλιμάκια, κυρίως από τα 4 έως τα 10 εκατομμύρια δραχμές.








Οι αλλαγές αυτές στη φορολογία εισοδήματος προκύπτουν από τα σχέδια του
οικονομικού επιτελείου της κυβέρνησης για τη φορολογική μεταρρύθμιση, που
προβλέπουν αύξηση του αφορολόγητου ορίου και των εκπτώσεων φόρου για παιδιά,
καθώς και διεύρυνση των κλιμακίων και των συντελεστών για τη φορολογία
εισοδήματος φυσικών προσώπων. Ειδικότερα, το αφορολόγητο όριο για μισθωτούς
και συνταξιούχους προβλέπεται να αυξηθεί στα 2 εκατ. δρχ. από 1,355 εκατ. δρχ.
που είναι σήμερα, πράγμα που σημαίνει ότι μαζί με τις δαπάνες που εκπίπτουν
από το εισόδημα (ιατρική και νοσοκομειακή περίθαλψη, ενοίκια, ασφάλιστρα, κ.ά)
το αφορολόγητο ποσό θα διαμορφωθεί γύρω στα 3 εκατ. δρχ. Δηλαδή, για την
συντριπτική πλειονότητα των μισθωτών και των συνταξιούχων που θα δηλώνουν
εισόδημα στην Εφορία μέχρι 3 εκατ. δρχ. ο αναλογούν φόρος θα είναι μηδενικός.


Παιδιά και φοροελαφρύνσεις


Όμως αισθητή μείωση του τελικού φόρου εισοδήματος θα υπάρξει και για εκείνους
με υψηλότερα εισοδήματα οι οποίοι έχουν παιδιά, καθώς το ποσόν της έκπτωσης
φόρου θα αυξηθεί κλιμακωτά ανάλογα με την οικογενειακή κατάσταση.


Το επικρατέστερο σενάριο προβλέπει ότι οι αυξήσεις στις εκπτώσεις φόρου θα
κυμαίνονται από 2.500 δρχ. έως και 22.500 δρχ. ανάλογα με τον αριθμό των
παιδιών. Για κάθε παιδί μέχρι τα δύο, η αύξηση στην έκπτωση φόρου θα
κυμαίνεται από 2.500 δρχ. έως 5.000 δρχ., μέχρι τα τρία παιδιά θα ανεβαίνει
στις 17.500 δρχ. και για πάνω από τέσσερα παιδιά στις 22.500 δρχ. για κάθε ένα
από αυτά. Αυτό σημαίνει ότι όσοι έχουν δύο παιδιά το ποσόν της μείωσης του
φόρου που θα δικαιούνται θα είναι 60.000 δρχ. από 50.000 δρχ. που είναι
σήμερα, και για τρία παιδιά η συνολική έκπτωση του φόρου θα ανέρχεται στις
157.000 δρχ. από 105.000 δρχ. που είναι σήμερα.


Οι νέοι συντελεστές


Ανεξάρτητα από τις αφορολόγητες δαπάνες και τον αριθμό των παιδιών,
ελαφρύνσεις θα υπάρξουν και για εκείνους που δηλώνουν εισοδήματα από 4 έως 10
εκατ. δρχ., καθώς το κυβερνητικό σχέδιο προβλέπει ότι θα προστεθούν δύο νέα
κλιμάκια και συντελεστές σε αυτό το τμήμα που θα περιορίζουν τον φόρο που
αναλογεί στο συνολικό εισόδημα του φορολογούμενου.


Αν και δεν έχει προσδιορισθεί ακόμη το ύψος των νέων συντελεστών, υπάρχουν
προτάσεις υπηρεσιακών παραγόντων σύμφωνα με τις οποίες οι δύο συντελεστές θα
πρέπει να είναι 25% και 35%. Επίσης, προτείνεται να μειωθεί στο 42,5% και ο
ανώτερος συντελεστής φόρου που σήμερα είναι 45% και αφορά το τμήμα του
εισοδήματος πάνω από τα 15,825 εκατ. δρχ.


Οι υποστηρικτές του μέτρου θεωρούν ότι έτσι θα υπάρξει δικαιότερη κατανομή των
φορολογικών βαρών και θα ενισχυθεί ο βαθμός «ειλικρινείας» των φορολογούμενων
απέναντι στην Εφορία.


Οι άλλες αλλαγές


Στο πακέτο των μέτρων για τις αλλαγές στη φορολογία εισοδήματος που
επεξεργάζεται το οικονομικό επιτελείο περιλαμβάνεται ακόμη:


* Νομοθετική κατοχύρωση της τιμαριθμοποίησης της φορολογικής κλίμακας από το
2000 ανάλογα με το ποσοστό μεταβολής του πληθωρισμού.


* Κατάργηση του αφορολόγητου ποσού των 300.000 δρχ. για δαπάνες αγοράς
καταναλωτικών αγαθών και λήψης υπηρεσιών συνολικής αξίας μέχρι 1 εκατ. δρχ.


* Διατήρηση του καθεστώτος που ισχύει σήμερα για τις εκπτώσεις δαπανών από το
φορολογητέο εισόδημα που αφορούν τόκους στεγαστικών δανείων για αγορά πρώτης
κατοικίας, ιατρικά έξοδα, δίδακτρα, ενοίκια κ.ά. Ορισμένοι πάντως υπηρεσιακοί
παράγοντες προτείνουν να θεσπιστεί πλαφόν για το ποσό που θα αφαιρείται από το
εισόδημα και θα αφορά τις δαπάνες για ενοίκια, ασφάλιστρα και δίδακτρα.


* Κατάργηση των αντικειμενικών κριτηρίων φορολόγησης για τους ελεύθερους
επαγγελματίες και τις μικρομεσαίες εμπορικές επιχειρήσεις. Το καθαρό τους
εισόδημα για το 1999 θα προσδιορισθεί με λογιστικό τρόπο, δηλαδή με βάση τα
δεδομένα των βιβλίων, αλλά θα λαμβάνονται υπόψη και ακόμη δύο παράμετροι όπως
είναι ο Μοναδικός Συντελεστής Καθαρού Κέρδους και οι λειτουργικές δαπάνες της
επιχείρησης ή του καταστήματος.


* Κατάργηση του συντελεστή 35% και της επιχειρηματικής αμοιβής για τις
προσωπικές εταιρείες και φορολόγησή τους με κλιμακωτούς συντελεστές από 15%
έως 35%, ανάλογα με το ύψος των κερδών τους.


* Μείωση στο 28% από 35% του συντελεστή φορολογίας των Εταιρειών Περιορισμένης
Ευθύνης (ΕΠΕ).


Όσον αφορά τη φορολογία των μεγάλων επιχειρήσεων, το οικονομικό επιτελείο
αποφάσισε να μειωθούν σταδιακά οι συντελεστές φόρου έτσι ώστε να μην υπάρξουν
μεγάλες απώλειες στα έσοδα του προϋπολογισμού. Το σχέδιο προβλέπει μείωση των
συντελεστών μέχρι έξι μονάδες σε δύο δόσεις, το 2000 και το 2001.

Επόμενο άρθρο

Google news

Ακολουθήστε tanea.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Σχετικά άρθρα

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
0 /50
0 /2000

Τα Νεότερα

  1. Ισραήλ: Έκκληση Άιζενκοτ προς Νετανιάχου για σύνεση σε θέματα ασφαλείας
  2. Κυρίαρχος Άρης, έστησε πάρτι με 100άρα στο Αλεξάνδρειο κόντρα στη Ρίγα Ζέλι!
  3. Ιταλία: «Δεν υπάρχουν απειλές, θέλουν να προκαλέσουν χάος και φόβο», λέει η Τζόρτζια Μελόνι μετά τους συναγερμούς για βόμβες σε σχολεία

Πιο Σχολιασμένα

Πιο Διαβασμένα

Cookies