Αυξάνονται βασικοί μισθοί δικαστών, καθηγητών, αξιωματικών

Αναπροσαρμόζονται, με τροπολογίες που έφερε η κυβέρνηση (οι δύο αποσύρθηκαν,
αλλά θα επανακατατεθούν την άλλη εβδομάδα), οι βασικοί μισθοί δικαστικών
λειτουργών, καθηγητών ΑΕΙ, μονίμων στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων κ.λπ., και οι
συντάξεις του ΝΑΤ.
Η συζήτηση που έγινε για τις τροπολογίες είχε πολλές εντάσεις, κυρίως με την
«κόντρα» ανάμεσα στον πρόεδρο της Βουλής Απόστολο Κακλαμάνη και στον επίτιμο
πρόεδρο της Ν.Δ. Κωνστ. Μητσοτάκη, ο οποίος τόνισε ότι δεν μπορεί να
κατατίθενται την τελευταία στιγμή άσχετες τροπολογίες σε άσχετα νομοσχέδια. Ο
πρώην πρωθυπουργός είπε ότι με την κατάθεση την ύστατη ώρα το Κοινοβούλιο
μετατρέπεται σε «καρνάβαλο» και ο κ. Απ. Κακλαμάνης τού αντέτεινε ότι ένας
τέτοιος χαρακτηρισμός δεν θα έπρεπε να ειπωθεί στο Κοινοβούλιο, το οποίο
πρέπει όλοι να στηρίζουν.
Πόσα – ποιοι
Πάντως, σύμφωνα με τις τροπολογίες που κατέθεσε χθες ο υφυπουργός Οικονομικών
κ. Ν. Χριστοδουλάκης, «αναπροσαρμόζεται ο μηνιαίος βασικός μισθός όλων των
βαθμών της ιεραρχίας για δικαστικούς, στρατιωτικούς, διδάσκοντες σε ΑΕΙ και
ΤΕΙ και διαμορφώνεται ως ακολούθως»:
* «Για τους πρωτοδίκες και τους δικαστικούς αντιπροσώπους του Νομικού
Συμβουλίου του Κράτους στις 263.000 δραχμές».
* «Για τους ιατροδικαστές δ’ τάξης στις 207.000 δρχ.».
* «Για τους ανθυπολοχαγούς στις 188.500 δρχ.».
* «Για τους λέκτορες σε ΑΕΙ στις 261.000 δρχ.».
* «Για τους καθηγητές εφαρμογών ΤΕΙ στις 238.000 δρχ.».
* «Για τους ερευνητές δ’ στις 258.000 δρχ.».
* «Για τους Ειδικούς Λειτουργικούς Επιστήμονες στις 246.500 δρχ.».
* «Για τους παρέδρους με θητεία Π.Ι. στις 283.000 δρχ.».
* «Για τους συνεργάτες β’ ΚΕΠΕ στις 207.500 δρχ.».
* «Για τους τακτικούς καθηγητές Ανωτάτων Στρατιωτικών Σχολών και της Εθνικής
Σχολής Δημόσιας Υγείας στις 388.000 δρχ.».
* «Για τους ακολούθους πρεσβειών στις 186.000 δρχ.».
* «Για τους γιατρούς του ΕΣΥ, με βαθμό επιμελητή β’ στις 260.000 δρχ.».
* «Για τους τιτουλαρίους επισκόπους και βοηθούς επισκόπους της Εκκλησίας της
Ελλάδος στις 306.000 δρχ.».
Πάντως, με βάση τις αποδοχές αυτές μπορούν να υπολογιστούν και οι μισθοί των
επόμενων βαθμίδων.
Συντάξεις ΝΑΤ
Στο μεταξύ με άλλη τροπολογία «αυξάνονται αναδρομικά από 1/1/99 τα κατώτατα
όρια των συντάξεων του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου κατά 1,4% επί του ποσού που
καταβαλλόταν έως τις 31 Δεκεμβρίου πέρυσι. Όμως, πέραν του διορθωτικού ποσού,
από 1/1/99 όσοι λαμβάνουν τα κατώτατα όρια συντάξεων, καθώς και όσοι παίρνουν
συντάξεις έως 250.000 δρχ. παίρνουν μηνιαίο ποσοστό αύξησης 2,5%. Για
συντάξεις άνω των 250.000 δρχ. το ποσοστό αύξησης είναι 2%».
* Και με άλλη τροπολογία που κατέθεσε χθες ο υφυπουργός «απαλλάσσονται οι
εφημεριδοπώλες από την υποχρέωση τήρησης βιβλίων για το ημερολογιακό έτος 1995
και για τα έτη προ του 1993».












