Ελλάδα

Φορολογικός Οδηγός Οι μειώσεις φόρου για κάθε περίπτωση

Φορολογικός Οδηγός



Οι μειώσεις φόρου για κάθε περίπτωση
Σχόλια
3 λεπτά




Μείωση του φόρου που αρχίζει από τις 25.000 δρχ. και φτάνει τις 45.000 δρχ.
για κάθε παιδί δικαιούνται οι φορολογούμενοι με παιδιά. Αυτό σημαίνει ότι
ύστερα από την εκκαθάριση των φορολογικών δηλώσεων και τον υπολογισμό του
φόρου που αναλογεί στα εισοδήματα που δηλώθηκαν, για να βρεθεί το τελικό ποσό
του φόρου αφαιρείται φόρος ανάλογα με τον αριθμό των παιδιών.


Όταν ένας πατέρας έχει ένα παιδί, τότε η φορολογική του επιβάρυνση θα μειωθεί
κατά 25.000 δρχ. και αν έχει δύο τότε η μείωση είναι 50.000 δρχ. Δηλαδή αν,
για παράδειγμα, ύστερα από την εκκαθάριση προκύψει φόρος 100.000 δρχ., ο
φορολογούμενος με ένα παιδί θα πληρώσει 75.000 δρχ., ενώ αν έχει δύο παιδιά το
τελικό ποσό του φόρου θα είναι 50.000 δρχ.


Για όσους έχουν τρία παιδιά η φορολογική ελάφρυνση είναι 35.000 δρχ. για κάθε
παιδί, δηλαδή 105.000 δρχ.


Πολύτεκνοι


Σε 45.000 δρχ. για κάθε παιδί ανέρχεται η μείωση του φόρου για τις πολύτεκνες
οικογένειες με τέσσερα παιδιά και πάνω. Έτσι, όποιος έχει τέσσερα παιδιά
γλιτώνει φόρο 180.000 δρχ. ενώ με πέντε παιδιά η μείωση ανέρχεται στις 225.000 δρχ.


Στην περίπτωση κατά την οποία ο φόρος που αναλογεί στο φορολογητέο εισόδημα
του φορολογουμένου είναι μικρότερος από το φόρο που πρέπει να μειωθεί, λόγω
παιδιών, τότε η Εφορία διακρίνεται από… γαλαντομία. Αν κάποιος
οικογενειάρχης δηλώνει μικρά εισοδήματα και η έκπτωση του φόρου για τα παιδιά
είναι μεγαλύτερη από το ποσό του φόρου που αναλογεί στο φορολογητέο του
εισόδημα, τότε η διαφορά που δεν καλύπτεται εκπίπτει από το φόρο που αναλογεί
στη σύζυγό του.


Προσαύξηση


Η μείωση του φόρου προσαυξάνεται κατά 10.000 δρχ. για κάθε παιδί, όταν ο
φορολογούμενος είναι μισθωτός ή συνταξιούχος και κατοικεί ή προσφέρει
υπηρεσίες κατά εννέα μήνες τουλάχιστον το χρόνο στους νομούς Ξάνθης, Ροδόπης,
Έβρου, Λέσβου, Χίου, Σάμου και Δωδεκανήσου, καθώς και σε περιοχή των Νομών
Θεσπρωτίας, Ιωαννίνων, Καστοριάς, Φλώρινας, Πέλλας, Κιλκίς, Σερρών και Δράμας
η οποία απέχει λιγότερο από είκοσι χιλιόμετρα από τα σύνορα της χώρας.


Αν υποτεθεί ότι ένας μισθωτός που δεν έχει καθόλου εκπτώσεις, αλλά λόγω
παιδιών δικαιούται μείωση του φόρου, τότε με ένα παιδί δεν θα πληρώσει καθόλου
φόρο αν το εισόδημά του είναι μέχρι 1.855.000 δρχ.


Στην περίπτωση που έχει δύο παιδιά, το αφορολόγητο όριο είναι 2.355.000 δρχ.
Με 3 παιδιά, το όριο φτάνει τα 2.910.000 δρχ., με 4 παιδιά τα 3.410.000 δρχ.
και με πέντε τα 3.710.000 δρχ.


Για τους ελεύθερους επαγγελματίες, τους εμπόρους, τους βιοτέχνες και γενικά
όλους τους φορολογουμένους πλην μισθωτών και συνταξιούχων, τα αφορολόγητα όρια
είναι, αντίστοιχα, 1.555.000 δρχ. για όσους έχουν ένα παιδί, 2.055.000 δρχ.
για τους φορολογουμένους με 2 παιδιά, 2.810.000 δρχ. με 3 παιδιά, 3.310.000
δρχ. όταν είναι πολύτεκνοι με 4 παιδιά και 3.610.000 δρχ. με 5 παιδιά.


Διαφορές


Η διαφορά ανάμεσα στους μισθωτούς και τους συνταξιούχους με τους άλλους
φορολογουμένους οφείλεται στο γεγονός ότι το ποσό στο οποίο εφαρμόζεται ο
μηδενικός συντελεστής της φορολογικής κλίμακας είναι μεγαλύτερο για τους
μισθωτούς και τους συνταξιούχους.


Συγκεκριμένα, για τους μισθωτούς και συνταξιούχους το πρώτο κλιμάκιο του
εισοδήματος, για το οποίο ο συντελεστής είναι μηδέν, φτάνει το 1.355.000 δρχ.,
ενώ για τους υπόλοιπους φορολογουμένους το ποσό αυτό είναι 1.055.000 δρχ.

Επόμενο άρθρο

Google news

Ακολουθήστε tanea.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Σχετικά άρθρα

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
0 /50
0 /2000

Τα Νεότερα

  1. «Φως στο τούνελ» με την Αγγελική Νικολούλη – Παρασκευή 13 Νοεμβρίου στις 23:20
  2. Καιρός: «Κοκτέιλ» αφρικανικής σκόνης και ζέστης το Σάββατο – Έρχονται βροχές και πτώση της θερμοκρασίας την Κυριακή
  3. Υπόθεση κατασκοπείας στην Nvidia: Στο στόχαστρο και ο υπουργός Εμπορίου των ΗΠΑ, Χάουαρντ Λάτνικ

Πιο Σχολιασμένα

Πιο Διαβασμένα

Cookies