Το γεωπολιτικό «δράμα» ήταν ανέκαθεν ένα από τα συστατικά στοιχεία του διαγωνισμού τραγουδιού της Γιουροβίζιον. Μπορεί ο διαγωνισμός της Γηραιάς Ηπείρου (και της Αυστραλίας πια) να είναι εκ διακηρύξεως μη πολιτικός, κουνώντας σε κάθε ευκαιρία τη σημαία του «no politica», η πραγματικότητα, όμως, όπως συμβαίνει συνήθως, διαψεύδει τέτοιες βαρυσήμαντες διακηρύξεις. Σχεδόν από την απαρχή της, η Γιουροβίζιον αποτέλεσε για τις χώρες μια πλατφόρμα ήπιας ισχύος, όπου παλαιότερα με ένα ελαφρό τραγούδι, πιο πρόσφατα με ένα έθνικ, ένα ποπ, μια μπαλάντα ή κάτι το ακατάτακτο, κι όλα αυτά πασπαλισμένα με πολύ κιτς και camp αισθητική, κάθε κράτος μέσω της δημόσιας τηλεόρασής του διοχέτευε εν πολλοίς την πολιτιστική διπλωματία του. Βέβαια, πολιτική «δήλωση» δεν είναι μόνο μια συμμετοχή, αλλά και μια αποχή, ενώ συχνά στο παιχνίδι μπαίνουν ευτράπελα αλλά και η εξωτερική πολιτική ή η εσωτερική κατάσταση των χωρών που συμμετέχουν.


Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ