Αύξηση ποσών κατά 8% για περισσότερους δικαιούχους

Υπεγράφη η Κοινή Υπουργική Απόφαση για την αύξηση κατά 8% του προγράμματος Eλάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα. Τα ποσά αναδιαμορφώνονται με την αύξηση του 8% και ανέρχονται για τις αιτήσεις εκείνες που θα εγκριθούν από 1/12/2023 σε 216 ευρώ αντί 200 ευρώ τον μήνα για μονοπρόσωπο νοικοκυριό, 108 ευρώ αντί 100 ευρώ για κάθε επιπλέον ενήλικο μέλος και 54 ευρώ αντί 50 ευρώ για κάθε ανήλικο μέλος. Ως ανώτατο όριο του εγγυημένου ποσού ορίζονται τα 972 ευρώ μηνιαίως, ανεξαρτήτως της σύνθεσης του νοικοκυριού.
Κριτήρια
Επιπλέον η αύξηση του εγγυημένου ποσού συμπαρασύρει και τα εισοδηματικά κριτήρια ένταξης στο πρόγραμμα. Συγκεκριμένα, το δηλούμενο εισόδημα του νοικοκυριού, έξι μήνες πριν από την υποβολή της αίτησης, δεν θα πρέπει να ξεπερνά τα παρακάτω ποσά:
– Μονοπρόσωπο νοικοκυριό €1.296 (έναντι €1.200).
– Νοικοκυριό αποτελούμενο από δύο ενήλικα μέλη ή μονογονεϊκή οικογένεια με ένα ανήλικο μέλος €1.944 (έναντι €1.800).
– Νοικοκυριό αποτελούμενο από δύο ενήλικα και ένα ανήλικο μέλος ή μονογονεϊκή οικογένεια με δύο ανήλικα μέλη €2.268 (έναντι €2.100).
– Νοικοκυριό αποτελούμενο από τρία ενήλικα μέλη ή δύο ενήλικα και δύο ανήλικα μέλη ή μονογονεϊκή οικογένεια με τρία ανήλικα μέλη €2.592 (έναντι €2.400).
– Νοικοκυριό αποτελούμενο από τρία ενήλικα και ένα ανήλικο μέλος ή δύο ενήλικα και τρία ανήλικα μέλη ή μονογονεϊκή οικογένεια με τέσσερα ανήλικα μέλη €2.916 (έναντι €2.700).
– Νοικοκυριό αποτελούμενο από τέσσερα ενήλικα μέλη ή δύο ενήλικα και τέσσερα ανήλικα μέλη ή μονογονεϊκή οικογένεια με πέντε ανήλικα μέλη €3.240 (έναντι €3.000).
Το εξαμηνιαίο εισόδημα δεν μπορεί να υπερβαίνει πλέον το ποσό των €5.832 (έναντι €5.400 προ της αυξήσεως), ανεξαρτήτως του αριθμού των μελών του νοικοκυριού. Συνεπώς πέραν της αύξησης του ποσού που λαμβάνουν οι ωφελούμενοι, αναμένεται και αύξηση του αριθμού των δικαιούχων.














