Υψηλότερο δώρο Πάσχα λόγω αυξημένου κατώτατου μισθού
Αυξημένο δώρο Πάσχα θα λάβουν 585.000 εργαζόμενοι που αμείβονται με τον κατώτατο μισθό. Από την 1η Απριλίου 2023 τέθηκε σε ισχύ ο νέος κατώτατος μισθός, ο οποίος, με την τελευταία αύξηση κατά 9,4%, διαμορφώνεται στα 780 ευρώ, ενώ αυξάνεται και το κατώτατο ημερομίσθιο στα 34,84 ευρώ (συνολική αύξηση 5,8 ευρώ από το 2019).Παράλληλα, η αύξηση του κατώτατου μισθού, η οποία, στην παρούσα φάση, αφορά 585.000 εργαζομένους του ιδιωτικού τομέα, συνεπάγεται αύξηση του επιδόματος ανεργίας, το οποίο διαμορφώνεται στα 479 ευρώ τον μήνα (από 438 ευρώ).
Σχετικά με τις καθαρές αποδοχές, το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων διευκρινίζει ότι ο καθαρός μισθός ύστερα από φόρους και εισφορές ανέρχεται σε 667 ευρώ τον μήνα (778 ευρώ με δώρα και επίδομα άδειας) από 548 ευρώ το 2019 (639 ευρώ με δώρα και επίδομα άδειας).
Συνολικά, οι εργαζόμενοι που αμείβονται με τον κατώτατο μισθό θα εισπράττουν τρεις επιπλέον καθαρούς μισθούς σε σχέση με το 2019 σε ετήσια βάση, καθώς οι ετήσιες αποδοχές αυξάνονται από 7.667 ευρώ το 2019 σε 9.336 ευρώ το 2023 (συν 1.669 ευρώ ή 21,8%). Οσοι είχαν συμπληρώσει τουλάχιστον μία τριετία στην εργασία τους μέχρι τις 14 Φεβρουαρίου του 2012 έχουν επιπλέον αποδοχές, οι οποίες μπορούν να φτάσουν μέχρι και το 30%, ανάλογα με τα έτη προϋπηρεσίας.
Οι μέσες αμοιβές
Ταυτόχρονα, όπως προκύπτει από τα στοιχεία του Πληροφοριακού Συστήματος ΕΡΓΑΝΗ, οι μέσες αμοιβές το 2022 αυξήθηκαν κατά 12,4% σε σχέση με το 2019. Σύμφωνα με το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, με την αύξηση που αποφασίστηκε η Ελλάδα ανεβαίνει στη 10η θέση μεταξύ των 22 χωρών-μελών της ΕΕ που έχουν κατώτατο μισθό, από τη 13η θέση προηγουμένως, και σε όρους αγοραστικής δύναμης ανεβαίνει στη 13η θέση από τη 18η προηγουμένως.
Από το 2019 έως και σήμερα ο κατώτατος μισθός αυξήθηκε σωρευτικά κατά 20%, από 650 ευρώ τον Φεβρουάριο του 2019 αυξήθηκε στα 663 ευρώ τον Ιανουάριο του 2022, στα 713 ευρώ τον Μάιο του 2022 και στα 780 ευρώ τον Απρίλιο του 2023 (συνολική αύξηση 130 ευρώ). Μάλιστα, αν συνυπολογιστούν τα δώρα και το επίδομα άδειας, ο κατώτατος μισθός σε δωδεκάμηνη βάση διαμορφώνεται στα 910 ευρώ ή 151,7 ευρώ τον μήνα περισσότερα σε σχέση με το 2019.














