Με τους κομματικούς μηχανισμούς να βρίσκονται ήδη σε προεκλογική κίνηση, πρωτίστως σε κυβέρνηση  και αξιωματική αντιπολίτευση, έχουν αρχίσει να αναδεικνύονται και οι βασικές δεξαμενές ψηφοφόρων στις οποίες στοχεύουν προκειμένου να βελτιώσουν τη θέση τους. Τα κριτήρια, κοινωνικά, επαγγελματικά ή ηλικιακά, έχουν μπει στο μικροσκόπιο και σε αυτά εστιάζουν και τα λεγόμενα ποιοτικά στοιχεία των δημοσκοπήσεων. Για τη ΝΔ η ομάδα των νέων ψηφοφόρων, ιδίως εκείνων που στις κάλπες του 2023 θα ψηφίσουν για πρώτη φορά και αυτούς προσεγγίζει και κατά τις περιοδείες του ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Ειδικός σχεδιασμός υπάρχει επίσης και για τις ευάλωτες κοινωνικά και οικονομικά ομάδες, στους οποίους απευθύνονται και τα περισσότερα μέτρα στήριξης. Αντίθετα, στην Κουμουνδούρου – που συνεχίζουν μέσα από σειρά εξαγγελιών να αποβλέπουν στην προσέγγιση της μεσαίας τάξης και των ελεύθερων επαγγελματικών – εξακολουθούν να καταγράφουν ένα μεγάλο χάσμα με το πεδίο των συνταξιούχων.