Η θέση ότι η ταυτότητα φύλου, η ίδια η συγκρότηση είναι σε τελική ανάλυση το προϊόν μιας διαδικασίας που μόνο ως κοινωνική παραγωγή μπορεί να περιγραφεί έχει αμφισβητηθεί ποικιλοτρόπως, κυρίως με επιχειρήματα περί της «φυσικότητας» των έμφυλων ρόλων. Μόνο που αυτό με τον έναν ή τον άλλο τρόπο καταλήγει να «φυσικοποιεί» σχέσεις εξουσίας και τη βία. Κοινωνική παραγωγή σημαίνει και δυνατότητα αλλαγής και κοινωνικού μετασχηματισμού. Και αυτό μόνο ως κάτι αισιόδοξο μπορεί να θεωρηθεί.