Λυπητερή… $31,5 εκατ. ήρθε για την Ελλάκτωρ από το έργο που είχε αναλάβει τα προηγούμενα πέντε χρόνια η θυγατρική της Ακτωρ στην Ντόχα του Κατάρ και συγκεκριμένα την κατασκευή της «Χρυσής Γραμμής» του Μετρό.

Οπως ανακοίνωσε η μητρική εταιρεία στις 23 Ιουλίου της γνωστοποιήθηκε απόφαση του Διεθνούς Διαιτητικού Δικαστηρίου, η οποία επιδικάστηκε υπέρ υπεργολάβου και σε βάρος της κοινοπραξίας ALYSJ-JV στην οποία συμμετείχε με 32% η Ακτωρ. Το ποσό ανέρχεται συνολικά στα $98,5 εκατ. στο πλαίσιο σύμβασης υπεργολαβίας που είχε συναφθεί μεταξύ τοπικής εταιρείας και της προαναφερόμενης κοινοπραξίας. Η σύμβαση αφορούσε στην εκτέλεση του έργου της χρυσής γραμμής (Gold Line) για το μετρό της Ντόχα στο κράτος του Κατάρ.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Ελλάκτωρ, «επισημαίνεται πως η ευθύνη των μελών της Κοινοπραξίας είναι αναλογική, συνεπώς η συμμετοχή της Ακτωρ στην υποχρέωση εξόφλησης του επιδικασθέντος ποσού αντιστοιχεί σε ποσό ύψους $31,5 εκατ. περίπου, σε περίπτωση δε που υποχρεωθεί να καταβάλει ποσόν μεγαλύτερο του αναλογούντος σε αυτήν, θα διεκδικήσει το υπερβάλλον ποσόν αναγωγικά από τα λοιπά μέλη της Κοινοπραξίας, τα οποία είναι αξιόχρεα και φερέγγυα».

Η εισηγμένη υπενθυμίζει ακόμη ότι «η ανωτέρω διαιτησία ξεκίνησε κατόπιν αιτήσεων διαιτησίας που υπεβλήθησαν από τον υπεργολάβο στα τέλη του 2017, η ακροαματική διαδικασία ολοκληρώθηκε τον Ιούνιο του 2020, ενώ η κοινοπραξία είχε λάβει επιστολή από τον νομικό της παραστάτη, o οποίος εκτίμησε ότι η αξίωση του υπεργολάβου δεν αναμενόταν να ευδοκιμήσει».

«Η Ακτωρ», συνεχίζει η Ελλάκτωρ στην ανακοίνωσή της, «συνεργάζεται με τα υπόλοιπα μέλη της Κοινοπραξίας προκειμένου να ασκηθεί αγωγή ακύρωσης κατά της ανωτέρω απόφασης, ενώ σε συνεργασία τόσο με τα άλλα μέλη της κοινοπραξίας όσο και με τους νομικούς της συμβούλους θα αξιολογήσει σύμφωνα με τα ΔΠΧΑ τον λογιστικό χειρισμό που θα υιοθετηθεί».