Ανελέητο κυνηγητό και σκληρές διαπραγματεύσεις με κλέφτες είναι η καθημερινότητα του ντετέκτιβ τέχνης Κρίστοφερ Μαρινέλο, μετρ στον εντοπισμό κλεμμένων αριστουργημάτων. Αυτό από μόνο του προδίδει την γκρίζα και οριακή περιοχή που πρέπει να κινείται: ανάμεσα στους κλέφτες και τους πλούσιους συλλέκτες. Αυτό κάνει για δεκαετίες προσπαθώντας να βρει τα ίχνη πινάκων όπως του Γουόρχολ, του Πικάσο, του Βαν Γκογκ κ.ά. Οπως το έργο του Πολ Ντελβό «Le Rendez-vous d’ Ephese» που η ιστορία της επανάκτησής του αφηγείται τις σκοτεινές διαδρομές του υποκόσμου της τέχνης. Ενα καλοκαιρινό πρωινό του 2008, ο Μαρινέλο περίμενε στην 72η οδό στο Μανχάταν της Νέας Υόρκης. Κάποια στιγμή σταματάει μια χρυσή Mercedes με φιμέ τζάμια και του πετάει μια μεγάλη τσάντα. Μέσα είχε τυλιγμένο το σπουδαίο έργο του βέλγου καλλιτέχνη Ντελβό. Η εκτιμώμενη τότε αξία του ήταν 6 εκατομμύρια δολάρια. «Ενα κλεμμένο έργο – όπως για παράδειγμα ένα κεραμικό πουλί του Μάρτιν Μπράδερς από αυτό που εντόπισα πρόσφατα – από το 2005 που εξαφανίστηκε από μια βιβλιοθήκη του Λονδίνου και έπειτα εμφανιζόταν συχνά σε δημοπρασίες ή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης».

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ