Μπορεί να υπάρχει τέχνη χωρίς αντικείμενο; Μία πρόσφατη είδηση έφερε ταραχή στο περιβάλλον της σύγχρονης τέχνης. Ενας καλλιτέχνης που ονομάζεται Beeple πούλησε σε δημοπρασία του οίκου Christie’s ένα έργο του αποτελούμενο από χιλιάδες ψηφιακές φωτογραφίες , το «Everydays: the first 5000 days», στην αδιανόητη τιμή των 69,3 εκατομμυρίων δολαρίων. Η ταραχή προήλθε από το γεγονός ότι το ψηφιακό έργο του Beeple (ονομάζεται Μάικ Βίνκελμαν και είναι επαγγελματίας γραφίστας) έπιασε την τρίτη υψηλότερη τιμή δημοπρασίας που επιτεύχθηκε για έναν ζωντανό καλλιτέχνη, μετά τον Τζεφ Κουνς και τον Ντέιβιντ Χόκνεϊ. Η ταραχή διαρκεί και προκαλεί κύματα δημοσιευμάτων για έναν ακόμη λόγο: ο Christie’s δέχτηκε να εισπράξει την αξία του έργου «5.000 Days» σε κρυπτονομίσματα της μορφής Ether (σ.σ.: τη στιγμή που γράφεται το κείμενο η νομισματική ισοτιμία είναι: 1 Ether=1.794 δολάρια). Η αναστάτωση συμβαίνει επειδή μία σειρά ανάλογων ψηφιακών έργων, τα οποία δεν έχουν υλικότητα, αλλά μία ψηφιακή υπογραφή – τη λεγόμενη Non-Fungible Token (NFT) – τα καθιστά μοναδικά αντικείμενα. Aυτά τα ψηφιακά συλλεκτικά αντικείμενα χρησιμοποιούν τεχνολογία blockchain για να δώσουν στους αγοραστές την κυριότητα του μοναδικού αντικειμένου και πωλούνται σε υψηλές τιμές. Τα έργα αυτά μπορεί να είναι ένα μιμίδιο/meme γάτας, όπως το «Nyan Cat» που πωλήθηκε για 590.000 δολάρια, ή το πρώτο τιτίβισμα/tweet που ανήρτησε ο ιδρυτής του Twitter Τζακ Ντόρσεϊ . Ακόμη και το τραγούδι με τίτλο «NFT» που ανέβασε πρόσφατα στο Twitter ο Ελον Μασκ, ο δισεκατομμυριούχος επιχειρηματίας και ιδιοκτήτης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων Tesla ανακοινώνοντας ότι το πουλά ως NFT.

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ