Έντυπη Έκδοση
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου του tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Αν είστε συνδρομητής μπορείτε να συνδεθείτε από εδώ:
Σύνδεση μέλους
Αν θέλετε να γίνετε συνδρομητής μπορείτε να αποκτήσετε τη συνδρομή σας εδώ:
Εγγραφή μέλους
Σε συνομιλίες για την πιθανή δημιουργία υπερατλαντικού γίγαντα στον χώρο των αγορών αγαθών πρώτης ανάγκης, των σουπερμάρκετ και γενικότερα των λιανικών πωλήσεων βρίσκεται η καναδική εταιρεία Alimentation Couche-Tard με τη γαλλική αλυσίδα Carrefour.
Οι Καναδοί ανακοίνωσαν ότι έχουν ξεκινήσει διερευνητικές συζητήσεις με την Carrefour επιβεβαιώνοντας πληροφορίες του Bloomberg. Εάν προχωρήσει ένα τέτοιο μεγάλο ντιλ, κάτι το οποίο δεν είναι γνωστό ακόμη αν θα γίνει, η συνδυασμένη αξία των δύο ομίλων αναμένεται ότι θα φτάσει τα 50 δισ. δολάρια. Να σημειωθεί πάντως πως η γαλλική κυβέρνηση δεν βλέπει με καλό μάτι ένα τέτοιο ντιλ, σύμφωνα τουλάχιστον με τον υπουργό Οικονομικών Μπρούνο Λεμέρ που έκανε λόγο για τη σημασία που έχει ο εγχώριος έλεγχος στην αλυσίδα τροφίμων.
Πηγές του Bloomberg ανέφεραν ότι η αρχική προσφορά της Couche-Tard για τα γαλλικά σουπερμάρκετ αποτιμά τη μετοχή στα 20 ευρώ. Πρόκειται για περίπου 30% υψηλότερη τιμή από το κλείσιμο της Τρίτης, που ανεβάζει την αξία της εταιρείας στα περίπου 16 δισ. ευρώ ή 20 δισ. δολάρια. Οι μετοχές της Carrefour σημείωναν χθες μεγάλη άνοδο, πάνω από 10%, καθώς οι αγορές βλέπουν με καλό μάτι την προσέγγιση αυτή.
Μέχρι τώρα η Couche-Tard είχε επικεντρώσει το ενδιαφέρον της σε καταστήματα προμήθειας τροφίμων και άλλων ειδών πρώτης ανάγκης και σε σταθμούς ανεφοδιασμού οχημάτων, αλλά όχι σε μεγάλα σουπερμάρκετ. Εχει καταφέρει να χτίσει ολόκληρη αυτοκρατορία με το να αγοράζει σταδιακά και μεθοδικά μικρότερους ανταγωνιστές, πρώτα στον Καναδά, έπειτα στις ΗΠΑ, από το 2001 και μετά, και πλέον στην Ευρώπη, από το 2012. Εκείνη τη χρονιά οι Καναδοί εξαγόρασαν τη Statoil Fuel & Retail ASA βάζοντας πόδι στη Σκανδιναβία και στη Βαλτική.
Μια συμφωνία με την Carrefour θα επέκτεινε σημαντικά την παρουσία της καναδικής αλυσίδας στην Ευρώπη, όπου η γαλλική εταιρεία έχει πάνω από 2.800 σουπερμάρκετ και περισσότερα από 700 υπερμάρκετ (τεράστια σουπερμάρκετ). Η Carrefour απασχολεί σε όλον τον κόσμο περισσότερους από 300.000 εργαζομένους. Πάνω από τις μισές πωλήσεις της παγκοσμίως προέρχονται από τη Γαλλία και θεωρείται μία από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις στη χώρα. Για τον λόγο αυτόν η προσέγγιση αυτή έχει και μεγάλη εθνική σημασία. Το μεγάλο αφεντικό της Carrefour, ο Αλεξάντερ Μπονπάρ, τα τελευταία χρόνια εφαρμόζει σχέδιο μείωσης του λειτουργικού κόστους με στόχο να διοχετευθούν περισσότερα χρήματα στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Το στοίχημα αυτό ήταν μέχρι τώρα πετυχημένο, καθώς οι ηλεκτρονικές αγορές για όλα τα είδη έχουν ανθήσει στην Ευρώπη και όχι μόνο, λόγω της πανδημίας.
Η Carrefour θεωρείται πρωτοπόρος στα υπερμάρκετ, τα τεράστια σουπερμάρκετ για όλα τα είδη. Ωστόσο τα τελευταία χρόνια είχε να αντιμετωπίσει αυξημένο ανταγωνισμό από εταιρείες όπως η Leclerc αλλά και από γερμανικές εκπτωτικές αλυσίδες που έχουν κάνει την παρουσία τους στη Γαλλία. Η γαλλική εταιρεία πριν από δύο χρόνια πούλησε το 80% του μεριδίου της σε θυγατρική στην Κίνα με αγοραστή την τοπική αλυσίδα Suning.
Η Couche-Tard είχε προσπαθήσει το 2019 να εξαγοράσει την Caltex Australia προσφέροντας 5,8 δισ. δολάρια με στόχο να κάνει δυναμική την παρουσία της και στην Αυστραλία, αλλά τελικά αποφάσισε να υποχωρήσει τον Απρίλιο επειδή ξέσπασε η πανδημία. Η καναδική εταιρεία έχει ως έδρα το Μόντρεαλ και διατηρεί δίκτυο με πάνω από 9.000 καταστήματα στη Βόρεια Αμερική, τα οποία φέρουν διάφορα εμπορικά σήματα. Απασχολεί περίπου 110.000 άτομα. Η παρουσία της είναι μικρότερη στην Ευρώπη, όπου το δίκτυό της δεν ξεπερνά τα 3.000 καταστήματα. Πολλά από τα καταστήματα της εταιρείας στεγάζουν και πρατήρια καυσίμων, τα οποία ανήκουν στην ίδια.
Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1980 στον Καναδά. Τα κορυφαία στελέχη της φημίζονται ότι προτού αποφασίσουν να προχωρήσουν σε μια εξαγορά, επισκέπτονται πάρα πολλά καταστήματα για να σχηματίσουν ιδία εικόνα για τις δραστηριότητες της εταιρείας και να εντοπίσουν πιθανές αδυναμίες.