Η πρόοδος των ηλεκτρικών την επόμενη πενταετία σε επίπεδο αυτονομίας, απόδοσης και στους χρόνους φόρτισης θα είναι ραγδαία. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, που ήδη μπήκαν στη ζωή πολλών ευρωπαϊκών χωρών και μεταξύ αυτών και στην Ελλάδα με το πρόγραμμα επιδότησης έως 6.000 ευρώ,  αναμένεται να κερδίσουν μεγάλο μερίδιο υποψήφιων αγοραστών μέσω τόσο της λιανικής αγοράς όσο και της αγοράς χρονομίσθωσης (leasing).  Σήμερα, τα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα προσφέρονται με διπλάσιες αυτονομίες από αυτές που προσέφεραν πριν από τρία-τέσσερα χρόνια. Ενα άλλο σημαντικό στοιχείο είναι ότι η πλειονότητα των ηλεκτρικών προσφέρεται με διαβαθμίσεις μπαταριών, που καθορίζουν και την αυτονομία τους. Αυτό σημαίνει ότι ένα νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο προσφέρεται σε δύο, τρεις ή και τέσσερις εκδόσεις από πλευράς αυτονομίας, από 200, 300 έως και 500 χιλιόμετρα! Σήμερα τα EV μοντέλα χρησιμοποιούν για την αποθήκευση της ηλεκτρικής ενέργειας τις μπαταρίες ιόντων λιθίου. Στο μέλλον αναμένεται να δούμε ραγδαίες εξελίξεις όσων αφορά τη χωρητικότητά τους, κάτι που συνεπάγεται τον διπλασιασμό της αυτονομίας.

Ηδη η Mercedes-Benz ανακοίνωσε ότι ένα νέο της κόνσεπτ μοντέλο θα προσφέρει αυτονομία έως 1.200 χιλιόμετρα, ενώ η Tesla δείχνει να έχει τη … μυστική συνταγή για τις νέας γενιάς μπαταρίες που θα φλερτάρουν με διπλάσιες αυτονομίες από αυτές που προσφέρουν σήμερα τα μοντέλα της. Ταυτόχρονα θα μειωθεί και το κόστος τους. Οπως ανακοίνωσε ο Ελον Μασκ, οι επόμενες μπαταρίες, που θα κυκλοφορήσουν σε λιγότερο από τρία χρόνια, θα είναι πιο φθηνές, ενώ είναι πολύ πιθανόν η αμερικανική φίρμα να λανσάρει στην αγορά και τη φθηνότερη μπαταρία που εξελίσσει η Tesla.

ΑΚΡΙΒΗ ΜΟΥ ΕΠΕΝΔΥΣΗ. Πάντως η εξέλιξη των προσιτών μπαταριών φαίνεται ότι δεν είναι μια φθηνή υπόθεση για τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Το BMW Group, που ανακοίνωσε ότι θα κατασκευάζει μπαταρίες υψηλής τάσης και τα εξαρτήματά τους σε γερμανικά εργοστάσια, ετοιμάζεται να βάλει πολύ βαθιά το χέρι στην τσέπη. Μέχρι το 2022 η εταιρεία θα επενδύσει πάνω από 100 εκατ. ευρώ στις παραγωγικές εγκαταστάσεις της Λειψίας, ανταποκρινόμενη στις συνεχώς αυξανόμενες πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Και όλα αυτά για να είναι συνεπής με την πρόβλεψη-δέσμευσή της, που επιθυμεί από το 2021 ένα στα τέσσερα οχήματα του BMW Group που πωλούνται στην Ευρώπη να είναι ηλεκτροκίνητο και το 2030 να είναι ένα στα δύο! Μέχρι σήμερα οι μπαταρίες υψηλής τάσης για τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα κατασκευάζονται σε εργοστάσια παραγωγής μπαταριών στην Ευρώπη, στην Κίνα και στις ΗΠΑ.

Και όλα αυτά ώστε οι αυτοκινητοβιομηχανίες να προσπεράσουν ένα «εμπόδιο», αυτό της μικρής αυτονομίας τους, που φρενάρει το μεγαλύτερο εύρος των υποψήφιων αγοραστών να αποκτήσουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Οπότε, αν τηρηθούν τα παραπάνω και οι μπαταρίες εξελιχθούν, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αναμένεται να «προσπεράσουν» στο σύνολό τους τα επόμενα χρόνια την αυτονομία που προσφέρουν τα αντίστοιχα μοντέλα βενζίνης!  Tέλος, σημαντικό στοιχείο παίζει σήμερα στα υπάρχοντα ηλεκτρικά οχήματα και η εγγύησή τους. Εδώ, οι περισσότεροι κατασκευαστές καλύπτουν με εγγύηση τις μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων τους για οκτώ έτη ή 100.000 χιλιόμετρα. Στο μέλλον αναμένεται να δούμε μεγάλες «μάχες» στον βωμό των πωλήσεων, με επίκεντρο τη μακροζωία των μπαταριών. Λίαν συντόμως έρχονται εξελίξεις που θα… ηλεκτρίσουν τη συγκεκριμένη, ανερχόμενη αγορά.