Μπορεί οι πετρελαιοκινητήρες να έχουν βρεθεί τα τελευταία χρόνια στο μάτι του κυκλώνα – ιδιαίτερα μετά το σκάνδαλο με τα παραποιημένα λογισμικά που ξέσπασε το 2015 – όμως, όπως, φαίνεται, αρκετές μεγάλες εταιρείες, παράλληλα με την ταχύτατη ανάπτυξη των νέων μορφών ενέργειας  (ηλεκτροκίνηση, φυσικό αέριο, υδρογόνο) συνεχίζουν να ποντάρουν (και να εξελίσσουν) στους ντίζελ κινητήρες, μιας και θεωρούν ότι ακόμη είναι πολύ νωρίς για να αντικατασταθούν. Ακόμη και οι πιο πολυτελείς ευρωπαϊκές φίρμες πιστεύουν ότι η σύγχρονη πετρελαιοκίνηση που τηρεί τις πιο αυστηρές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων, έχει να προσφέρει αρκετά στην αυτοκινητοβιομηχανία, ενώ δεν τίθεται κανένας λόγος κατάργησης, μιας και όπως αναφέρουν οι εκπομπές CO2 είναι πολύ πιο κάτω από αυτές των βενζινοκινητήρων. Ολα τα παραπάνω επιβεβαιώνονται και από την BMW, η οποία θεωρεί ότι οι πετρελαιοκινητήρες έχουν ζωή για τουλάχιστον άλλα 20 χρόνια, κάτω από τα καπό των μοντέλων της. Μάλιστα, σε πρόσφατη συνέντευξή του, ο τεχνικός διευθυντής της BMW ανέφερε ότι η πετρελαιοκίνηση είναι ακόμη απαραίτητη και ότι ακόμη και αν το 2025 το 20% των πωλήσεων της BMW προέρχεται από τα ηλεκτρικά της μοντέλα, αυτό σημαίνει ότι το 80% των μοντέλων της θα διαθέτουν κινητήρα εσωτερικής καύσης. Mάλιστα, τόνισε, ότι η ηλεκτροκίνηση και τα Plug-in θα αγκαλιαστούν περισσότερο στην Ευρώπη, παρά σε χώρες της Ασίας, όπου οι υποδομές σε ταχυφορτιστές είναι ακόμη στα σπάραγμα. Για αυτόν τον λόγο και η βαυαρική φίρμα θα συνεχίσει να επενδύει στα ντίζελ μοτέρ, κυρίως στα τετρακύλινδρα και εξακύλινδρα για τα πιο μεγάλα μοντέλα της. Στο ίδιο μήκος κύματος και η Mercedes-Benz, η οποία μπορεί να ετοιμάζει μπαράζ ηλεκτρικών μοντέλων τα επόμενα χρόνια, όμως, παράλληλα, αναπτύσσει και επενδύει στην εξέλιξη των πετρελαιοκινητήρων όπου οι «ένοχες» εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx) είναι πολύ πιο κάτω από το νόμιμο όριο, ενώ σε συνδυασμό με μελλοντικά υβριδικά συστήματα, οι ρύποι μειώνονται δραματικά. Πάντως, οι καταναλωτές συνεχίζουν να βλέπουν με σκεπτικισμό ακόμη και τα πιο σύγχρονα πετρελαιοκίνητα μοντέλα και αδιάψευστος μάρτυρας σε αυτό είναι η πτωτική πορεία και τα συνεχώς μειωμένα μερίδια των ντίζελ μοντέλων στην ευρωπαϊκή αγορά. Το 2016, το μερίδιο των ντίζελ μοντέλων άγγιξε το 50%, ενώ το 2017 το ποσοστό των πετρελαιοκίνητων μοντέλων έπεσε στο 44%. Το 2018, τα ντίζελ έκαναν μια νέα «βουτιά» πέφτοντας στο 36%, ενώ και φέτος τα ντίζελ μοντέλα συνεχίζουν την εμπορική τους «κατρακύλα»: το πρώτο τρίμηνο του 2019, οι πωλήσεις των ντίζελ αυτοκινήτων αφορούσαν μόλις το 31,2% επί του συνόλου των ταξινομήσεων στην ευρωπαϊκή αγορά.

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ