Η κινηματογράφηση του Παρισιού α λα νουάρ στο «Μπομπ, ο εμπρηστής» (1956). Τα κινηματογραφικά κάδρα σαράντα καρατίων του Ζαν-Πολ Μπελμοντό με την Εμανουέλ Ριβά στον «Εφημέριο» (1961). Το τρίγωνο των Αλέν Ντελόν, Ιβ Μοντάν, Τζιαν Μαρία Βολοντέ στον ανεπανάληπτο «Κόκκινο κύκλο» (1970). Τα στιγμιότυπα προέρχονται όλα από την επικράτεια του σπουδαίου στυλίστα του γαλλικού φιλμ νουάρ Ζαν-Πιερ Μελβίλ (1917-1973), αφιέρωμα στις ταινίες του οποίου έχει προγραμματίσει για την ερχόμενη εβδομάδα  η Ταινιοθήκη Θεσσαλονίκης. Το αφιέρωμα με τίτλο «Κλέφτες και αστυνόμοι» θα πραγματοποιηθεί στο σινεφίλ στέκι της Ταινιοθήκης, στην Αίθουσα Σταύρος Τορνές (Αποθήκη 1, Λιμάνι Θεσσαλονίκης), με την υποστήριξη της πρεσβείας της Γαλλίας στην Ελλάδα και του Γαλλικού Ινστιτούτου (Παρίσι). Η δράση μάλιστα αυτή της Ταινιοθήκης είναι μέρος μιας παγκόσμιας ρετροσπεκτίβας που διοργανώνει το Ιδρυμα Ζαν-Πιερ Μελβίλ εδώ και δύο χρόνια για τον εορτασμό της 100ής επετείου από τη γέννηση του σκηνοθέτη. Εκτός από τις τρεις ταινίες που προαναφέρθηκαν θα προβληθούν επίσης: «Ο χαφιές» (1962), όπου ο Μπελμοντό κάνει μία από τις πρώτες μεγάλες ερμηνευτικές εμφανίσεις του στον ρόλο του Σιλιέν (ο χαφιές που όλοι φοβούνται ότι συνεργάζεται με την αστυνομία), «Η μεγάλη στρατιά των αφανών ηρώων» (1969), με πρωταγωνιστές τους Λίνο Βεντούρα, Σιμόν Σινιορέ, Πολ Μερίς, και «Η σιωπή της θάλασσας» (1949).

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ