Η παρέμβαση του Αλέξη Τσίπρα με τα μηνύματα προς τον κυβερνητικό εταίρο του Πάνο Καμμένο, επί της ουσίας ενίσχυσε και την προεκλογική ατμόσφαιρα που ήδη επικρατούσε στο πολιτικό σκηνικό. Παράλληλα, ωστόσο, με τα ερωτηματικά για την οικονομία και το θεσμικό πλαίσιο που δοκιμάζεται μέσα σε αυτό το κλίμα, η κυβέρνηση κινείται καθ' οδόν προς τις κάλπες μέσα σε ένα ομιχλώδες τοπίο που δημιουργούν μια σειρά από σκανδαλώδεις υποθέσεις, με υπογραφή ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.

Η σκοτεινή υπόθεση με τα αντισταθμιστικά για την αναβάθμιση των F-16 έχει ήδη αναγκάσει σε συνεχείς αναδιπλώσεις τον Καμμένο στη Βουλή, στρέφοντας τους προβολείς και σε επιχειρηματικούς παράγοντες που συνδέονται με τα εξοπλιστικά, ενώ νέα ερωτηματικά έχει προσθέσει η διοίκηση του Αεροδρομίου Ελευθέριος Βενιζέλος για την επίμαχη σύμβαση 20ετούς παραχώρησης που αρχικώς επιχειρήθηκε να υπογραφεί στη μισή τιμή και μια ζημιά περίπου 750 εκατ. ευρώ που αποφεύχθηκε με την παρέμβαση της Κομισιόν. Ανοικτή για το Μέγαρο Μαξίμου, βέβαια, παραμένει και η υπόθεση του Μανώλη Πετσίτη, καθώς η δράση του «παιδιόθεν φίλου» του υπουργού Ψηφιακής Πολιτικής, Νίκου Παππά, δείχνει πολυπλόκαμη και επαρκείς εξηγήσεις δεν δίνονται.

 

Τα αποκαλυπτήρια του «Χριστιανού»

Σε ασφυκτικό κλοιό αντιδράσεων έχει βρεθεί ο Πάνος Καμμένος, ο οποίος μέσα στη δίνη των ραγδαίων πολιτικών εξελίξεων που προκαλεί η στάση του, έσπευσε να φέρει στην Βουλή διά της... πλαγίας οδού – με τροπολογία – το θέμα των αντισταθμιστικών ωφελημάτων ύψους 230 εκατ. ευρώ από την αναβάθμιση των F-16, κίνηση που προκάλεσε πλήθος ερωτηματικών όχι μόνο μεταξύ των κομμάτων της αντιπολίτευσης, αλλά και των βουλευτών της συμπολίτευσης. Οι έντονες αντιδράσεις ανάγκασαν τον Καμμένο να φέρει τελικά την τροπολογία προς συζήτηση στην Επιτροπή Εξοπλιστικών, η οποία συνεδρίασε χθες παρουσία εκπροσώπων των Ενόπλων Δυνάμεων, της ΕΑΒ και των εταιρειών που εμπλέκονται. Η επεισοδιακή εξέλιξη της συζήτησης λόγω της αποχώρησης της ΝΔ καθώς, όπως δήλωσε, δεν συζητά με τον υπό παραίτηση υπουργό Αμυνας, πέρα από τους προφανείς πολιτικούς συμβολισμούς της, είχε να κάνει και με τους χειρισμούς του στο θέμα των αντισταθμιστικών. Ο ίδιος προχώρησε σε νομοτεχνική βελτίωση της τροπολογίας αντικαθιστώντας την αναφορά σε «ονομαστική αξία» ύψους 230 εκατ. ευρώ σε «συνολική πραγματική αξία» 265 εκατ. δολαρίων τουλάχιστον.
Η ΝΔ έχει τοποθετηθεί εξαρχής με... διευθύνσεις και ονόματα διατυπώνοντας αιχμές για επιχειρηματίες - «φίλους» του Καμμένου. Αξίζει να σημειωθεί ότι στην αιτιολογική έκθεση της τροπολογίας, αναφέρεται ότι «περίπου το 70% της αξίας της προσφοράς» θα πάει στην ΕΑΒ (και το υπόλοιπο 30% σε διάφορες εταιρείες). Σύμφωνα με τον Αδωνη Γεωργιάδη, η αμερικανική Lockheed Martin έχει συγκεκριμένες εταιρείες με τις οποίες συνεργάζεται στην Ελλάδα «και μάλιστα εταιρείες δικών σας ανθρώπων, πολύ φίλων σας», όπως είπε στον Καμμένο που ζήτησε ονόματα: «Δεν ξέρετε τον λεγόμενο “Χριστιανό”; Δεν τον ξέρετε;», του απάντησε εκείνος, ενώ η Ντόρα Μπακογιάννη τον ρώτησε ευθέως αν είναι αλήθεια ότι «70% θα πάνε στην ΕΑΒ και 30% θα πάνε στη διαχείριση του κανονικού αντιπροσώπου της Lockheed, του γνωστού κυρίου Χατζημηνά, ο οποίος θα διαχειριστεί το 30% εν λευκώ με τις διάφορες ιδιωτικές εταιρείες».

 

Ζητούνται απαντήσεις αξίας 750 εκατ. ευρώ!

Στο σκοτάδι παραμένουν πτυχές της επέκτασης της σύμβασης παραχώρησης του Ελευθέριος Βενιζέλος στην εταιρεία Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών μέχρι το 2046, καθώς αναπάντητο παραμένει το ερώτημα για το πώς η ίδια η σημερινή κυβέρνηση τον Σεπτέμβριο του 2017 την επέκτεινε για ακόμη 20 χρόνια έναντι τιμήματος 600 εκατ. ευρώ και 12 μήνες μετά την ενέκρινε ξανά... με το ΤΑΙΠΕΔ να λαμβάνει προσφορά 1,382 δισ. ευρώ.
Τα ερωτήματα πυκνώνουν μάλιστα μετά την πρόσφατη παρέμβαση της διοίκησης της ΔΑΑ η οποία με επιστολή της προς τον υπουργό Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτο ζητεί εξηγήσεις για την καθυστέρηση της υπογραφής της και της κατάθεσης της σύμβασης προς κύρωση στη Βουλή, καθώς με βάση ρήτρα της η εταιρεία από την 1η Ιανουαρίου 2019 επιβαρύνεται με 330.000 για κάθε ημέρα καθυστέρησης. Σύμφωνα δε με τη ΔΑΑ, για την καθυστέρηση δεν ευθύνεται εκείνη, ενώ σημειωτέον τα χρήματα αυτά θα πρέπει να πληρωθούν στο ΤΑΙΠΕΔ.
Οσον αφορά την... απογείωση του προσφερόμενου ποσού για την 20ετή επέκταση της σύμβασης είχε προηγηθεί φυσικά η παρέμβαση της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία κλήθηκε να ελέγξει τη συμφωνία, με το κατά 750 εκατ. ευρώ χαμηλότερο τίμημα, αν συνιστά παράνομη κρατική ενίσχυση που επηρεάζει τον ανταγωνισμό. Η κυβέρνηση, όπως καταγγέλλουν ΝΔ και ΚΙΝΑΛ, δεν έχει δώσει πειστικές απαντήσεις ως προς την απειλούμενη ζημία του ελληνικού Δημοσίου. Μάλιστα ο βουλευτής της ΝΔ Κώστας Καραμανλής έχει μιλήσει για προσπάθεια της κυβέρνησης να χαρίσει το αεροδρόμιο, ενώ ο βουλευτής του ΚΙΝΑΛ Γιάννης Μανιάτης μίλησε ευθέως για σκάνδαλο.
Για την αναθεώρηση του τιμήματος μετά την παρέμβαση της Κομισιόν, κύκλοι της σημερινής διοίκησης του ΤΑΙΠΕΔ που ανέλαβε για λογαριασμό του Δημοσίου τις διαπραγματεύσεις με την εταιρεία χαρακτήρισαν τους χειρισμούς των προηγούμενων στελεχών του Ταμείου ορθούς. Απέδωσαν τη μεγάλη διαφορά δε, στο γεγονός ότι για τις προηγούμενες διαπραγματεύσεις είχαν ληφθεί υπόψη στοιχεία (επιβατική κίνηση, έσοδα από τα καταστήματα του αεροδρομίου, επενδυτικό ρίσκο της Ελλάδας κ.λπ.) του 2015. Τα οποία έπειτα από έναν χρόνο και πλέον διαπραγματεύσεων έπρεπε να αναθεωρηθούν προς τα πάνω.

 

Η υπόθεση «ΔΕΠΑ» και η βίλα που αποκαλύπτει νέα μυστικά

Νέα στοιχεία που συνδέουν τον «μυστικοσύμβουλο» του Μαξίμου Μανώλη Πετσίτη με το «σκάνδαλο ΔΕΠΑ» προκύπτουν από τη διερεύνηση των στοιχείων για την πολυτελή κατοικία του στη Βαρυμπόμπη, στην οποία έδιναν το «παρών» πολιτικοί, επιχειρηματίες αλλά και κρατικά στελέχη.
Η κατοικία αυτή ενοικιάστηκε από γνωστό δικηγόρο της Αθήνας που ανέλαβε το 2017 μελέτη προκειμένου η Δημόσια Επιχείρηση Αερίου να γίνει ένας από τους παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας και να προχωρήσει σε σχετικές επενδύσεις. Παράλληλα ο ίδιος δικηγόρος φέρεται ότι είχε διαρκείς επαφές με τον τότε διευθύνοντα σύμβουλο της ΔΕΠΑ Θόδωρο Κιτσάκο. Ο τελευταίος ελέγχεται για «χαριστικές πράξεις» – σε συνεννόηση με κυβερνητικά στελέχη – προς την εταιρεία ELFE συμφερόντων Λαυρεντιάδη, την ίδια ώρα που ο Μανώλης Πετσίτης λάμβανε τεράστιες αμοιβές από τη συγκεκριμένη εταιρεία.
Παράλληλα παραμένουν αναπάντητα πολλά ερωτήματα σχετικά με τη δραστηριότητα του πρώην συμμαθητή του Νίκου Παππά που εμφανίζεται την περίοδο 2014-2015 ως ενοικιαστής δύο τουλάχιστον γραφείων (στις οδούς Νίκης και Ιπποκράτους), όπου φέρεται να έδιναν το «παρών» στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ. Επιπλέον μυστήριο περιβάλλει τις οικονομικές συναλλαγές του με διάφορες εταιρείες στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη – με ασαφή επιχειρηματική δραστηριότητα –, από τις οποίες λάμβανε αμοιβές, αλλά και γιατί εμφανιζόταν ως «αντιπρόσωπος» στην Αθήνα δικηγόρου από την Τσεχία, ο οποίος αρνείται να διευκρινίσει οτιδήποτε σχετικό. Την ίδια ώρα, τα ίχνη τού στενού συνεργάτη του πρωθυπουργικού γραφείου έχουν χαθεί. Με αναφορές ότι πιθανόν έχει επιστρέψει με κάθε μυστικότητα από το εξωτερικό κι έχει αποφύγει να διαμείνει στα σπίτια στη Βαρυμπόμπη και στο Κολωνάκι που χρησιμοποιούσε μέχρι πρότινος για καταλύματά του. Χωρίς όμως να υπάρχει τίποτα βέβαιο…