Πράσινο φως στην 20ετή επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (Ελευθέριος Βενιζέλος) άναψε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μετά το υψηλότερο τίμημα 1,1 δισ. ευρώ που πρόσφεραν οι μέτοχοι.

Σε σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε η επίτροπος Ανταγωνισμού Μαργκρέτε Βεστάγκερ δήλωσε: «Η Επιτροπή έκρινε ότι το τίμημα ύψους 1,1 δισ. ευρώ που θα καταβληθεί από τη ΔΑΑ για την εικοσαετή παράταση της σύμβασης παραχώρησης του αερολιμένα Αθηνών αντιστοιχεί στην αγοραία τιμή. Ως εκ τούτου, η ΔΑΑ δεν θα επωφεληθεί από κρατική ενίσχυση υπό τη μορφή αδικαιολόγητα χαμηλού τιμήματος για τη σύμβαση παραχώρησης».

Οπως θυμίζει η σχετική ανακοίνωση, η εταιρεία Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών ΑΕ (ΔΑΑ) έχει αναλάβει την εκμετάλλευση του Ελ. Βενιζέλος βάσει σύμβασης παραχώρησης που καλύπτει την περίοδο από το 1996 έως το 2026. Σύμφωνα με το μέτρο που κοινοποίησε η Ελλάδα στην Επιτροπή, η σύμβαση παραχώρησης παρατείνεται έως το 2046, έναντι καταβολής μεγαλύτερου τιμήματος. Σύμφωνα με τους κανόνες της ΕΕ, μια σύμβαση παραχώρησης για την εμπορική εκμετάλλευση υποδομών μπορεί να θεωρηθεί ότι δεν συνιστά κρατική ενίσχυση, εφόσον ανατίθεται υπό όρους που θα ήταν αποδεκτοί από ιδιωτική εταιρεία η οποία ενεργεί υπό συνθήκες της αγοράς, εάν αυτή προσέφερε σύμβαση παραχώρησης για παρόμοια περιουσιακά στοιχεία.

Η Επιτροπή διαπίστωσε ότι η αρχική αξία της παράτασης της σύμβασης παραχώρησης που προτάθηκε από τη ΔΑΑ, ύψους 484 εκατ. ευρώ, βασιζόταν σε οικονομικές και επιχειρηματικές παραμέτρους οι οποίες δεν ήταν σύμφωνες με τις συνθήκες της αγοράς.